Sabell Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) man kan ikke være bundet til en tro eller religion,så lenge vi er i utvikling tror jeg.Da vil vi stagnere og. Men i min tro er holder jesus grunnsteinen.så jeg ikke faller av helt siden Gud utvikler meg. men jeg skjønner ikke så mye av det. og da trenger jeg en plattform. derfor Jesus. tryggheten på et vis inntil Gud er ferdig. egentlig ikke noe å snakke om. Synes det er skumle greier pga åndene. o.s.v men jeg forsker på det og håper virkelig det er Gud som hjelper meg. Det er alltid feller å ramle i. men Gud som hjelperen Jesus som en pil giftig eller ikke. viser vei eller dreper en. tro har makt ord har makt... Jesus Endret 14. desember 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Folk må få lov til å tro på akkurat det som måtte passe en. Så lenge det ikke tar helt av, og en kan diskutere det som voksne mennesker. Der en er åpen for at folk ikke nødvendigvis er enig med en. Det er når folk begynner å prakke religion eller sitt livssyn på andre mennesker, at jeg får et problem med det. Både ja og nei. Dvs; det spørs litt hva man regner som "prakke". Så og si all religion har vel det ved seg, at noe av hensikten er å forkynne/spre budskapet. Hvordan det skjer varierer jo sterkt. Fra fredelig kristen forkynnelse til Islamister som skal islamisere verden med brutale vodeligheter. De er de stygge de, ja det syns jeg. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Jeg har spist arme riddere. Nam. Rart at jeg må spise 4 vanlige skiver for å i det hele tatt kjenne at jeg har spist, men er mett etter 2 arme riddere. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) Tror egg og honning kan være bidragsytere. Endret 14. desember 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Bruker ikke honning, og kun 2 egg går med til det. Spiser jeg for eksempel samme antall egg sammen med to skiver, blir jeg likevel ikke like mett som av to arme riddere. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 arme riddere er ikke godt Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Hver sin smak. Jeg synes det. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Bruker ikke honning, og kun 2 egg går med til det. Spiser jeg for eksempel samme antall egg sammen med to skiver, blir jeg likevel ikke like mett som av to arme riddere.disgusting Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Både ja og nei. Dvs; det spørs litt hva man regner som "prakke". Så og si all religion har vel det ved seg, at noe av hensikten er å forkynne/spre budskapet. Hvordan det skjer varierer jo sterkt. Fra fredelig kristen forkynnelse til Islamister som skal islamisere verden med brutale vodeligheter. De er de stygge de, ja det syns jeg. Jehovas Vitner og andre som skal ha deg til å kjøpe en bibel på gaten går det an å takke nei til. Det går også an å la være og oppsøke kirken på søndager. At det ringer litt rundt omkring på julaften har jeg derimot ikke så mye i mot. Det har mer med tradisjon å gjøre. Heller det en minareter, som du sier. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Jeg tror jeg har hatt en samtale i DNFK før om hvordan Arme Riddere ikke er "brød og egg", det er en søt matrett, så ... bruker du syltetøy eller sukker i stedet, Therawyn? 1 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Jeg har prøvd litt av hvert, men favoritten min er med sirup på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) Prøvde faktisk arme riddere selv her om dagen. Veldig mettende og småkvalmende. Endret 14. desember 2014 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Fikk lyst å prøve Arme riddere, aldri spist det før(tror jeg). Honning høres ikke så dumt ut, honning er en fin ting. Men på oppskriftene jeg så står det ingen plass honning. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Du skal ha honning oppå de ferdige skivene, ikke i selve oppskriften. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Arme riddere er noe av det beste jeg vet av søte saker, men jeg har vel bare spist det 5 ganger de siste 14 åra. Sjelden brød - og spesielt ikke loff - blir liggende lenge nok til at man kan bruke det. Blir helt feil å bruke nytt og ferskt brød. Spiser selvfølgelig med enten bringebærsyltetøy eller sukker, eller ingenting i det hele tatt. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Pro tips når det gjelder arme riddere er ett tykt lag med peanuttsmør, en god klatt iskrem toppet med masse lønnebærsirupp. Kan nytes med en kartong helmelk. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Primer4, iskrem høres ut som en fantastisk kombinasjon med arme riddere. Det nærmeste iskrem jeg har prøvd er vaniljesaus, og det smakte kjempegodt. Så is inntil smaker sikkert enda bedre. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Du skal ha honning oppå de ferdige skivene, ikke i selve oppskriften. Aha.. ja selvfølgelig Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Pro tips når det gjelder arme riddere er ett tykt lag med peanuttsmør, en god klatt iskrem toppet med masse lønnebærsirupp. Kan nytes med en kartong helmelk. Hver sin smak. Jeg er ikke så begeistra for peanøttsmør, lønnesirup eller helmelk. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg