Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Grøss....har hørt en del slike historier, ja. Får en akutt uggen følelse av det. Det har aldri stått på toppen av det jeg har ønsket å studere, akkurat.

EDIT: Vet du hvordan disse likene lukter? Ikke godt, akkurat.

Endret av Diabólico
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe annet som er ekkelt er at om noen har en pacemaker og de dør, så tar de den ut, vasker og putter inn i noen andre.

Det hørtes ut som en vandrehistorie. Personen kan ha hatt smittsomme sykdommer eller feil blodtype eller hva som helst. De kan jo bare kjøpe nye pacemakere, men de kan ikke kjøpe nye organer, det er derfor de må donere. Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Noe annet som er ekkelt er at om noen har en pacemaker og de dør, så tar de den ut, vasker og putter inn i noen andre.

Det hørtes ut som en vandrehistorie. Personen kan ha hatt smittsomme sykdommer eller feil blodtype eller hva som helst. De kan jo bare kjøpe nye pacemakere, men de kan ikke kjøpe nye organer, det er derfor de må donere.

Klar over hvor mye en pacemaker koster? Iallefall så mye at det er ikke bare å kjøpe nye. Men blodtype har ingenting med saken å gjøre. De gjør jo selvfølgelig mer enn bare en vask med zalo og varmt vann.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De har testet ut gjenbruk av pacemakere i u-land med ganske stort hell, ettersom jeg har forstått (googlet skiten ama). Greia er å sende brukte pacemakere til fattige land så de kan gjenbruke dem. Så det ser nå ikke ut som om vi trenger å tenke på det her i gode, gamle Noregs land, men i fattige land er det ikke umulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De har testet ut gjenbruk av pacemakere i u-land med ganske stort hell, ettersom jeg har forstått (googlet skiten ama). Greia er å sende brukte pacemakere til fattige land så de kan gjenbruke dem. Så det ser nå ikke ut som om vi trenger å tenke på det her i gode, gamle Noregs land, men i fattige land er det ikke umulig.

Vi lærere på skolen at de brukte samme, og hun ene i klassen var med på sånn obduksjon og da skulle hun til å kaste den, men fikk beskjed om at de gjorde de ikke for de brukte den på andre. Godt mulig det er feil altså.

Lenke til kommentar

Om dem så bruker dem på andre ser jeg ikke problemet så lenge dem rengjøres tilstrekkelig først.

At medisinstudenter tar med organer hjem for å studere tviler jeg på, men om dem hadde gjort det hadde jeg ikke akkurat sett at det skulle være noe stort problem, så lenge ingen hadde brukt for organene selvsagt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...