HansiBanzi Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 PC-bygging er alltid kjekt da. Nesten fått overtalt muttern til å kjøpe ny PC nå, etter at jeg gjorde meg selv en bjørnetjeneste og lånte bort en gammel maskin til henne for tre år siden. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Joda, men foreldra mine bruker stort sett iPad-ene sine, særlig mamma. Pappa bruker vel halvparten av tida på MBP-en, og den andre halvparten på nettbrettet. Går flere måneder mellom hver gang han bruker "super"-PC-en sin. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) PC-bygging er alltid kjekt da. Nesten fått overtalt muttern til å kjøpe ny PC nå, etter at jeg gjorde meg selv en bjørnetjeneste og lånte bort en gammel maskin til henne for tre år siden. Jeg kjøpte stasjonær PC til mamma. Fant ut etter 6mnd at det var bare å selge den siden hun bare bruker iPad og mobil. Jeg fikk pengene fra å selge den. Fikk 300kr men av å selge den enn å kjøpe den. Win-win. Endret 27. oktober 2014 av KinderLinda Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Muttern bruker heller ikke PC-en spesielt mye, men jeg har lyst til å bygge PC uten å betale for det selv. Jeg krever selvfølgelig ikke at hun gjør det. En laptop, og kanskje til og med et nettbrett hadde dekket behovene hennes. Men det har seg slik at en stasjonær som kan brukes til skolearbeid og å skrive ut fatterns lønnslipper og bekreftelser på flybilletter er billigere enn en brukbar laptop. Jeg har også overbevist henne om at det kan være greit å måtte gå til et annet rom for å bruke en datamaskin enn at hun kan sitte i sofaen og spamme facebook/blogge fra etter middag til hun legger seg. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har også overbevist henne om at det kan være greit å måtte gå til et annet rom for å bruke en datamaskin enn at hun kan sitte i sofaen og spamme facebook/blogge fra etter middag til hun legger seg. Tror du har misforstått... Det er sånt moren din skal si til deg. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg tror du har et poeng. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Fattern bruker nesten bare pad, men mamma bruker stasjonær en del. Og den de har er latterlig treig, og nå ville den ikke funke med nettbank (ikke at det hadde vært vanskelig å fikse) så da ville de ha ny. Sikkert 6-7 år gammel den de har, så det er vel på tide. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Kjøpte en Intel NUC til fatter i fjor. Fungerer helt supert. Noe å vurdere for dere som skal kjøpe maskin til foreldre Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Og gå glipp av en byggemulighet? Nei takk! Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Velkommen til DNFK forresten Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Takk, men er innom her rett som det er. Skriver temmelig sjelden, dog. Tastaturet står for nærme skjermen til at jeg gidder å strekke meg fram. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hahah, ja det er en måte å tenke på! Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jepp. En annen er at armene mine er 30 cm for korte. 2 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Mine også, fant ut det på klatringa i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har begynt å gråte 4 ganger ikveld helt uten jeg vet hvorfor:S wierd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Tok meg selv i å gråte når jeg spiste plutselig satt jeg der med skiva i munnen og tårene rant like wtf Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 innså nettopp at jeg må leve i nuet så nå danser jeg på badet så får jeg ta konsekvensene imorgen når vekkerklokka ringer 1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Og gå glipp av en byggemulighet? Nei takk!Er jo noe bygging med en NUC óg, montere RAM, disk og eventuelt miniPCIe-kort. Jo mindre tid til bygging/vedlikehold på familiemedlemmer sine maskiner, jo bedre er det. ---- Pessimistisk: Bare å danse i vei i natta, er ingen andre som gjør det for deg. Morgendagens problemer er nettopp det; morgendagens problemer ----- Endelig kommet meg tidlig på jobb i dag. Lenge siden sist. Ett par timer uten styr og forstyrrelser er gull verdt! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Det er i grunn skremmende få jobber jeg er kapabel til å gjøre (utdanning / erfaring / kvalifikasjoner) hos nav, finn, jobbnorge, jobzone, manpower og adecco. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Det er i grunn skremmende få jobber jeg er kapabel til å gjøre (utdanning / erfaring / kvalifikasjoner) hos nav, finn, jobbnorge, jobzone, manpower og adecco.Catch 22. Må nesten bare begynne ett sted, og gå videre på det man har fått av erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg