Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, så lenge du setter inn penger på konto vil banken lure på hvor pengene kommer fra. Og da kan det åpnes for en såkalt "audit" der de vil ha full oversikt over økonomien din.

Det er ikke lov å motta uendelig med penger som "gave" heller, det er et satt beløp på max for gave er.

En revisor vil såklart finne ut av alt dette for deg, men det koster jo å leie en slik.

I værste fall kan skattemyndighetene se på kontoen din, se hva du burde ha betalt i skatt men ikke gjør, og sende deg en baksmell på flere titalls tusen alt etter hvor mye du har puttet inn. Det kødder man ikke med.

Jeg fortalte før hva som skjedde med en jeg kjenner i din situasjon. Hun fikk en baksmell på 350k etter å ha jobbet uten å betale skatt i 3 år. Og de bare sendte ut regninger på type 7000 dollar som hadde forfall i slutten av mnd. Ellers begynte de å true med å sende folk for å selge private eiendeler. De kom aldri fordi hun klarte å betale en del eller alt. Men det smeller SKIKKELIG i økonomien det kan jeg love deg. på en bra måned kunne hun tjene nok til å betale 6 husleier på 10k/mnd fremover på en gang og gjorde det istedet for å sette av til skatt.

Utsettelser var heller ikke noe mulighet. Betalte man ikke i tide, tok de 5% rente på det som ikke var betalt og la det til på neste mnd.

Og hun kunne bare glemme å låne penger for å betale ned alt på en gang.

Gjør det riktig fra starten av. Du jobber i praksis svart og det kan gå greit, eller det kan bli oppdaget.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ganske greit å forstå hvis man vil. Jenta jobber "på si" og tjener penger via internett, pengene kommer inn på et online betalingskort, og hun lurer på hvordan hun skal betale skatt av det. Hvem det skal rapporteres til og hvordan osv. Altså det samme et hvert selskap/foretak må gjøre når de starter opp. De kan ikke bare tjene masse penger og unnlate å rapportere det.

Jobben er stigmatisert sosialt og hun tør ikke å si noe om det til foreldrene eller venner.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg blir sikkert å kjøpe noe god brus å feire overgangen til det nye året med :p selv om jeg egentlig ikke gjør noe spesielt når vi går inn i et nytt år.

Jeg har dog en flaske Bacardi Razz Breezer i kjøleskapet, gjør sikkert kål på den ved midnatt.

Endret av Major Kloss
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...