Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Det med overdreven facebook-bruk har visst snudd seg, nå er det foreldre som bruker for mye tid med det, ikke barna lengre.

Mamma er også helt gal, når jeg og hun var alene på hytta 4 dager i sommer tipper jeg hun brukte 90% av tiden på å sitte og oppdatere seg på alle vennene sine og se på babybilder og lese facebook-statuser høyt. Selv når vi så på TV måtte hun plutselig bryte inn og fortelle om babyen til hun eller "se denne morsomme kattevideoen"..litt slitsomt i lengden..også blir hun litt furten når vi ikke vil se på ipaden hennes akkurat da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i grunn skremmende få jobber jeg er kapabel til å gjøre (utdanning / erfaring / kvalifikasjoner) hos nav, finn, jobbnorge, jobzone, manpower og adecco.

Catch 22. Må nesten bare begynne ett sted, og gå videre på det man har fått av erfaring.

Det er greit nok, men jeg forventa nesten at jeg fant noen jobber jeg kvalifiserte til etter ett års jobb med IT, 2,5 års jobb i avis, og en bachelorgrad i multimedieteknologi. Generelt dårlig med avisjobber som ikke er redaktør, daglig leder, har noe med markedsføring å gjøre, eller som journalist med førerkort klasse B og egen bil.

Lenke til kommentar

Det er i grunn skremmende få jobber jeg er kapabel til å gjøre (utdanning / erfaring / kvalifikasjoner) hos nav, finn, jobbnorge, jobzone, manpower og adecco.

Du kan jo skaffe deg truckførerlappen og kjøre truck på lager.

Dere har vel mange lager i trøndelag? Rema osv.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Jeg har ikke jobba siden august. :( Et lynnedslag tok knekken på en brannmur i august, rett før jeg flytta til Trondheim igjen etter endt sommerferie. Jeg pleier å jobbe med fjernpålogging gjennom skoleåret (kontor og server osv. ligger på sørlandet). Men brannmuren er fortsatt ikke erstatta, og da funker ikke fjernpålogging. Det suger. Har mast og mast, men ser ikke ut til at de gidder ordne det, fordi vi snart skal over på ny programvare med ekstern server..

Lenke til kommentar

Det er greit nok, men jeg forventa nesten at jeg fant noen jobber jeg kvalifiserte til etter ett års jobb med IT, 2,5 års jobb i avis, og en bachelorgrad i multimedieteknologi. Generelt dårlig med avisjobber som ikke er redaktør, daglig leder, har noe med markedsføring å gjøre, eller som journalist med førerkort klasse B og egen bil.

Ja, også kommer eldre folk og sier "Bare gå inn et sted og pør om jobb da!"

Eller den klassiske "Du er underkvalifisert, siden du ikke har erfaring innen dette yrket"

Lenke til kommentar

Joda. Det er sant. Det kjedelige for hennes del er at ho skrev masteroppgave for Vegvesenet (med tanke på internkommunikasjon i organisasjonen) og ble lovet jobb der etterpå. Så måtte de kutte stillinger, fordi de fikk mindre penger enn de trodde.. Men ho er jo klar over at det er en utdanning med få jobber. Ho har søkt på ganske mange relevante jobber i kommunen, men det er alltid et "Personer med XXX oppfordres til å søke"-menneske som får jobben :p

Lenke til kommentar

Joda, men for din del har du vel mer eller mindre en form for artist folder som de heller ser på vel?

Det er da revnende likegyldig hva slags utdanning du har. Noen kan ha samme utdannelse som deg og være ganske ubrukelige, noe de er fult klar over.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...