Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Egentlig er det ganske groteskt at mennesker spiser dyr. Vi burde vel komme forbi det stadiet der.

Helt enig. Det er unaturlig at vi fortsatt, som en rase, fortsetter å spise det kroppen vår gjennom millioner av år er tilpasset til å spise. Dyrene er jo så søte. Kan ikke spise de til middag. Vi skal kose dem og klemme dem og passe på at de aldri, aldri har det mindre enn perfekt.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes iallefall det står i respekt av å bli det

Du skal naturligvis få lov til å synes det. Jeg synes ikke det står respekt av å velge å kutte ut kjøtt. Respekterer du meg dersom jeg velger å kutte ut tomater? Helt unødvendig.

Vi snakker om levende vesener vet du. Om noen spiser hunder eller katter, syns man det er helt sykt og criminelt, fy! ikke sant?

Så kan man spørre seg hvorfor det er så mye mer greit å spise et lam, eller en kalkun. De er sikkert like glad i livet de som en hund og katt :shrug:

Det går vel mye på kultur. Her til lands koser vi med hund/katt og har til husdyr sorry, ikke husdyr men kjæledyr, mens sau, fjærkre, gris osv er til mat

Endret av Overmoden
Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke noe imot vegetarianere som sådan, men når man begynner å rakke ned på kjøttmat så blir det feil. Mat blir heller ikke sunn bare fordi den er vegetar. Noen av de giftigste tingene ute i naturen er planter. Soya inneholder noe som kalles planteøstrogener, som er potensielt skadelig for oss. Derfor ser jeg litt ned på vegetarianere som automatisk tror soya er sunt bare fordi det er en plante.

http://www.lakareforframtiden.se/kost-och-halsa/livsmedel/soja/

Lenke til kommentar

Egentlig er det ganske groteskt at mennesker spiser dyr. Vi burde vel komme forbi det stadiet der.

Helt enig. Det er unaturlig at vi fortsatt, som en rase, fortsetter å spise det kroppen vår gjennom millioner av år er tilpasset til å spise. Dyrene er jo så søte. Kan ikke spise de til middag. Vi skal kose dem og klemme dem og passe på at de aldri, aldri har det mindre enn perfekt.

Eller de kan være bare i fred :).

men ja, når det viser seg at det ikke er nøvendig (lenger) å spise dyr, kan det vel være noe å tenke på. Men for all del, enhver får gjøre som man vil. Slutter vel ikke jeg heller i hasta, det er ikke det.

Lenke til kommentar

Eller de kan være bare i fred :).

men ja, når det viser seg at det ikke er nøvendig (lenger) å spise dyr, kan det vel være noe å tenke på. Men for all del, enhver får gjøre som man vil. Slutter vel ikke jeg heller i hasta, det er ikke det.

Kan ikke la de være i fred!!! Er du klar over hvilke lidelser mange av dem må gjennom om vi gjør det?

Nei, vi må ta dyrevern på alvor! La oss bygge gjerder så gnuene får være i fred og sette løvene på soya- og bønnekur. Da slipper noen å lide i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Løver og rovdyr er primitive skapninger, så får heller maske seg videre slik jeg ser det :)

Hvorfor er gnuens liv mindre verd enn fårikålsauen?

Betyr det at jeg kan spise gnu?

For forrige gang fattern var i Afrika så kjøpte han noe jævlig god biltong og den tror jeg var laga på gnu.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Vi er også et dyr og en del av dyreverdenen.

Nei! Vi er Guds® perfekte skapninger. Kan ikke kalle oss dyr da. Du ser jo forskjellene mellom oss og dyra. Dyr voldtar og dreper og sloss til døden om makten i gruppa si.

Vi Vellutviklede og Opplyste mennesker gjør ikke sånn.

Oh wait

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den er ikke mindre verdt, men i dyreverden syns jeg det kan foregå etter dyrenes vett dem i mellom, uten at vi blander oss for mye inn

Ja, god idé å trekke oss enda lenger fra naturen og bli enda mer hjelpeløse. Maten kommer fra butikken, og vi trives godt i bobla vi lever i. Dette fordi gnuen har en preferanse for hvilket dyr han liker å bli drept av. Løve > menneske.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Vi Vellutviklede og Opplyste mennesker gjør ikke sånn.

Den frie vilje er en illusjon uansett.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...