Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er dialekt. Ordet "atteføkjen" er eit ord som ein berre brukar i bygda mi (150 innb). Ordet kjem frå dei tider då bygda ofte var isolert på grunn av over 12 meter høge snøfonner. "Veijen e atteføkjen, so vi kjem ikkje oss ut ta' bygda".
Vi bruker det ordet hjemme hos meg og. :wee: Hadsel kommune.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Da var den grei, skal til Oslo den 20 april. Så da mekker du middag. Også tar du opp WoW gamingen igjen ^^.

Den 20. ligger jeg på sofaen etter Sean tyas, Lisa Lashes, Richard Durand og Kimito Lopez :love: , heaven is a place on earth indeed. Og WoW suger, Age of Conan blir den nye hitten :thumbup: .

Ja, liksom. :roll:

Lenke til kommentar
Det er dialekt. Ordet "atteføkjen" er eit ord som ein berre brukar i bygda mi (150 innb). Ordet kjem frå dei tider då bygda ofte var isolert på grunn av over 12 meter høge snøfonner. "Veijen e atteføkjen, so vi kjem ikkje oss ut ta' bygda".
Vi bruker det ordet hjemme hos meg og. :wee: Hadsel kommune.

Skjønte lett hva det betydde her og. Kommer fra Hemnes-slekt. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hvem har ikke et online image?

 

Jeg tror de fleste av oss er så sykt forskjellig fra internett til vanlig..

WARN WARN WARN: Fjortissord: "sykt"..

 

 

:whistle:

Tja..jeg er da rimelig meg selv egentlig. Greit nok er ikke like mye bannskap som det er RL da men jeg er da meg selv. Har intet behov for å være et alter ego som en del har tendens til å gli vel over i.
Dotten stengte tråden min. :(
Likså greit egentlig, ble bare fjas av det.

Og litt min feil som ga thumbs up for tråden...

Lenke til kommentar
Det er dialekt. Ordet "atteføkjen" er eit ord som ein berre brukar i bygda mi (150 innb). Ordet kjem frå dei tider då bygda ofte var isolert på grunn av over 12 meter høge snøfonner. "Veijen e atteføkjen, so vi kjem ikkje oss ut ta' bygda".
Bare i bygda de? Now thats not right. Er et vanlig dialekt-ord det der.
Lenke til kommentar
lars: Hvilken tråd :dribble:

Nå må jeg se hvilke ulumskheter du har drevet med

 

Men brukar de det som metafor for å "ikkje følgje heilt med i timen"?

 

Hæ? Den må du forklare litt nærmere.. Tror jeg begynner å bli trøtt, for da skjønner jeg sjelden noe som helst.. :roll:

 

 

 

lars: Hvilken tråd :dribble:

Nå må jeg se hvilke ulumskheter du har drevet med

Her en natt ble det snakk om hvilke brukere du kunne tenkt deg en runde i høyet med. Så jeg lagde en tråd om det jeg. :wee:

 

HAHA!

Bedre lykke neste gang!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...