Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så Das Boot i kveld.

Grei film, dog litt lang.

Hvilken versjon?

Først så jeg den vanlige cinematiske versjonen og lurte på hva i all verden de kunne ha kutta. Jeg visste jo det var en directors cut, men jeg kunne ikke skjønne at det var noe å kutte. Den var jo bra 100% av tida.

Så så jeg DC-versjonen. Den var enda bedre. Litt mer langdryg, men hey, sånn var jo ubåtkrigen. Lang og klaustrofobisk med litt action innimellom.

Så oppdaget jeg at det fantes en miniserie-versjon. Den er enda lenger. Etter at jeg så den så skjønner jeg hvertfall ikke at noe blei kutta. For den var jo enda bedre!

Man må ha med seg alle de rolige scenene også. Når du ser hele greia så skjønner man mer hvorfor de handler som de gjør. Ja, det er lenge mellom action-sekvensene. Men det beskriver det som skjedde så utrolig mye bedre.

Men, og det er et stort men, jeg skjønner at folk ikke bestandig gidder å bruke 5 timer på en film.

Lenke til kommentar

Jeg tror DC-versjonen falt litt mellom to stoler. For lang til at kinopublikummet som skal ha action ser den og for kort til å beskrive realismen og langdrygheten ved en ubåtpatrulje som history-buffsa (les: slike som meg) vil ha.

Directors cut av den filmen er alt du trenger , miniserien blir for langtekkelig for min del.

Lenke til kommentar

Men en ting jeg synes er litt merkelig. Jeg elsket Das Boot, men Stalingrad gav meg overhodet ingenting. Og det skulle jo liksom være Den Store Neste Tingen fra samme regissør.

Edit: Eller blander jeg regissører nå?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

la cafetería última frontera/ the final frontier cafe ....

nice, ikke sant :)

For grammatisk korrekt. Det er jeg sikker på. Her snakker vi sporsk. El språk de la kan ikke.

Oppdater eller kjenn min vrede, jeg er bevandret i heksekunster mange århundrer tilbake...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...