WeirdFace Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Da jeg gikk på barneskolen og ungdomsskolen var det nesten bare blokkfløyte som gjaldt. Hver eneste gang vi skulle ha musikk tok lærerne frem ett par ark med noter på, og elevene måtte trykke på det og det lille "hullet" på blokkfløyten for å lage den riktige lyden.. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Bake.. for første gang? What. Har du ikke hatt heimkunnskap? Og aldri bakt noe hjemme?Jo, men vi bakte ikke, lagde bare middag og sveler/pannekaker/vafler. Og nei, ingen hjemme verken laget hjemmelaget mat eller bakte. Og jeg var ikke særlig velkommen på kjøkkenet heller, så var særdeles lite interessert i matlaging som liten. Nå har jeg begynt å lage ting selv (altså fra bunnen), og har begynt å få interesse for å lage nye ting. Nå vil jeg prøve meg på baking, noe jeg alltid har syntes har vært skummelt. 1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Baking er ikke skummelt! Hva lager du? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Uvedkommende har tatt seg inn i oslo tunnelen så JEG må ta buss halve veien til oslo. Hva skjer med verden sier jeg bare. Unnskyld. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 450gr Prior Kylling lårfilet = 150gr brukbart. Seriøst, skjønner ikke at de har lov til å selge den dritten engang.. Ser smud ut i pakken, men egentlig har de rullet sammen en ball av fett, sener og brusk og lagt de med den beste delen opp så det skal se ut rent kjøtt.. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Uff. Så smalt det nede i Danmark og. Det kommer nærmere og nærmere. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 (endret) Baking er ikke skummelt! Hva lager du?Middag: Hjemmelaget hamburger, hamburgerbrød og dressing. Dessert: Kanelboller. Og jo, jeg synes det er kjempeskummelt. Redd for å klusse det til (hadde fobi for kjøkkenet helt til jeg kom i 20-årene). Blir sen middag. Kom akkurat hjem. Jaja, sånn går det når man legger seg klokken 3 om nettene. Endret 14. februar 2015 av Therawyn Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg kan ta ansvar her. Hei! Lenke til kommentar
Ssnerk Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Baking er ikke skummelt! Hva lager du?Middag: Hjemmelaget hamburger, hamburgerbrød og dressing. Dessert: Kanelboller. Og jo, jeg synes det er kjempeskummelt. Redd for å klusse det til (hadde fobi for kjøkkenet helt til jeg kom i 20-årene). Blir sen middag. Kom akkurat hjem. Jaja, sånn går det når man legger seg klokken 3 om nettene. Jeg lagde akkurat det samme til middag i dag, pluss pommes frites. Meeeeget godt. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Vi hadde flott heimkunnskapsundervisning på slutten av barneskolen, og på ungdomsskolen. Vi lærte å bake, tilberede all slags grunnleggende retter, koking, steking, grilling, og å vaske opp etter oss, samt generell vasking, og klesvask (standard, silke OG ull). Gledet meg alltid til de timene. Kunst og handtverk var mer morsomt enn sløyd, men generelt ikke et fag jeg likte, mye på grunn av læreren vi fikk halvveis gjennom ungdomsskolen. Hun var forferdelig, så ble hun gravid, og en gutt i klassen spente henne i magen, og siden så vi ikke mer til henne. I stedet fikk vi en kar fra Trondhjem, som fortalte livlige historier om at elevene kastet kniver etter ham på den forrige skolen han var på. Sløyd var så som så, men jeg fikk da laget et durabelig antall balltrær om ikke annet. Samt en brødspade. Musikk var forferdelig på barneskolen, da det hovedsakelig var blokkfløyte. I tillegg hadde vi korundervisning fra 5. til 7, hvor vi enten øvde oss på nasjonalsanger, eller sang popmusikk. Jeg husker jeg mislikte det svært mye. På ungdomsskolen ble det bedre, siden vi startet med klassisk og jobbet oss opp til 70-tallet. 5 - 6 fikk rytmegitar, 5 - 6 fikk bassgitar, vi var 4 med hvert vårt keyboard, noen spilte trommer, noen sang, noen spilte brass, og de som ikke hadde noen anlegg i det hele tatt, var rytmeseksjonen med marakas og tamburin og slikt. Var en ganske brukbart undervisning, vil jeg si. Lærte mye teori, mye praksis, hadde konkurranser, fikk lære instrumentene våre. De første to årene hadde vi en gammel trønderrocker som lærer (med pedagogisk utdanning), og det siste året hadde vi en ung fjott som var mer interessert i jentene enn å undervise, men bortsett fra det var han ganske gem, og musikktimene gikk hovedsdakelig med til å spille på instrumenter. I bunn og grunn, gode minner. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 (endret) Advarsel: Skulle si advarsel : Spam også men det ble feil. Altså ikke spam? " Hvis man ikke forutsetter en Gud , vil spørsmålet om livets hensikt bli meningsløst," (Bertrand Russel. Ateist) Hva er livets hensikt? Trenger livet ha noen hensikt i det hele tatt egentlig. Eller er det bare ønsketenkning? Man trenger ikke noter for å spille blokkfløyte. Det er der muikklæreren gjør feil. Kan bare nynne inn hvilken som helst melodi inn i blokkføyta trenger ikke holde fingrene på hullene engang:) Endret 14. februar 2015 av Sabell Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 I'm not high enough for this shit. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 (endret) Delerium jeg støtter rosenkorsordenen Endret 14. februar 2015 av Sabell Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Hva er livets hensikt? Trenger livet ha noen hensikt i det hele tatt egentlig. Eller er det bare ønsketenkning?Det finnes ikke noen hensikt med livet. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 (endret) Vi er resirkulerbare.Må være en hensikt? Opprettholde livets eksistens?vi er på en tidsreise. Hehe blitt spyttet ut av en metoritt og havnet på jorden å ble en parasitt Endret 14. februar 2015 av Sabell Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Vi hadde flott heimkunnskapsundervisning på slutten av barneskolen, og på ungdomsskolen. Vi lærte å bake, tilberede all slags grunnleggende retter, koking, steking, grilling, og å vaske opp etter oss, samt generell vasking, og klesvask (standard, silke OG ull). Gledet meg alltid til de timene. Kunst og handtverk var mer morsomt enn sløyd, men generelt ikke et fag jeg likte, mye på grunn av læreren vi fikk halvveis gjennom ungdomsskolen. Hun var forferdelig, så ble hun gravid, og en gutt i klassen spente henne i magen, og siden så vi ikke mer til henne. I stedet fikk vi en kar fra Trondhjem, som fortalte livlige historier om at elevene kastet kniver etter ham på den forrige skolen han var på. Sløyd var så som så, men jeg fikk da laget et durabelig antall balltrær om ikke annet. Samt en brødspade. Musikk var forferdelig på barneskolen, da det hovedsakelig var blokkfløyte. I tillegg hadde vi korundervisning fra 5. til 7, hvor vi enten øvde oss på nasjonalsanger, eller sang popmusikk. Jeg husker jeg mislikte det svært mye. På ungdomsskolen ble det bedre, siden vi startet med klassisk og jobbet oss opp til 70-tallet. 5 - 6 fikk rytmegitar, 5 - 6 fikk bassgitar, vi var 4 med hvert vårt keyboard, noen spilte trommer, noen sang, noen spilte brass, og de som ikke hadde noen anlegg i det hele tatt, var rytmeseksjonen med marakas og tamburin og slikt. Var en ganske brukbart undervisning, vil jeg si. Lærte mye teori, mye praksis, hadde konkurranser, fikk lære instrumentene våre. De første to årene hadde vi en gammel trønderrocker som lærer (med pedagogisk utdanning), og det siste året hadde vi en ung fjott som var mer interessert i jentene enn å undervise, men bortsett fra det var han ganske gem, og musikktimene gikk hovedsdakelig med til å spille på instrumenter. jeg I bunn og grunn, gode minner. Disser du Ivar? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Det finnes ingen hensikt. Du kan gjøre hva du vil med livet ditt. Ingen bestemmer over hva du skal gjøre med livet ditt. Om du ønsker å vandre jorden rundt, så kan du gjøre det. Om du vil ha 15 unger med forskjellige karer, så kan du det. Om du vil jobbe deg til jobben av et selskap så kan du det. Ingen hindringer, utenom hva du selv låser deg fast i. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 I tip my fedora to you, good sir. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Naturen har en vesentlig råderett over livet. Hvis det skal være noen hensikt, bør det være å bekjempe den. Der har vi muligheter andre arter ikke har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg