Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC-bygging er alltid kjekt da. Nesten fått overtalt muttern til å kjøpe ny PC nå, etter at jeg gjorde meg selv en bjørnetjeneste og lånte bort en gammel maskin til henne for tre år siden.

Jeg kjøpte stasjonær PC til mamma. Fant ut etter 6mnd at det var bare å selge den siden hun bare bruker iPad og mobil. Jeg fikk pengene fra å selge den. Fikk 300kr men av å selge den enn å kjøpe den. Win-win.

Endret av KinderLinda
Lenke til kommentar

Muttern bruker heller ikke PC-en spesielt mye, men jeg har lyst til å bygge PC uten å betale for det selv. Jeg krever selvfølgelig ikke at hun gjør det. En laptop, og kanskje til og med et nettbrett hadde dekket behovene hennes. Men det har seg slik at en stasjonær som kan brukes til skolearbeid og å skrive ut fatterns lønnslipper og bekreftelser på flybilletter er billigere enn en brukbar laptop. Jeg har også overbevist henne om at det kan være greit å måtte gå til et annet rom for å bruke en datamaskin enn at hun kan sitte i sofaen og spamme facebook/blogge fra etter middag til hun legger seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

innså nettopp at jeg må leve i nuet så nå danser jeg på badet så får jeg ta konsekvensene imorgen når vekkerklokka ringer

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og gå glipp av en byggemulighet? Nei takk!

Er jo noe bygging med en NUC óg, montere RAM, disk og eventuelt miniPCIe-kort. Jo mindre tid til bygging/vedlikehold på familiemedlemmer sine maskiner, jo bedre er det.

----

Pessimistisk: Bare å danse i vei i natta, er ingen andre som gjør det for deg. Morgendagens problemer er nettopp det; morgendagens problemer :fun:

-----

Endelig kommet meg tidlig på jobb i dag. Lenge siden sist. Ett par timer uten styr og forstyrrelser er gull verdt!

Lenke til kommentar

Det er i grunn skremmende få jobber jeg er kapabel til å gjøre (utdanning / erfaring / kvalifikasjoner) hos nav, finn, jobbnorge, jobzone, manpower og adecco.

Catch 22. Må nesten bare begynne ett sted, og gå videre på det man har fått av erfaring.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...