Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

>pils

disgusting

Du er disgusting.

Jeg er disgusting.

De to siste jentene jeg klina med var begge søstre av kompiser.

Vet ikke hvorfor det slo meg sånn plutselig, nesten så jeg ikke har innsett det selv en gang før nå.

/hverdagsfilosof

Morra di er disgusting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det.

J, så da går det inn under det de sier bortpå nedpå Østlandet, altså, med "si" og "se(h)", og før i tidens "sjønner'u"?

Dette er det flere varianter av, si, se, sø, s'ru, serru, altså "ser du", "skjønner du".

Endret av hermosa
Lenke til kommentar

Takk for det.

J, så da går det inn under det de sier bortpå nedpå Østlandet, altså, med "si" og "se(h)", og før i tidens "sjønner'u"?

Jepp, akkurat samme greia. Bare at "sjø" og "ama" høres merkeligere ut for meg, siden jeg er oppvokst i Østfold :p
Lenke til kommentar

Og i så fall, kan du forklare meg hva som menes med "ama"? Jeg har lurt på det i 24 år uten å få noen god forklaring.

Det betyr "da, madam." :)

Kreativt :).

Jeg er ganske sikker på at det er det. For det står da, ma' i gamle bøker, og da betyr det det. På engelsk brukes "forkortelsen" ma'am om madam.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt. Men Slimda sin påstand var jo mest sannsynlig feil.

Vel, for å si det på en annen måte. Å ta opp igjen skolekarakterer er mye vanskeligere enn å utsette en prøve til lappen. Really.

Jeg var ikke uenig i budskapet ditt om at utdanning er viktigere enn å utsette lappen en stund. Men det du skriver her er ikke å skrive det du skrev, "man får ikke jobb uten skolegang", på en annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...