Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYlo5C

jeg er ikke sånn liten fjortis som synes babyer er så søte og se på og

Kunne lurt meg.

jeg er ikke sånn

fader, altså

jeg ler

Endret av Slettet-lYlo5C
Lenke til kommentar

Skjer med mangel på æøå?

Aner ikke. Har irritert meg i flere år, nå, men ikke nok til at jeg orker å gjøre noe med det. Man blir fort vant til det.

Og fargene?

Ingenting galt med fargene. Har hatt forskjellige IRC-klienter (og sider, blogger og det meste annet jeg kan fikse fargene på) slik i 14 år nå. Prøvd med andre farger såklart, men hvit bakgrunn med sort tekst er helt jævlig for øya mine. Det samme med hvit eller grønn tekst på sort bakgrunn viser det seg. I IRC-klienter that is. Går mye enklere eller. Med det valgte fargeoppsettet, kan jeg sitte og lese meg gjennom flere dager med ting som har skjedd i kanalen siden sist jeg restartet maskina, uten å måtte se bort fordi jeg føler meg fucka i øynene eller får hodepine eller annet piss. Praktisk for idlere som meg.

Lenke til kommentar

Datasmurf: Slår det deg at du nesten konsekvent har en annen oppfatning av ting enn det de aller fleste andre har? :fun:

Ja. Dette beviser bare teorien min om at jeg er normal, og resten av verden splitter pine gal.

Var jo undernet som var tingen. Og kanalen het hw.no ikkr hardware.no

Ja, det var det jeg trodde også, men da jeg spurte på efnet, sa de at det ikke var slik. hw.no på undernet er for øvrig tomt.

Lenke til kommentar

Og fargene?

Ingenting galt med fargene. Har hatt forskjellige IRC-klienter (og sider, blogger og det meste annet jeg kan fikse fargene på) slik i 14 år nå. Prøvd med andre farger såklart, men hvit bakgrunn med sort tekst er helt jævlig for øya mine. Det samme med hvit eller grønn tekst på sort bakgrunn viser det seg. I IRC-klienter that is. Går mye enklere eller. Med det valgte fargeoppsettet, kan jeg sitte og lese meg gjennom flere dager med ting som har skjedd i kanalen siden sist jeg restartet maskina, uten å måtte se bort fordi jeg føler meg fucka i øynene eller får hodepine eller annet piss. Praktisk for idlere som meg.

Har du prøvd svart bakgrunn med grå tekst, det synes jeg er behagelig! :)

Lenke til kommentar

:w00t:

olav thon er glad i dag

Han er vanligvis glad hver dag. Er iallefall det når jeg møter han på jobb.

Er det bare meg eller er fjerning av skatteklasse 2 et sabla godt forslag?

Nei, det er ikke bare deg. Det er faktisk store deler av regjeringen som er enig. :tease:

det hadde jeg også vært med den formuen :)

Om man blir avspist selv så er det jo godt å se at en fattig gammel stakkar som Thon får litt å glede seg over iallfall

• Liker 1
Lenke til kommentar

Northug dømmes akkurat nå, om noen er interessert..

http://www.adressa.no/tv/?id=28310&autoplay=1&style=null

50 dager + kr 185 000 i bot..? Det var da voldsomt. Er det virkelig blitt så strengt for en promilletur med et crash altså?

Var vel ingen som ble skadet.

Boten er en prosentandel av lønna. Det er bare rett og rimelig.

Edit: Det var ikke bare promilletur, men også:

Svært høy fart (>83km/t) i en 40-sone, og ikke bare på en kort, rett strekning. Jeg var på stedet rett etter krasjen og så ødeleggelsene, og han må ha holdt denne farten med gassen i bånn lenge etter at en normal person ville skjønt at 101 var ute.

Kjøring i feil fil i den høye farten: Han må ha holdt svært høy fart (type 60-90) i motgående kjørefelt rett før/etter og i rundkjøringen.

Og at han rev ned og ødela hele den stanga med lys og et blått belte med piler midt i rundkjøringen. Koster sikkert 25-40 000 kr å sette opp igjen.

Og ødela 10 meter med autovern. Kostet sikkert en formue å rette opp.

Og ødela plenen i rundkjøringen, og muligens brostein rundt rundkjøringen og kantstein ved autovernet.

Og falsk forklaring.

Og meldte ikke fra for å få bilen og stanga fra midten av rundkjøringen fjernet så den ikke var i veien for trafikken. Dermed var veien full av metallskrap midt på natta, altså trafikkfarlig og ulovlig å ikke melde fra om.

Noe strengt ja. Ikke minst at han mister kortet til evig tid (med anledning til å søke etter 5 år så klart)

Jeg synes ikke det er strengt å miste kortet for 80-90 km/t i 40-sone over gangfelt og i/på tvers av motgående fil i rundkjøring. Hva skal man ellers miste kortet for? At boten er høy kommer av at han har høy inntekt.

Det var også i nærheten av en barneskole og barneskole for utviklingshemmede, ikke at det har noe å si midt på natta, men likevel.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Og fargene?

Har du prøvd svart bakgrunn med grå tekst, det synes jeg er behagelig! :)

Ja, da jeg rota rundt med irssi for noen år siden.

Lenke til kommentar

Størrelsen på bot for fyllekjøring SKAL være avskrekkende høy, og settes vanligvis 1,5 ggr månedslønn. En kollega fikk det, ham kjørte for fort og hadde masse promille (skulle bare kjøre en kompis hjem), fikk 30k i bot og 2 uker fengsel. han vingla rundt i 130km/t

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Såpass ja. Ja da er det greit det er strengt. Og jeg er enig i at det skal være strengt altså for sånt, det er ikke det. Kom bare på noen andre tilfeller jeg kjenner til (noen år siden) som ble bare noen og tyve dager. Men det var nok litt mer her ja.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Var jo undernet som var tingen. Og kanalen het hw.no ikkr hardware.no

Ja, det var det jeg trodde også, men da jeg spurte på efnet, sa de at det ikke var slik. hw.no på undernet er for øvrig tomt.

#hw.no@undernet var den uoffisielle kanalen for forumet (i praksis oss som hang mye i Off Topic)

#hardware.no@efnet var en mer offisiell kanal for hele nettstedet (og aldri særlig populær)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...