Bytex Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 >pils disgusting Du er disgusting. Jeg er disgusting. De to siste jentene jeg klina med var begge søstre av kompiser. Vet ikke hvorfor det slo meg sånn plutselig, nesten så jeg ikke har innsett det selv en gang før nå. /hverdagsfilosof Morra di er disgusting Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Jeg føler loddrett og vassrett er bedre å bruke i denne situasjonen, folks (oppgavelinjen). Hei! Je skar dra oppgavelinja di vassrett je ama. #Ittnoproblem Endret 13. oktober 2014 av Gyr0 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Jeg føler loddrett og vassrett er bedre å bruke i denne situasjonen, folks (oppgavelinjen). Hei! Je skar dra oppgavelinja di vassrett je ama. #Ittnoproblem W00t. Er du fra Toten/Gjøvik? Endret 13. oktober 2014 av darkness| Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Og i så fall, kan du forklare meg hva som menes med "ama"? Jeg har lurt på det i 24 år uten å få noen god forklaring. 1 Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 W00t. Er du fra Toten? Hehe, er fra Brandbu. Ligger ved Randsfjorden. Ikke så langt unna Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Og i så fall, kan du forklare meg hva som menes med "ama"? Jeg har lurt på det i 24 år uten å få noen god forklaring. Æ veit itj ! Snakker ikke så bredt til vanlig. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Og i så fall, kan du forklare meg hva som menes med "ama"? Jeg har lurt på det i 24 år uten å få noen god forklaring.ama kan vel bety ask me anything 1 Lenke til kommentar
Yuruf JapJap Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Og i så fall, kan du forklare meg hva som menes med "ama"? Jeg har lurt på det i 24 år uten å få noen god forklaring. Annet ord for "Da vettu" Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Og i så fall, kan du forklare meg hva som menes med "ama"? Jeg har lurt på det i 24 år uten å få noen god forklaring.Det betyr "da, madam." Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Sitter med inntrykket at "ama" har mye av sammme betydning som "sjø" på trøndersk. Unødvendig kuriositet Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Takk for det. J, så da går det inn under det de sier bortpå nedpå Østlandet, altså, med "si" og "se(h)", og før i tidens "sjønner'u"? Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Sitter med inntrykket at "ama" har mye av sammme betydning som "sjø" på trøndersk. Unødvendig kuriositet Nettopp. Uttrykket er ganske vanlig i Gjøviktraktene og der omkring. Endret 13. oktober 2014 av hermosa Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Og i så fall, kan du forklare meg hva som menes med "ama"? Jeg har lurt på det i 24 år uten å få noen god forklaring.Det betyr "da, madam." Kreativt . Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Takk for det. J, så da går det inn under det de sier bortpå nedpå Østlandet, altså, med "si" og "se(h)", og før i tidens "sjønner'u"? Dette er det flere varianter av, si, se, sø, s'ru, serru, altså "ser du", "skjønner du". Endret 13. oktober 2014 av hermosa Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Selvsagt. Men Slimda sin påstand var jo mest sannsynlig feil.Vel, for å si det på en annen måte. Å ta opp igjen skolekarakterer er mye vanskeligere enn å utsette en prøve til lappen. Really. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Takk for det. J, så da går det inn under det de sier bortpå nedpå Østlandet, altså, med "si" og "se(h)", og før i tidens "sjønner'u"? Jepp, akkurat samme greia. Bare at "sjø" og "ama" høres merkeligere ut for meg, siden jeg er oppvokst i Østfold Lenke til kommentar
Kea Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Minner om amerikanere fra jeg vet ikke hvilken stat (Texas?) som sier "see" etter hver setning. Ikke som i "ser du?", men som i "sjø". Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Og i så fall, kan du forklare meg hva som menes med "ama"? Jeg har lurt på det i 24 år uten å få noen god forklaring.Det betyr "da, madam." Kreativt . Jeg er ganske sikker på at det er det. For det står da, ma' i gamle bøker, og da betyr det det. På engelsk brukes "forkortelsen" ma'am om madam. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Selvsagt. Men Slimda sin påstand var jo mest sannsynlig feil.Vel, for å si det på en annen måte. Å ta opp igjen skolekarakterer er mye vanskeligere enn å utsette en prøve til lappen. Really. Jeg var ikke uenig i budskapet ditt om at utdanning er viktigere enn å utsette lappen en stund. Men det du skriver her er ikke å skrive det du skrev, "man får ikke jobb uten skolegang", på en annen måte. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Vel, setningen var satt på spissen. Det er noen lavtlønnede yrker man kan få uten utdanning, men de er ikke noe å satse på, da de vil forsvinne i løpet av de neste tiårene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg