Freidig Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Hverken dropskoking eller fløtekarameller er så veldig vanskelig å ordne. Stikk innom Panduro i kjelleren på Exhibition og kjøp deg et sett til å lage drops. Da har du alt du trenger. Inkl. farger, smaker og sukkertermometer. Du kan lage karameller uten termometer, men det er mye enklere med termometer. Da slipper du å hele tida ta "dråpetesten". Så lenge du når ca. 117-120 grader så er du innafor med karamellene. Jo høyere temperatur, jo hardere karameller. Er forresten jeg som pleier å mekke maten her i huset også. Å lage mat er noe alle mannfolk bør kunne. Chicks dig it. Det virker veeldig vanskelig å lage det, men det virker så godt. Jeg skal hjem til Skien i helga faktisk, så jeg må ta det etter helga. Blir nok supert å dra hjem til harryland igjen. Men jeg skal kjøpe det, det virker kjempe lurt :-) Jeg elsker menn som lager mat, det er fantastisk. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Drops og karameller er ganske enkelt så lenge du har kontroll på temperaturen. Og det får du ved å bruke termometeret som er i den pakka. Det som er litt pes er å forme dropsa. Sukkermassen er ganske varm og den skal formes til en pølse som klippes før den blir kald. Du må være kjapp og i tillegg MÅ du ha på engangshansker e.l. Jeg hadde aldri laga drops uten hansker. Det er i grenseland varmt allerede. Blir sukkermassen for kald mens du holder på er det bare å hive den kjapt i mikroen litt. Resier forresten østover neste helg sjøl. Endret 12. desember 2014 av L4r5 Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Kanskje jeg bare skal betale deg for å lage det istedenfor å prøve sjøl. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Det er en mulighet. Men da får du ikke skrytefaktoren av å ha laga det sjøl. Kanskje jeg kan komme og hjelpe dere å lage. Dere bor tross alt i samma byen. Jeg hadde også den skrekken om at det var så vanskelig å lage. Så prøvde jeg sjøl. Og det var ikke i nærheten så vanskelig som jeg hadde trodd. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Pepperkakehus - check Brente mandler - check Risboller - check Lussekatter - står til heving Da gjenstår det bare å koke drops, lage kokosmakroner, havremakroner, cookies, pepperkaker, hvite kakemenn og fløtekarameller. Fucking lovely. Marry me. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Her har det blitt kokosmakroner, colakaker, kråkereir, sandkaker, strull, tynne lemser, tykke lefser, havreflarn, smultringer og serinakaker. Så skal vi lage enda flere colakaker, strull og lemser og lefser, samt marengs, turidkjeks (kjeks med hakket sjokolade og mandler) og pepperkaker. Satser på å kjøpe fattigmann og goro av ei på jobben til pappa. Skal bli interessant når jeg begynner å feire jul uavhengig av familien. Skaffe meg takke og diverse jern, så blir det vel en ordning med det. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Fucking lovely. Marry me.Tror Anfall hadde blitt litt furten om jeg hadde gifta meg med noen andre i stedet for hu. Men du kan jo flytte inn hos oss da. Hvis du ikke har noe i mot å ha sex med oss begge, samt ta din del av husarbeidet. Endret 12. desember 2014 av L4r5 Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Det er en mulighet. Men da får du ikke skrytefaktoren av å ha laga det sjøl. Kanskje jeg kan komme og hjelpe dere å lage. Dere bor tross alt i samma byen. Jeg hadde også den skrekken om at det var så vanskelig å lage. Så prøvde jeg sjøl. Og det var ikke i nærheten så vanskelig som jeg hadde trodd. Joda, jeg kan si at jeg var med på prosessen (høhø) Det er sant! Jeg ser for meg at det er skikkelig vanskelig, men får håpe jeg blir overraska. Hvis jeg i det hele tatt tør å prøve, jeg skal i hvert fall kjøpe det settet og vurdere det når jeg har kjøpt det. Jeg er pinglete. Er skikkelig redd for å drite meg ut når jeg lager mat og kaker. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Sjekkliste for om du børe koke drops: 1: Kan du blande vann, vanlig sukker og druesukker? 2: Veit du hvordan du slår på en komfyr? 3: Klarer du å lese av et termometer? Hvis du, eller din utkårede, klarer disse tre tingene så bør du koke drops. Det "vanskligste" med prosessen er å trille ut den varme massen. Blir den for kald så stivner den. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Fucking lovely. Marry me.Tror Anfall hadde blitt litt furten om jeg hadde gifta meg med noen andre i stedet for hu.Men du kan jo flytte inn hos oss da. Hvis du ikke har noe i mot å ha sex med oss begge, samt ta din del av husarbeidet. Jeg er med! Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Sjekkliste for om du børe koke drops: 1: Kan du blande vann, vanlig sukker og druesukker? 2: Veit du hvordan du slår på en komfyr? 3: Klarer du å lese av et termometer? Hvis du, eller din utkårede, klarer disse tre tingene så bør du koke drops. Det "vanskligste" med prosessen er å trille ut den varme massen. Blir den for kald så stivner den. Kan jeg ikke leie deg i noen timer eller noe sånt da? Så kan jeg se på dårlige CW serier mens du jobber på kjøkkenet. Jeg syntes det høres bra ut. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Hva er du villig til å yte tilbake? Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg kan vaske Anfall eller lage lunsj til deg. Du velger! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Ikke overbevist. Du må nok lage det sjøl. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Nå ble jeg fornærma altså. Kanskje jeg bare går innom den butikken øverst på Galleriet. Tror den heter herskap og tjenere. De har sinnsykt gode karameller! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 kan jeg og flytte inn hos dere jeg er god på sex og er vaskedame Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 - "Tenk på det du." Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Wow Lars, damene bare kaster musa etter deg. Må skaffe meg cooking skills ja. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Hmm. To timer søvn er visst ikke nok søvn. Tror jeg begynner å bli gammel. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 9 timer var helt ok for meg. Bare irriterende at jeg våknet av telefonen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg