Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er også mere komfortabel med å være "bymenneske" enn bygdemenneske.

I byen kan man gjemme seg litt bort og være helt anonym. Det er umulig på bygda der alle kjenner alle og hva alle gjør til enhver tid.

Og det er 15-års erfaring som har gitt meg det bildet. For all del, naturen var helt hinsides, jeg hadde gode venner i barne/ungdomsskolen å være med, men det var så mye rart som skjedde i bakgrunnen. Nærmest påtvungen alkoholisme fra man var 14 år gammel for å henge med, press om å joine alle mulige idrettsforeninger (ski og fotball hovedsaklig), selektive hytteturer med "de kule" og de "mindre kule" ble holdt utenfor, slike underliggende ting.

Heldigvis var dataalderen akkurat kommet, og den "rike ungen" (sønnen til eiern av dagligvarebutikken) hadde kjøpt seg Amiga 500 og noen av oss andre fulgte etter og vi ble en liten nerdeklan som hang sammen.

Commodore 64 var også integrert blant gutterommene, og det hadde jeg heldigvis fra før vi flyttet dit så jeg fikk automatisk innpass i den gjengen.

En av mamma og "kaffegjengen" sine store hobbyer var å sitte foran stuevinduet og slarve om folk som kjørte forbi, da huset vårt lå ved siden av hoved gjennomfartsveien, ikke i boligfeltene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

På Gimsøy får du skikkelig bygd med på kjøpet, der mindreårige drikker med foreldrene, skikkelige bygdefester, samhold, hvor viktig de små tingene er som å redde nærbutikken, beholde koret og korpset, intriger mellom de vanlige og den eneste rike osv :D skulle gjort mye for å bo der selv. MYE!

Hvorfor flytter du ikke? Eiendom er nesten gratis nord for Hedmark.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker bygda kontra byen. Det er så trangt, dyrt og bråkete i byen. Naturen er viktig. Når jeg reiser på fjellet, så vil jeg være for meg selv. Ikke sammen med 200 andre svette bergensere.

Og derfor har man hytte på vidda hvor man kan trekke seg tilbake og forsvinne i noen måneder når det blir for mye pes i byen.

Antar jeg. Jeg har ikke hytte, og har bodd på bygda i 21,5 av 28 år. De restrerende årene er tilbragt i byer av forskjellig størrelse. Ikke for det, nå har jo denne bygda fått bystatus også, selv om nesten ingen av de som bor her skjønner vitsen. Det er ganske langt fra å være noe som ligner en by. Kun et middels stort tettsted, i grunn.

Jeg trives best i byer som Stavanger og Trondhjem. Oslo blir for uoversiktelig for min del. Og fylt med rare folk (østlendinger).

Lenke til kommentar

På Gimsøy får du skikkelig bygd med på kjøpet, der mindreårige drikker med foreldrene, skikkelige bygdefester, samhold, hvor viktig de små tingene er som å redde nærbutikken, beholde koret og korpset, intriger mellom de vanlige og den eneste rike osv :D skulle gjort mye for å bo der selv. MYE!

For jeg har en datter med en som sikkert ikke hadde blitt så glad om jeg tok med ungen og stakk. Er viktigere for meg at de får den kontakten de skal ha framfor at jeg får flytte dit jeg vil flytte.

Lenke til kommentar

For jeg har en datter med en som sikkert ikke hadde blitt så glad om jeg tok med ungen og stakk. Er viktigere for meg at de får den kontakten de skal ha framfor at jeg får flytte dit jeg vil flytte.

Ah, det er nok et smart valg.

Lenke til kommentar

snip

Markerer ikke 3. Oktober også starten på Oktoberfesten?

Nei. Jeg vet ikke om datoene er flytende, men Oktoberfest var fra 20. september til 5. oktober i år. Jeg kjøpte meg lærbukser, hatt, sko og skjorte og var to dager og ei natt i München i forrige uke. Oktoberfest var voldsomt artig og ulikt noe annet jeg har vært på før. I går var jeg på dagstur på en tilsvarende ølfestival i Stuttgart. Det var i grunn artig, det også, men jeg hadde ikke så mye energi til å feste. Det har vært så mye som har skjedd de siste to ukene, enten fordi studentforeningen har arrangert noe eller fordi vi norske har ordnet oss selv. Jeg har vært enten full eller bakfull hver dag i det siste, så nå skal jeg ta en god pause før jeg reiser til Berlin 16. - 19. oktober. Forhåpentligvis rekker jeg også å se Luxembourg, Basel, Zürich og Straßbourg før jeg drar tilbake til Norge 22. desember.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat innsett at Lindari egentlig heter Llandari.

Bare meg som hele tiden har tenkt at dette var ei jente som hetter Linda?

Og jeg trodde hele tiden at avataren var en sjørøver, helt til jeg så bilde i stor format. Er ett menneske med mange skuffelser.

Har syns også den ser ut som det, eller altså en som sitter med et gevær og har sånn 1700 tall klær? Men hvis det er noe annet var det rart, for da har jeg sett feil. har ikke sett større format :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...