Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Finnet en pc som gikk på 24V og var den reneste pcen jeg noen sinne har sett innvendig.

Lurer på hva den har blitt brukt til, rackmount.

24 volt er en veldig rar spenning å bruke til å mate strømforsyningen eksternt. 99,9% for at det er 48V DC, om det ikke er 230V AC ("vanlig spenning/strøm i stikkontakta")

100% sikker på at det er 24V. 24-32V dc input på stømforsyningen.

Ganske sikker på at den er brukt i en båt.

Det var også et Simrad 24V dc filter inne i den, noe som ser ut som er et krav i større båter for elektronikken.

Det som er morsomt med det kretskortet er at det ser ut som det er håndloddet og håndskrevet nummer og rev. på det :p

Spenstig. Har aldri vært ute for skipsmontert utstyr, så den der var ny for min del óg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som rackkabinettet er spesiallaget for akkurat de komponentene også, noe spesielt.

Synd jeg ikke har lokket, ellers hadde jeg tatt vare på kabinettet. Et par veldig bra vifter var det også inni der.

Må raide el-returen litt mer, har lyst til å lage meg en isolasjonstransformer. 230V-230V

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Ja, det er heilt på styr. Det er langt verre harselas frå politisk korrekte i kommentarfelt i dag. Kritikk av humor på bekostning er heilt legitimt i seg sjølv, og spesielt frå ein som har ungar med downs. Det eg sliter med, er korleis i all verden ein kan tolke det som harselas, mobbing etc. at Steinar Sagen nevner at han har sett ein dokumentar der det hevdast at folk med downs har sterkare sexlyst.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...