Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som ringer til meg. Men jeg hadde ikke tatt telefonen uansett ved ukjent nummer, da.

Disse ringer ikke med skjult nummer. Det verste er at det ene nummeret så ut til å komme fra Nord-Trøndelag, mens det andre hørte hjemme på Østlandet. Jeg tar ikke telefonen når jeg får opp en retningskode fra gokk (altså ikke +45, 46, 47 eller hva det nå er i nabolandene våre), men når numrene er såpass lokale …

 

Last ned en av appene som søker opp nummeret for deg, så ser du fort om det er privatperson eller selger/undersøkelse/annet tull. Genialt, da jeg ikke kan avvise alle numre jeg ikke kjenner igjen.

Hjelper ikke så lenge de ringer på hustelefonen. Til mobilen har jeg en slik app, Telefonterror, som er ganske fin, så lenge numrene faktisk er registrert der. Verre når de ringer fra nye nummer som ikke er registrert noen steder. Aftenposten og Adresseavisen er fæle til det, og alt for å prøve og få meg til å abonnere på aviser jeg leser gratis på jobb.

Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri sjekket svareren min. Lurer på hva som ligger der. Har jeg i det hele tatt en svarer?

Jeg tror man får melding om det om du har en ny beskjed. I dont know. Bruker folk svarer lenger? Kan man ikke bare sende en SMS om personen ikke svarer på tlf og heller skrive nødvendig info der.

 

 

Ja det kan de og. Har hatt mobilsvar med hele veien (er forstatt i telenor og da er jeg sikkert helt idiot? :roll: ) Ja du får melding. Kan også hykke av for epostvarsel og kan da høre beskjedene også på epost.

Lenke til kommentar

Last ned en av appene som søker opp nummeret for deg, så ser du fort om det er privatperson eller selger/undersøkelse/annet tull. Genialt, da jeg ikke kan avvise alle numre jeg ikke kjenner igjen.

Hjelper ikke så lenge de ringer på hustelefonen. Til mobilen har jeg en slik app, Telefonterror, som er ganske fin, så lenge numrene faktisk er registrert der. Verre når de ringer fra nye nummer som ikke er registrert noen steder. Aftenposten og Adresseavisen er fæle til det, og alt for å prøve og få meg til å abonnere på aviser jeg leser gratis på jobb.

 

 

Wow, har du faktisk hustelefon? Trodde det var avleggs, selv på landet.... :p Jeg bruker Gulesider sin app. Da får jeg opp alle numre, og ikke bare selgere og annen terror.

Lenke til kommentar

Klassisk nybegynnerfeil.

Neste gang tar du telefonen og ber dem om å ikke ringe igjen.

Avviser du sender du dem bare et opptattsignal. Da går du tilbake i lista. Tar du ikke telefonen havner du tilbake i lista.

TAR du telefonen og ber om at de ikke skal ringe deg så sletter de deg fra lista.

Jeg solgte sjela mi til djevelen og jobba som telefonselger et halvt års tid så jeg veit det utfra egen erfaring på "andre siden" av telefonrøret.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde i 2 uker som telefonselger for strøm hos Shell (vikariat hos Proffice), den første uka var training-uka som gikk greit, men når vi gikk "live" orka jeg ikke sette meg i ringekøen engang. Tok kanskje 4-5 samtaler på en hel dag og solgte ingenting. Så gikk jeg inn til sjefen der og sa at dette funker ikke for meg, og dro hjem.

Han forsto og sa at telefonsalg absolutt ikke passer for alle. De hadde en høy turnover der.

 

Grunnen til at jeg fikk oppdraget var at jeg jobbet 9 mnd som kundeservice hos Telenor Mobil. Men det var noe annet, der hjalp man bare folk. Ikke prøvde å prakke på folk en strømpakke jeg ikke trodde på selv engang. Og når vi i tillegg IKKE sendte ut papirer bare godtok telefonbekreftelse var det jo ingen som ville sjekke det ut.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Wow, har du faktisk hustelefon? Trodde det var avleggs, selv på landet.... :p Jeg bruker Gulesider sin app. Da får jeg opp alle numre, og ikke bare selgere og annen terror.

 

 

Så klart, fastlinje 4 lyfe. Det er koselig og praktisk. Og så vet jeg alltid hvor telefonene er, sånn i motsetning til mobilen min, samt at man slipper å stresse med dekning, lav batteritid osv.

 

Kommer til å skaffe meg det når jeg flytter igjen.

 

Lenke til kommentar

Husker jeg jobbet som telefonselger i 1 år ca. Lista med pensjonister og unge folk var en gullgruve. Fikk prakka på dem mye dritt for å si det slik. Da listene med de mellom 30-45 kom tok jeg som regel fri.

Mener vi solgte for et firma i Sverige, hvor du bare kunne komme deg ut av abonnementet ved å sende brev dit eventuelt ringe et nummer i utlandet som aldri ble besvart.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Trenger ikke oppskrift. Bare kjør på med det du liker.

Først kjøper du kraftbein. Det finner du på dagligvarebuttikker med godt utvalg. Kok disse et par timer i en stor kjele frem til du har redusert mengden væske til ca. så mye du trenger og kast beina. Fjern gjerne skummet underveis. Jeg gidder ikke det. Jeg bare setter på plata, koker opp og lar det putre på litt svakere varme for seg selv. Sjekker til væskenivået sånn dann og vann.

Så kjører du på med det kjøttet du har lyst på. Du kan bruke svineknoke. Det brukte bestandig bestemora mi. Selv foretrekker jeg litt "finere" kjøtt som f.eks. bibringe. Det er litt unødvendig luksus, men det bryr jeg meg lite om.

Så kjøper du grønnsaker du liker. Jeg pleier å bruke gulrot, potet, persillerot, sellerirot, kålrot, løk og vårløk eller purre. Bare kutt det opp i passelige biter og pælm det i gryta. Dama liker pølsebiter oppi så jeg slenger gjerne det oppi også.

Kok opp og skru ned varmen. Sjekk av og til. Når den virker å være klar så er den klar. Jeg har aldri tatt tida. Ønsker du en tynn suppe med mye sø så bruker du mye vann i forhold til kjøtt og grønnsaker. Er du ikke så fan av sø så bruker du mindre vann.

Sørg for at du ikke koker det så lenge at potetene går i oppløsning. Da blir det mer lapskaus. Noen foretrekker å tilsette noen av grønnsakene underveis da ikke alle trenger å koke like lenge. Jeg driter i det. Koker alt samtidig. Slik suppe kan man bare sette på plata og gå og gjøre noe annet.

 

Vil du ha "oppskrift" på kylling/karri-suppa jeg har laget noen ganger også?

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først tar jeg fem, seks kyllinglår (billig på f.eks. Rema) og slenger i en gryte med vann. Koker det til jeg antar det er gjennomkokt. Så tar jeg dem ut og ribber dem for kjøtt. Etter det knekker/kutter jeg beina i to og slenger både bein og skinn tilbake i gryta. Dette får stå å putre en stund slik at jeg får en god kraft ut av det. Jeg siler ut beina og skinnet og kaster det. Oppi krafta hiver jeg noen gulrøtter i skiver, noen laubærblad (bare for smak, disse skal ikke spises) og en løk jeg har skjært i biter. Gulroten kan kokes litt i mikroen først om du har dårlig tid. Gulrøttene er nemlig det som trenger mest koketid. Tilsetter gjerne litt andre grønnsaker alt ettersom hva jeg har i kjøleskapet eller fryseren. Frosne erter funker fint. Eller rett og slett bare frossen lapskausblanding.

Når det har fått kokt litt tilsetter jeg kyllingkjøttet. Dette er jo ferdigkokt så det trenger ikke lang tid i gryta. Samtidig så hiver jeg også oppi litt brokkoli. Dette kan sløyfes, men jeg liker det.

Salt og smak til med så mye karri som du ønsker. Gå gjerne til en innvandrersjappe og kjøp litt sterkere type karripulver enn den du får fra Rimi.

Jeg fikk tak en en aldeles fantastisk god en som heter "Rajah Hot curry powder" fra et merke som heter Robertsons. Tviler på du får tak i den her. Fattern tok den med seg sist gang han var i Angola. Det er et sørafrikansk merke.

 

Jeg serverer den som regel med litt jasminris, men det er bare snakk om preferanse. Går helt fint uten. Vil du gjerne ha en litt tykkere suppe tilsetter du litt Maizena eller potetmel du har blandet ut i vann.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...