Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

hadde jeg ikke akkurat sett at det skulle være noe stort problem

1. Smittefare.

2. Uetisk når personen ikke har samtykket til det.

3. Uetisk fordi det gir en fordel i forhold til de andre studentene.

1. Det er mulig å beskytte seg mot smitte

2. Det går an å få til en ordning der hvor man kan samtykke til dette.

3. Det blir som å si at det er uetisk dersom en bilmekaikerstudent har en bil å skru på hjemme, syns du virkelig det er uetisk? Burde ikke medisinstudenter bli best mulig uavhengig av hva andre er?

Når det er sagt, jeg tror skolen er en bedre plass å dille med kropsdeler der hvor utstyr og lokaler ligger tilrettelagt for dette. Elever kunne heller fått 24timers tilgang til disse på skolen om ønskelig.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir som å si at det er uetisk dersom en bilmekaikerstudent har en bil å skru på hjemme, syns du virkelig det er uetisk

Hvis den bilen han har hjemme å skru på er den samme som de brukte i demonstrasjonen på skolen, og som hele kullet på 200 elever også ville hatt, ja, selvsagt er det uetisk.

Hvis en student skaffer seg kjøtt fra andre kilder er det en annen sak.

Lenke til kommentar

Woo! Da har jeg sendt jobbsøknad til en stiling jeg faktisk er utdannet som. Får jeg den, blir nok Vær-Sjur lagt på is, men det får så være. Heller fast jobb og fast økonomi enn å skrive en crappy værmelding fullstappet av musikken jeg liker. Oddsen er ikke akkurat stor for at arbeidsplassen ønsker seg Vær-Sjur heller, det er mer kvalifikasjonene mine innen film og foto de er på utkikk etter, samt den lille biten i meg som legene sier er asperger (jeg er sterkt uenig med diagnosen, men det er en annen sak).

• Liker 3
Lenke til kommentar

Går ann å donere kroppen sin til forskning så går sikkert ann å donere seg til studie og. Pluss skolen har jo ofte deler lagt på sprit eller hva nå de ligger å dupper i

Så klart. Uten tvil.

Er ikke så motvillig angående diagnosen min, jeg. Men dette er nå noe man kan bli frisk fra, da.

Endret av Diabólico
Lenke til kommentar

Går ann å donere kroppen sin til forskning så går sikkert ann å donere seg til studie og. Pluss skolen har jo ofte deler lagt på sprit eller hva nå de ligger å dupper i

Ja, de kroppene som dissekeres foran studentene er donert til utdanning. Men det er uetisk når alle studentene vil ha, og så stjeler en av dem med seg det eneste eksemplaret uten lov.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, de kroppene som dissekeres foran studentene er donert til utdanning. Men det er uetisk når alle studentene vil ha, og så stjeler en av dem med seg det eneste eksemplaret uten lov.

Fikk ikke med meg dele om at de tok uten lov.

Lenke til kommentar

Hvis det var med lov hadde de vel fått dem gratis? ("Dette ble betalt for, så klart.") Det ville være uetisk om noen hadde lov til å ta betalt for kroppsdeler som godtroende hadde donerert gratis til utdanning.

Jeg tolket det sånn at "Dette ble betalt for, så klart." innebar en form for bestikkelse.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Hvis det var med lov hadde de vel fått dem gratis? ("Dette ble betalt for, så klart.") Det ville være uetisk om noen hadde lov til å ta betalt for kroppsdeler som godtroende hadde donerert gratis til utdanning.

Jeg tolket det sånn at "Dette ble betalt for, så klart." innebar en form for bestikkelse.

Haha, jeg tolket det dithen at de fikk betalt. Men det er jo igrunn ulogisk når de er studenter. Vel, jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffen, la nå bare det være sagt'

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dere er helt klar over at folk ler av dere. Ha ha, herregud.

Jeg leste først "jeg vet ikke om dere er helt klar over at folk er lei av dere", så plusset jeg for å vise min enighet, men så så jeg at det sto "ler" og da ønsket jeg at jeg kunne plusse en gang til.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Woo! Da har jeg sendt jobbsøknad til en stiling jeg faktisk er utdannet som. Får jeg den, blir nok Vær-Sjur lagt på is, men det får så være. Heller fast jobb og fast økonomi enn å skrive en crappy værmelding fullstappet av musikken jeg liker. Oddsen er ikke akkurat stor for at arbeidsplassen ønsker seg Vær-Sjur heller, det er mer kvalifikasjonene mine innen film og foto de er på utkikk etter, samt den lille biten i meg som legene sier er asperger (jeg er sterkt uenig med diagnosen, men det er en annen sak).

Lykke til

Ps. Asperger har ikke status som diagnose. Har også fått høre at jeg sannsynligvis har et snev av det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...