Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Det finnes ingen hensikt. Du kan gjøre hva du vil med livet ditt. Ingen bestemmer over hva du skal gjøre med livet ditt. Om du ønsker å vandre jorden rundt, så kan du gjøre det. Om du vil ha 15 unger med forskjellige karer, så kan du det. Om du vil jobbe deg til jobben av et selskap så kan du det. Ingen hindringer, utenom hva du selv låser deg fast i.

Ja, men da. Blir det ikke viljen som gir en hensikt med livet da?

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vi hadde flott heimkunnskapsundervisning på slutten av barneskolen, og på ungdomsskolen. Vi lærte å bake, tilberede all slags grunnleggende retter, koking, steking, grilling, og å vaske opp etter oss, samt generell vasking, og klesvask (standard, silke OG ull). Gledet meg alltid til de timene. Kunst og handtverk var mer morsomt enn sløyd, men generelt ikke et fag jeg likte, mye på grunn av læreren vi fikk halvveis gjennom ungdomsskolen. Hun var forferdelig, så ble hun gravid, og en gutt i klassen spente henne i magen, og siden så vi ikke mer til henne. I stedet fikk vi en kar fra Trondhjem, som fortalte livlige historier om at elevene kastet kniver etter ham på den forrige skolen han var på. Sløyd var så som så, men jeg fikk da laget et durabelig antall balltrær om ikke annet. Samt en brødspade.

 

Musikk var forferdelig på barneskolen, da det hovedsakelig var blokkfløyte. I tillegg hadde vi korundervisning fra 5. til 7, hvor vi enten øvde oss på nasjonalsanger, eller sang popmusikk. Jeg husker jeg mislikte det svært mye. På ungdomsskolen ble det bedre, siden vi startet med klassisk og jobbet oss opp til 70-tallet. 5 - 6 fikk rytmegitar, 5 - 6 fikk bassgitar, vi var 4 med hvert vårt keyboard, noen spilte trommer, noen sang, noen spilte brass, og de som ikke hadde noen anlegg i det hele tatt, var rytmeseksjonen med marakas og tamburin og slikt. Var en ganske brukbart undervisning, vil jeg si. Lærte mye teori, mye praksis, hadde konkurranser, fikk lære instrumentene våre. De første to årene hadde vi en gammel trønderrocker som lærer (med pedagogisk utdanning), og det siste året hadde vi en ung fjott som var mer interessert i jentene enn å undervise, men bortsett fra det var han ganske gem, og musikktimene gikk hovedsdakelig med til å spille på instrumenter.

jeg

I bunn og grunn, gode minner.

Disser du Ivar?

 

Ja. Og Vibeke også. Men aldri Olav …

Lenke til kommentar

 

 

Baking er ikke skummelt! :) Hva lager du?

Middag: Hjemmelaget hamburger, hamburgerbrød og dressing.

Dessert: Kanelboller.

Og jo, jeg synes det er kjempeskummelt. :ohmy: Redd for å klusse det til (hadde fobi for kjøkkenet helt til jeg kom i 20-årene).

 

Blir sen middag. Kom akkurat hjem. Jaja, sånn går det når man legger seg klokken 3 om nettene. :p

Jeg lagde akkurat det samme til middag i dag, pluss pommes frites. Meeeeget godt.
Ble potetbåter her. :wee: Var så stresset på slutten av å skulle gjøre 100 ting på én gang at jeg nesten glemte dem i ovnen. :p Ble heldigvis ikke brent da. Av en eller annen grunn bruker ovnen min tre år på å steke poteter, men alt annet bruker kortere tid enn det står at det skal. Rare greier. Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Ble potetbåter her. :wee: Var så stresset på slutten av å skulle gjøre 100 ting på én gang at jeg nesten glemte dem i ovnen. :p Ble heldigvis ikke brent da. Av en eller annen grunn bruker ovnen min tre år på å steke poteter, men alt annet bruker kortere tid enn det står at det skal. Rare greier.

 

Hva om det er potetene det er noe rart med.

 

original.jpg

Lenke til kommentar

 

 

Ble potetbåter her. :wee: Var så stresset på slutten av å skulle gjøre 100 ting på én gang at jeg nesten glemte dem i ovnen. :p Ble heldigvis ikke brent da. Av en eller annen grunn bruker ovnen min tre år på å steke poteter, men alt annet bruker kortere tid enn det står at det skal. Rare greier.

Hva om det er potetene det er noe rart med.

Ikke vet jeg. :p Sist trodde jeg det var fordi jeg hadde lagt dem for tett på brettet, men i går var det en annen type og mindre på brettet, men likevel tok det dobbelt så lang tid som det burde. Jaja. De ble nå gode uansett. :)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...