Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Du er så folkelig og down to earth bytex xDDDD

Jeg forventa egentlig at du skulle komme og slakte maten min, jeg.

Er jo ikke akkurat en Hellstrøm-preg over maten jeg lager.

Heldigvis finnes det folk som Bytex slik at jeg slapp unna. :p

Personlig tar jeg en Toro Kyllinggryte.

Sånn er det å være aleine. Den perioden jeg bodde aleine blei det fort mye Grandiosa, Toro og andre halvfabrikata.

Er lite inspirerende å lage mat bare til seg selv.

Veit om folk som har en slags middagsklubb. De samler seg hjemme hos en av dem en gang i måneden. Rullerer på hvem som lager middag. Kan være noe å vurdere for de som er lei overprisa og smakløse enmanns-retter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Jeg var kry som en hane når jeg lagde fish n chips selv i helga. Dvs legge inn ferdigpanerte torskeskiver i ovnen og så legge inn fries etter 10 minutter. Og drukna det i remulade selvsagt.

 

Men EN ting skal være klinkende klart: Jeg hører ikke på DDE eller Plumbo.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Sånn er det å være aleine. Den perioden jeg bodde aleine blei det fort mye Grandiosa, Toro og andre halvfabrikata.

Er lite inspirerende å lage mat bare til seg selv.

Veit om folk som har en slags middagsklubb. De samler seg hjemme hos en av dem en gang i måneden. Rullerer på hvem som lager middag. Kan være noe å vurdere for de som er lei overprisa og smakløse enmanns-retter.

 

 

Jeg skjønner ikke det. Jeg lager mer spennende og variert mat når jeg kun lager til meg selv, enn når jeg lager til andre. Da går det stort sett i chili con carne eller burritos. Når jeg bodde for meg selv, slo jeg opp i en av kokebøkene mine, fant noe som spennende ut og som jeg antok jeg kunne få ingrediensene til på Obs, Rema, Spar eller Bunnpris, og laget det. Laget, testet og spiste nye retter flere ganger i måneden (og likevel klarte jeg å bruke mer penger på tobakk enn mat, go figure). Det samme nå når folket reiser bort og jeg har kåken for meg selv. Selv om det blir mye pizza (hjemmelaget vel og merke), så elsker jeg å finne frem kokebøkene og bare se hva jeg finner og hva jeg kan få kjøpt på Rema, Kiwi, Bunnpris og Mega, og så la det stå til.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke det. Jeg lager mer spennende og variert mat når jeg kun lager til meg selv, enn når jeg lager til andre. Da går det stort sett i chili con carne eller burritos. Når jeg bodde for meg selv, slo jeg opp i en av kokebøkene mine, fant noe som spennende ut og som jeg antok jeg kunne få ingrediensene til på Obs, Rema, Spar eller Bunnpris, og laget det. Laget, testet og spiste nye retter flere ganger i måneden (og likevel klarte jeg å bruke mer penger på tobakk enn mat, go figure). Det samme nå når folket reiser bort og jeg har kåken for meg selv. Selv om det blir mye pizza (hjemmelaget vel og merke), så elsker jeg å finne frem kokebøkene og bare se hva jeg finner og hva jeg kan få kjøpt på Rema, Kiwi, Bunnpris og Mega, og så la det stå til.

DU skjønner det ikke. Men, innse det, de fleste er ikke som deg. Når er jeg kanskje litt utenfor A4-modellen selv da så jeg er kanskje ikke den rette til å åpne kjeften. :p
Lenke til kommentar

jeg vil lage suppe med kylling eller kjøtt, poteter og gulrot. helst fler ingredienser

 

er det noen som har oppskrift på kraftig suppe?

Er vel litt sent nå, men hvis du skal lage suppe igjen anbefaler jeg denne oppskriften! Prøvde den i går, og det var sinnsykt godt. Kan gjerne bruke litt mer krydder enn det som er oppgitt for min del, og noen blomkålbuketter i tillegg til kyllingbitene. Namnam :D

 

Edit: Kanskje smart å legge ved linken og ja.... http://heiamat.no/2013/03/05/kyllingsuppe-med-indisk-vri/

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar

Er vel litt sent nå, men hvis du skal lage suppe igjen anbefaler jeg denne oppskriften! Prøvde den i går, og det var sinnsykt godt. Kan gjerne bruke litt mer krydder enn det som er oppgitt for min del, og noen blomkålbuketter i tillegg til kyllingbitene. Namnam :D

Glemte du en liten detalj, som f.eks. en lenke?
Lenke til kommentar

 

Er vel litt sent nå, men hvis du skal lage suppe igjen anbefaler jeg denne oppskriften! Prøvde den i går, og det var sinnsykt godt. Kan gjerne bruke litt mer krydder enn det som er oppgitt for min del, og noen blomkålbuketter i tillegg til kyllingbitene. Namnam :D

Glemte du en liten detalj, som f.eks. en lenke?

 

Spiker har jeg hørt om å koke suppe på, men aldri før lenker.
Lenke til kommentar

 

bare se hva jeg finner og hva jeg kan få kjøpt på Rema, Kiwi, Bunnpris og Mega, og så la det stå til.

Så ingenting, altså.

 

 

Hardy harr harr.

 

Finner en del. Laktosefri meieriprodukter f.eks. Samt krydderplanter. Og ferskvaren på Mega kliner ofte til med brukbart kjøtt, selv om jeg skal ærlig innrømme at jeg savner Meny, Ica og en faktisk slakter.

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...