Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Fare for skred nå. Er egentlig midt i det. ser ikke mye herfra nå akkurat. Gud har heldivis sendt en engel akkurat når jeg trenger det. men den engelen blir ikke værende. men det betyr noen skritt ut av skredet ihvertfall. men det blir bare til siden vet jeg.Hva som kommer etter det kan bli hva som

helst. Kan risikere at hele fjellet raser og:) men da får jeg prøve noe annet :)

Du er den nye favorittbrukeren min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste som jeg trenger om dagen er Gud.alt annet er slitdomt bare les salme 137 så skjønner du det :) jeg har nesten skjønt det å uten å skjønne det skjønner du :)

Foretrekker toraen. Prise herren, jesu være lovet, gud i det helligste og alle englene. Ikke glem engelene, for da kommer Lux Ferre og splider freden i evigheten.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GAH! Jeg tenkte jeg ikke skulle kommentere mer på dette religionskjøret. Folk blir visst bare støtt av meg.

 

 

Advarsel: De som lett blir støtt bør ikke åpne denne spoileren. TRIGGERWARNING!

 

 

Fare for skred nå. Er egentlig midt i det. ser ikke mye herfra nå akkurat. Gud har heldivis sendt en engel akkurat når jeg trenger det.

(min utheving)

Dette er en totalt uansvarlig og farlig tankegang. NEI! Gud kommer ikke til å redde deg fra et ras om det kommer. Du utsetter deg selv for fare ved å stole på at denne fantasivennen skal holde sin metaforiske hånd over deg. Og ikke bare det. Du utsetter også andre for fare. Hva skjer om du blir tatt av et skred? Jo, redningsfolk må rykke ut i et potensielt farlig område.

 

 

men den engelen blir ikke værende.

No kidding?

 

men det betyr noen skritt ut av skredet ihvertfall.

Igjen: NEI! Et skritt ut fra skredfareområdet er et skritt ut av skredet. Ingenting annet.

 

 

men det blir bare til siden vet jeg.

WTF am I reading? Omformuler er du snill. Jeg skjønte ikke denne.

 

 

 

Hva som kommer etter det kan bli hva som helst. Kan risikere at hele fjellet raser og:)

Nettopp! Og hvis du er bekymret for dette så slutt å be til Gud og kom deg vekk derfra.

 

Minner meg på en vits jeg hørte en gang.

Det var en stor flom. En mann bodde på en utsatt gård. Da han blei bedt om å evakuere sa han: "Jeg trenger ikke evakuere. Gud beskytter meg."

Vannet steg og steg. Snart måtte han rømme opp på taket.

Litt etterpå kom det en mann i kano forbi og ba han hoppe oppi slik at han kunne komme seg vekk.

Mannen svarte igjen at Gud kommer til å redde han.

VAnnet fortsatte å stige. Snart var det opp til halsen hans. Da kom det et helikopter. Mannen avslo igjen redning. "Gud beskytter meg." sa han til de og vinket de videre.

Det gikk som det måtte gå og mannen drukna. Da han kom opp til himmelen spurte han gud: "Gud, hvorfor reddet du meg ikke?"

Gud svarte "Kødder du med meg? Jeg sendte evakueringsvarsel, en kano og et helikopter til deg!"

 

Jeg sa dette er en vits, men det er mye sant i den.

Moralen er at du må ta din skjebne i egne hender og ikke stole på at et mytisk vesen skal redde deg ut fra en hver situasjon.

 

Om han skulle gjøre det, hvor var han under tsunamien i 2004? Hvor var han i Hiroshima og Nagasaki? Hvor er han når barn hver eneste dag blir misbrukt fysisk, psykisk og seksuelt? Kan han ikke redde disse? I såfall er han ikke mye til gud.

Er det fordi disse ikke var kristne (eventuelt riktig type kristendom)? I så fall er han ikke en god gud, men ond.

 

Slutt med denne ansvarsfraskrivelsen. Ta grep om din egen skjebne. Det er kun du som styrer ditt eget liv. Gud er en oppkonstruert fantasi. I mitt hode ligger religiøsitet svært nær psykisk sykdom.

Du har all rett til å tro på hva du vil, men ikke forvent at dette er et skjold mot alskens farer og ting som er vondt.

Og om du på eget initiativ tar opp din tro så ikke forvent at du ikke kommer til å bli utfordret på dette.

Religion har utspilt sin rolle. Samtlige religiøse henger igjen i en tankegang vi ikke har hatt bruk for siden middelalderen. Og det gjelder samma f hvilken gud du tilber. Jeg ser ingen forskjell på å tro på Tor og Odin, "Gud" eller Allah eller spøkelset Kasper.

Alle religiøse er fullstendig overbevist om at deres gud er den rette. Hvor mange guder kan det være der ute. Og om han er så allmektig, hvorfor bruker han ikke de superheltkreftene sine til noe fornuftig i stedet for å forkynne hvor galt homofili er og hvordan du om du vil ha barn bare kan skjenke din far full og ha sex med han.

Religion er og blir en "cop out".

 

 

Takk for oppmerksomheten.

 

 

Ønsker du mot formodning ikke å ta denne diskusjonen videre så bare overse innlegget. Det er ikke personlig eller slemt ment.

Endret av L4r5
massiv tags-fuckup
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...