Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bratwurst er digg. Det er nå drøyt to måneder siden jeg dro fra Tyskland og maten er noe jeg savner.

 

Jeg glemte å skrive meg ut av skolen før jeg dro og har ikke sendt skjema etterpå. Men jeg ser ingen grunn til å kaste bort tid på det. For hva skal skolen gjøre om jeg ikke formelt avslutter studiene mine der? Utvise meg?

Lenke til kommentar

Sallan!

 

Det er liten storm ute, og jeg ser ut og ser en hel haug med predikanter som går dør til dør i dresser og kjoler (og absolutt IKKE er kledd for dette været) med vrengte paraplyer og unger på 3 - 4 år på slep. De ville fortelle meg om Jesu død og inviterte meg på et møte 3. april, men jeg følte at interessen ikke helt var der. Alt jeg tenkte var nemlig stakkars barn. De må da være gjennomvåte og kalde, kan da umulig ha vært noe særlig å bruke lørdagen sin på predikering …

  • Liker 2
Lenke til kommentar

værsågod, dysc.

God damnit. Lurer på hvor du finner disse.

 

EDIT: profilen min forteller meg at jeg har fått 54 ryktepoeng. Lurer på hvem/hvor det kommer fra, lol.

Hvis du går inn på profilen din, så har du en meny på venstre side, trykk på "Se ryktepoeng" så ser du hvilke poster som har fått plusspoeng og hvor mange.

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/You_Can%27t_Hurry_Love#Phil_Collins_version

 

Noen er butthurt over Collins' versjon:

 

 


Despite the supposed attempt to "duplicate" the original track, and despite Phil's attempt to remake the drum sound, the cover fails miserably in the original's most significant instrumental part: the bass line. The original bass line reiterates the title's "hurry" by literally 'hurrying" the bass notes in the chorus: in the original, the bass line ANTICIPATES or hurries each chord of the chorus by playing the bass note for the next chord change 1/8 note AHEAD of the next chord change. This subtle detail is an amazing aspect of the original song, a detail which Phil Collins, bassist John Giblin and crew either ignore or completely did not notice, severely compromising the feel and groove of this cover version as compared with the stellar original version.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...