oOF Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Sov egentlig godt til kl 3, men så skulle jeg bare på do og drikke litt vann så tok jeg opp mobilen og fikk ikke sove På do og drikke vann? Mhmm... 3 Lenke til kommentar
Branneren Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Sov egentlig godt til kl 3, men så skulle jeg bare på do og drikke litt vann så tok jeg opp mobilen og fikk ikke sove På do og drikke vann? Mhmm... humre humre!!! :rofl: Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jo, jeg er lei, men uten fast arbeid er det ikke mye jeg kan gjøre.Bare å ta Jabb-sjur til kringkastningen og så er du set. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jo, jeg er lei, men uten fast arbeid er det ikke mye jeg kan gjøre. Ikke mulig med Nav mens du jobber deltid i avisa? Jeg er allerede på NAV, men der får jeg langt fra nok penger til å leie noe, og siden jeg går på AAP, får jeg heller ikke lån, da det ikke er en fast inntekt - i motsetning til uføretrygd. Jeg har fått tilbudet om å bli ung og ufør, men det er jeg virkelig ikke interessert i, med tanke på at jeg ikke er ufør for fem flate øre (selv om NAV ser ut til å være av en annen oppfatning). Og avisen har ikke råd til å ansette meg, verken heltid eller deltid. De sliter økonomisk. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hvorfor lyver de så mye i filmer? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Kjæresten til en kompis knuste vinduet mitt med en ukulele. Det er så kaldt her at jeg må bruke bjørnefitte innomhus. Meget utidig Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har fått tilbudet om å bli ung og ufør, men det er jeg virkelig ikke interessert i, med tanke på at jeg ikke er ufør for fem flate øre (selv om NAV ser ut til å være av en annen oppfatning). Fra 1/1 2015 kommer det nye regler. Da kan man jobbe så mye man vil uten å miste retten til den trygden. De "tilbyr" neppe dette uten å se at der er grunnlag for det. Helsmessig. Synes du skal takke ja. Tenk litt mer på det hvertfall. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har tenkt på det siden mars, da de først gav meg tilbudet. Det handler ikke bare om at jeg får noen et par tusenlapper mer å rutte med i måneden, men stigmaet over å være klassifisert som "ung og ufør", når man selv ikke føler seg som ufør. Samt det sosiale stigmaet det medfører å være uføretrygdet. Eller ufør i seg selv. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Men er det mer akseptert å være nærmere 30 og forsatt bo med mor og far? 2 Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Syns ikke du skal takke ja til å være ung og ufør om du er i stand til å jobbe. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jo det står respect av den holdningen. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Men er det mer akseptert å være nærmere 30 og forsatt bo med mor og far? Ja. Det er klart det er er mer akseptert å gjøre en innsats for å bedre sin egen livssituasjon selv om det innebærer at man har det tøft en periode enn å ta til takke med et dårligere tilbud fordi det er enkelt og gir umiddelbare resultater. Det er ikke bare akseptabelt, det fortjener respekt. 4 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ufør burde man bare bli dersom man faktisk er ufør. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har fått tilbudet om å bli ung og uførNå blander du sikkert sammen "ung ufør" (som er en begeregningsmetode som viser hvor mye AAP/uføretrygd du skal ha utbetalt) og uføretrygd. Sett deg ihvertfall godt inn i hva du sier nei til før du sier nei. Ufør kan du bli senere. Men "ung ufør" kan du bare få når du er ung. "ung ufør" kan du få uten å få uføretrygd. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Jeg har fått tilbudet om å bli ung og uførNå blander du sikkert sammen "ung ufør" (som er en begeregningsmetode som viser hvor mye AAP/uføretrygd du skal ha utbetalt) og uføretrygd. Sett deg ihvertfall godt inn i hva du sier nei til før du sier nei. Ufør kan du bli senere. Men "ung ufør" kan du bare få når du er ung. "ung ufør" kan du få uten å få uføretrygd. Arrester meg hvis jeg er helt på jordet her, men hvis det er så lettvint tilsynelatende å få uføretrygd som beskrevet i ovenstående innlegg, er det ikke det minste merkelig at mange reagerer og skjærer alle uføretrygdede over én kam og kaller dem snyltere og navere. Endret 21. oktober 2014 av hermosa Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Er ikke kjent med den "ung ufør", men vet at vanlig uførtrygd er en temmelig omfattende prosess. Det er ikke en sånn lettvint greie det i dag. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Jeg har hørt om nok tilfeller der det åpenbart er alt for vanskelig, i hvert fall. Datasmurf sitt tilfelle kan jeg ikke kommentere. Uføretrygd skal selvsagt ikke være en erstatning pga manglende arbeidsplasser og sånt. Er ikke kjent med den "ung ufør", men vet at vanlig uførtrygd er en temmelig omfattende prosess. Det er ikke en sånn lettvint greie det i dag.Ung ufør er temmelig kinkig å få, for det kreves ikke bare at man dokumenterer sykdommen sånn den er nå, men også når den startet, og at den allerede da var så alvorlig at man var ufør. Og som du har fått se så er dokumentasjonskravene temmelig omfattende. Endret 21. oktober 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Kjæresten til en kompis knuste vinduet mitt med en ukulele. Det er så kaldt her at jeg må bruke bjørnefitte innomhus. Meget utidig Jeg lurer på hvor mange vinduer i verden som har blitt knust av en ukulele. Sjur: Har du mulighet til å omskolere deg? Endret 21. oktober 2014 av Quote Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Sjur: Har du mulighet til å omskolere deg?Er han i det hele tatt skolert? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hver gang jeg hører sangen Dj Sammy - California Dreaming og teksten kommer til "Well, I got down on my knees (Got down on my knees)" så begynner jeg alltid å få bange anelser om hva som skal skje next. Heldigvis skjer det aldri (ekkelt), men jeg får stygge bilder i hodet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg