Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

Litt farlig for deg å reise alene til fremmede land. Du kan bli kidnappet sånn som de gjorde i Taken. Sett den?

dette er så komisk for det var akkurat det de voksne sa i syden i sommer når jeg og veninna mi ville gå rundt litt alene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYlo5C

på color line transport må man ha med en voksen som er 18 år eldre om man er under 16 er kke det litt jalla??? liksom unger på 16 kan reise alene, men broren min kan fks ikke reise med ungen sin når han er 31-32 og hun 15????

Det er jo nettopp det han kan. Da er han over 18 og hun under.

man må være 18 år eldre

som vil si at jeg måtte egentlig være 32 for å reise med broren min til sverige lol

Lenke til kommentar

på color line transport må man ha med en voksen som er 18 år eldre om man er under 16 er kke det litt jalla??? liksom unger på 16 kan reise alene, men broren min kan fks ikke reise med ungen sin når han er 31-32 og hun 15????

Det er jo nettopp det han kan. Da er han over 18 og hun under.

man må være 18 år eldre

som vil si at jeg måtte egentlig være 32 for å reise med broren min til sverige lol

Hva står det egentlig i reglene for dette? Du må ha misforstått grundig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

"Som foresatt regnes voksen person som reiser i foreldres sted, og som påtar seg ansvaret for person(er) under aldersgrensen.

Foresatt må være minimum 18 år eldre og registrert på samme bestilling."

fikk i tillegg opplyst dette av ansatte på fergekaien i sandefjord

Endret av Slettet-lYlo5C
Lenke til kommentar

"Som foresatt regnes voksen person som reiser i foreldres sted, og som påtar seg ansvaret for person(er) under aldersgrensen.

Her er det nok en lapsus. Det skulle stått "18 år eller eldre...", er jeg sikker på :).

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke skrivefeil. Jeg opplevde det samme for noen år siden. Da skulle kusina mi på 26 eller noe sånn ta med meg og fetteren min til Danmark. Vi var da 14 og 16 eller noe. Endte opp med at onkelen min måtte være med, fordi kusina mi ikke var gammel nok "til å være mora vår"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Her er det nok en lapsus. Det skulle stått "18 år eller eldre...", er jeg sikker på :).

nei det er det ikke

som sagt fikk jeg det også fortalt, så er derfor jeg reagerer på regelen

Lenke til kommentar

nei det er det ikke

som sagt fikk jeg det også fortalt, så er derfor jeg reagerer på regelen

Dette er det merkeligste jeg har hørt. Gjelder dette spesielle reiser? Sett at en vennegjeng skel reise sammen, noen er 26, noen 16. Må de som ikke er myndige, bli igjen på kaien da?

Lenke til kommentar

Joa, de gjør faktisk det. Min far jobbet ombord på en av danskefergene og han sto somregel på ombordstigningsrampa, og skjedde en gang iblant at de nektet for unge folk å være med. Er vel 20-årsgrense for turer med overnatting.

Husker godt for en god del år siden så var det en mor som kom med sønnen på 18-19, men måtte stikke i den parkerte bilen for a "hente noe" endte med at gutten ble sporet opp og satt på land før avgang.

Skal sies at jeg kom på alene da jeg var 13 ellerno, moren min var i bilen og jeg måtte på do, så sprang opp i terminalen, fant ut at bilene hadde begynnt å bevege på seg da jeg var ferdig, så jeg gikk heller ombord til fots.

Tror de som sjekket biletten antok at jeg var med en av familiene jeg gikk bak :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Litt farlig for deg å reise alene til fremmede land. Du kan bli kidnappet sånn som de gjorde i Taken. Sett den?

dette er så komisk for det var akkurat det de voksne sa i syden i sommer når jeg og veninna mi ville gå rundt litt alene

Vel, du har blondt hår, har du ikke? Jeg tok med søsteren min på en gåtur da vi var på Mallorca for 16 år siden, og fikk svært mye refs for det. Siden jeg var blond, kunne jeg ha blitt kidnappet og solgt for kameler i Marokko. Da fetteren min (vel, teknisk sett pappas fetter, men siden han bare er noen år eldre enn meg, er det enklere bare å si fetter) var i Egypt med familien sin rundt årtusenskiftet, fikk han tilbud om å selge halvsøsteren sin for 3 kameler, og fyren med tilbudet var visst veldig innpåsliten når han nølte / etter hvert takket nei. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Haha har hørt flere historier der de vil bytte kameler mot jenter :(

Hadde ikke reist til marokko eller egypt eller noe helt alene da

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...