Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

For å la hele modellen "henge sammen" kan du bruke "make group"-funksjonen ved høyreklikking

Det er ikke det jeg mener. Jeg mener at deler skal henge sammen med deler. Som sagt, f.eks. at sylinderne henger sammen med den ene siden av boksen, sånn at de flyttes når boksen resizes.

Ikke lett å bli klok på dette. Du må nesten fått tatt noen bilder av boksen og sylindrene dine.

OpenSCAD har jeg dessverre ikke kjennskap til, så dette blir for gresk for meg.

Slenger med denne dritten mens vi er inne på temaet.

TGvp8nP.png

dV21Bb2.png

JdpF6TF.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, du har lagt ned mye arbeid.

Mye arbeid er bare fornavnet. Har ikke telling på hvor mange netter jeg har ofret for modellen, da spesielt baugen. Som du ser er det fortsatt mye som gjenstår under havoverflatenivå.

zufGHpR.png

Skandi-Aker-ble-AArets-skip.jpg

Skipet er forøvrig en CSV av Skandi-serien. Modellen er nok ikke nøyaktig angitt med tanke på mål, men illustrerer greit nok for det estetiske øyet.

Lenke til kommentar

Sketchup er temmelig enkelt, og det er der nøkkelen ligger.

Det er mye man ikke kan gjøre på enkle måter, men terskelen for å gjøre noe er liten, og man kan bygge temmelig heftige ting dersom man tenker igjennom stegene litt.

Blir som sjakk, man må tenke noen steg frem.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å designe et kabinett for mini-itx, men så ser jeg at alle er så forskjellige mtp hvor kontakter og prosessor er og sånt. Krise... Det kommer aldri til å bli noe av.

Det skulle være vifteløst for ca 55 watt prosessor (eller mer uten grafikkort), inkl. plass til vifteløst grafikkort (https://www.komplett.no/zotac-geforce-gtx-750-1gb-physx-cuda/822995?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D) og 2 ssd-disker.

Det skulle vært ca 14x20x20 cm.

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke i sketchup. Og jeg vet om ting passer, og poenget er at de ikke gjør det!

Edit: Det er problemer med kabinettdesign som ikke vises så godt på pc, nemlig hvordan kabinettet skal fabrikkeres i deler på en måte som gjør det enkelt/mulig å fabrikkere og enkelt/mulig å sette sammen, og kabelføring.

Delene passer, men kabelfestene er på forskjellige steder så det blir potensielt ikke plass til kablene.

Når man designer i sketchup så tenker man liksom i blokker, mens et kabinett er lagd av plater som bøyes.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

du mener at kompoentene du ønsker er så store at dem ikke passer i miniatx kabinett?

I dette tilfellet hadde jeg tegnet et kabinett tilpasset kabelføring til msi-hovedkort, og så ser jeg at nesten alle andre hovedkort har kabelfestene på andre steder. Normalt ikke noe problem, men når man designer et super-tight kabinett så blir det et problem.

God natt. :)

Lenke til kommentar

I dette tilfellet hadde jeg tegnet et kabinett tilpasset kabelføring til msi-hovedkort, og så ser jeg at nesten alle andre hovedkort har kabelfestene på andre steder. Normalt ikke noe problem, men når man designer et super-tight kabinett så blir det et problem.

God natt. :)

Kan du ikke bare bestemme deg for et hovedkort da? :p

Hvorfor skal du ha to SSD-er forresten?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...