Sexylubb1 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Jeg tror ikke en slik jobb eksisterer Joda. En fetter av meg gjorde det nettopp for UiB i noen måneder. Men det er nok ikke noe særlig mange faste stillinger i landet hvor man gjør det. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Jeg tror ikke en slik jobb eksistererJoda. En fetter av meg gjorde det nettopp for UiB i noen måneder. Men det er nok ikke noe særlig mange faste stillinger i landet hvor man gjør det.Er noen slike jobber ute og går. Nasjonalbiblioteket holder på for fullt, litt info her: http://www.nb.no/Om-NB/Digitalisering/Kva-vert-digitalisert Spørsmålet er vel heller om dette er ett reelt jobbønske og karrierevalg, eller om det er ett ønske om å gjemme seg i en kjeller. Sistnevnte er nok ingen interessert i å ansette. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Skal jeg gjemme meg, finner jeg nok bedre steder enn en kjeller. Men det har vært drømmejobben hver gang noen har spurt meg de siste 6 årene (med andre ord oppdaget jeg allerede da jeg studerte at jeg hadde valgt feil retning, men ikke søren om jeg skulle droppe ut av et halvferdig studie). Og det virker som en lokkende stilling hvor jeg får brukt flere av mine talent, samt at det pirrer mine interesser. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Da ville jeg tatt kontakt med de og førhørt meg om krav, og du må flytte for å kunne få en slik jobb Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Syns det var veldig fint å jobbe på bibliotek selv, egentlig. Var spesielt stas å lage utstillinger og velge hvilke bøker vi skulle ta inn! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Da ville jeg tatt kontakt med de og førhørt meg om krav, og du må flytte for å kunne få en slik jobb Vel, flyttevillig er jeg. Skjønt, kanskje ikke til Oslo. Det nærmeste jeg kunne tenke meg å bo Oslo, er Fredrikstad. =p Regner også med at det kreves mer enn en interesse og en drøm, når man ikke er i nærheten av å ha utdanning eller erfaring. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Fredrikstad?? Det er virkelig gørrkjedelig her, mann. Gleder meg bare til å dra hjem til Bærum igjen. Veldig praktisk å bare kunne ta banen fra Østerås til sentrum. Botanisk hage på lørdag! Lettere å skaffe seg jobb i Oslo, da. Endret 26. mai 2015 av Diabólico Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Her i kjelleren hvor jeg jobber er det en helt avdeling av folk med fancy skannere som bedriver dagen med å skanne dokumenter. Så mulighetene er der. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Fredrikstad?? Det er virkelig gørrkjedelig her, mann. Gleder meg bare til å dra hjem til Bærum igjen. Veldig praktisk å bare kunne ta banen fra Østerås til sentrum. Botanisk hage på lørdag! Lettere å skaffe seg jobb i Oslo, da. Liker ikke Oslo godt nok til å bo der eller i umiddelbar nærhet. Fredrikstad har også en fin dialekt, så det er et pluss, men når jeg sier Fredrikstad, så vil det tilsi at jeg ikke kunne tenke meg å bo nærmere Oslo enn avstanden fra Oslo til Fredrikstad. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Kongsvinger traktene, kan det være fint? Har snust litt på det selv. Kort vei til sverige, og ellers sentralt nok. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Fredrikstad har også en fin dialekt, :blink: Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Fredrikstad har også en fin dialekt, :blink: https://www.youtube.com/watch?v=_HRg1m2TGnk Endret 26. mai 2015 av j-- 2 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Spesielt å ha sansen for fredrikstadsdialekt. Å valse rundt i arkiv med headset/podcasts og sørge for at ting er som dei skal er ein heilt grei jobb, men DU VERDEN kor lei du går! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hva er de mest vanlige trærne i Fredrikstad? Halvlitrær. God gammel årgang. 2 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hva er de mest vanlige trærne i Fredrikstad? Halvlitrær. God gammel årgang. Haha Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Jeg fikk lyst på vafler, men har ikke vaffeljern. Oluf : Æ kain jo alltids vafle dæ over auan , gutt ! Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Oluf : Æ kain jo alltids vafle dæ over auan , gutt ! Haha Lenke til kommentar
multisync Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Sykt mye forlatte sykler som står låst i Trondheim. (forlatte som i ikke sykkelverdige lengre) Virker som folk bare sier fuck it, og bare forlater sykkelen hvis noen stjeler sete/et hjul. Tror kanskje jeg må ta en tur på natten og ribbe litt komponenter av en eller to Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Aaaah, tusen takk til den over meg som hadde satt på alarmen til 0545 og lot den ringe høyere og høyere i er kvarter. Folk er så flinke til å ta hensyn <3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg