Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå slipper LOMMEMANNEN og POLITIMORDEREN ut fra fengselet

dette har oldingene uten empati bestemt

skremmende :realmad: :realmad: :realmad: :realmad: :realmad: :realmad:

circa like uinteressant som skatteliste-nyheter om hva kjendiser tjener

uenig, hva folket får i lønn (ufortjent eller fortjent) interesserer meg midt i ørene

men at forvaringsdømte barnemisbrukere og politidrepere slipper ut sånn at de kan fortsette med hobbyene sine er skremmende

:realmad: :realmad: :wallbash:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Du og jeg med andre ord, da jeg ikke kan se en annen grunn enn at det må ha vært et Stortingsflertall som en eller annen gang gikk inn for å lage en lovgivning rundt forvaring.

Lenke til kommentar

Du og jeg med andre ord, da jeg ikke kan se en annen grunn enn at det må ha vært et Stortingsflertall som en eller annen gang gikk inn for å lage en lovgivning rundt forvaring.

nøh!! du vet det der med de 3 statsmaktene

den regel-lagende (lovgivende),

den regel-iverksettende (utøvende)

den regel-kontrollerende (dømmende)

den dømmende makten er nå gått på trynet (igjen)

:nei:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Problemet med de tre statsmakter er at alle sammen jobber for folket. Dvs. du og jeg.

Stortinget er lovgivende.

Regjeringen ved Politiet er utøvende.

Og dømmende makt er domstolene.

Om du vil at dømmende makt skal få andre rammebetingelser, så må våre folkevalgte i Stortinget forandre Grunnloven, som igjen krever 2/3-flertall i Stortinget. Hvilket igjen betyr at du og jeg må stemme annerledes ved Stortingsvalg. (Om det ikke allerede er flertall i Stortinget for å forandre Grunnloven til fordel for strengere forvaringslovgivning).

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

At forbrytere slipper ut etter at straffen er sonet er da bare tett og rimelig.

Det ligger ingen spesifikk grunn til gjentakelsesfare for Lommemannen.

Lurer på hva slags menneske en sånn kan være. Hadde ikke villet blitt satt fri engang jeg om jeg var han.

Gå rundt blant andre etter å ha gjort sånt? Må vel være bedre å spa seg ned :ph34r:

Lenke til kommentar

Folkens, jeg trenger tips: Hva skal man finne på når ingen gidder å finne på noe og jeg bor på en liten plass? PS: Jeg har allerede drukket, så noe som involverer bilkjøring er utelukket. Jeg bor ikke på en liten plass.

Endret av HansiBanzi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...