Bruker-343442 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 ei jeg kjenner har vært veganer en stund og hun ser likblek og syk utSer mange som spiser kjøtt som ser likbleik og syk ut og. Feilernæring forekommer alle veier. hun har blitt sånt av det da Da spiser hun feil. Er ikke at hun er veganer som er feil Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Så lenge det funker for deg, så er jo det greit. Men spørsmålet som jeg alltid får lyst til å stille er, hvorfor? Er det fordi du er imot drap av dyr? er det fordi kjøttindustrien ikke støtter en voksende verden? Eller er det andre grunner? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hva er forskjellen på vegeterianer og veganer? Har aldri hørt om "veganer" før nå. Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Så lenge det funker for deg, så er jo det greit. Men spørsmålet som jeg alltid får lyst til å stille er, hvorfor? Er det fordi du er imot drap av dyr? er det fordi kjøttindustrien ikke støtter en voksende verden? Eller er det andre grunner? Jeg ble det pga en diett. Men jeg begynner å se ett annet bilde nå, men det går jeg ikke så inn på da jeg ikke har satt meg sånn inn i det Edit: egg og melkeproduksjonen er jeg totalt i mot. Men det har jeg blitt nå etter jeg har lest og lært. Jeg har ingen planer om å bli en sånn som peker på andre og skal få andre til å gjøre sånn som meg, for jeg gjør det rette. Hva folk spiser og ikke spiser bryr ikke jeg meg noe om Endret 3. oktober 2014 av Overmoden Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Hva er forskjellen på vegeterianer og veganer? Har aldri hørt om "veganer" før nå. En veggies spiser gjerne egg og melkeprodukter, veganere spiser ingen animalske produkter. Så har du noe som heter pescaner (eller hvordan det nå skrives) og de spiser melkeprodukter , egg og sjømat Endret 3. oktober 2014 av Overmoden 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Okay, takk. Jo jeg har forsåvidt forståelse for det synspunktet på dyr og hva vi spiser. Tenker lite over det da, det er jo en vanesak. Egentlig er det ganske groteskt at mennesker spiser dyr. Vi burde vel komme forbi det stadiet der. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Spis og vær glad. Hva en putter i nunnen har ikke andre noe med uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har egentlig mye respekt for veganere og vegeterianere, så lenge de ikke går rundt og skal spre budskapet hele tiden. Blir fort slitsomt, men har tenkt på å iallefall bli vegeterianer men vanskelig 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Noen her som har Ello? Ser ikke helt hva jeg kan/skal bruke det til Har vurdert å skaffe meg det, for å ha en form for sosiale medier hvor jeg kan være i fred. Er jeg den eneste her som ikke liker fårikål ? Nei. Jeg liker ikke pinnekjøtt, eller andre matretter med sauekjøtt i, heller. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Ingen grunn til å respektere noen mer eller mindre enn andre mennesker fordi de er veganer eller vegetarianer. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har heller ikke noe imot vegetarianere som sådan, men når man begynner å rakke ned på kjøttmat så blir det feil. Mat blir heller ikke sunn bare fordi den er vegetar. Noen av de giftigste tingene ute i naturen er planter. Soya inneholder noe som kalles planteøstrogener, som er potensielt skadelig for oss. Derfor ser jeg litt ned på vegetarianere som automatisk tror soya er sunt bare fordi det er en plante. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Noen her som har Ello? Ser ikke helt hva jeg kan/skal bruke det til Har vurdert å skaffe meg det, for å ha en form for sosiale medier hvor jeg kan være i fred. Litt selvmotsigende eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Ingen grunn til å respektere noen mer eller mindre enn andre mennesker fordi de er veganer eller vegetarianer. Jeg synes iallefall det står i respekt av å bli det Lenke til kommentar
Quote Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg synes iallefall det står i respekt av å bli det Du skal naturligvis få lov til å synes det. Jeg synes ikke det står respekt av å velge å kutte ut kjøtt. Respekterer du meg dersom jeg velger å kutte ut tomater? Helt unødvendig. 1 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Eg respekterer deg om du kuttar ut tomater, Quote. 1 Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Er vel ikke hva man spiser som skal gi oss respekt. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg synes iallefall det står i respekt av å bli det Du skal naturligvis få lov til å synes det. Jeg synes ikke det står respekt av å velge å kutte ut kjøtt. Respekterer du meg dersom jeg velger å kutte ut tomater? Helt unødvendig. Vi snakker om levende vesener vet du. Om noen spiser hunder eller katter, syns man det er helt sykt og criminelt, fy! ikke sant? Så kan man spørre seg hvorfor det er så mye mer greit å spise et lam, eller en kalkun. De er sikkert like glad i livet de som en hund og katt Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Tok meg 46 sekunder før jeg gjespet. Kjedelig. Da gikk du glipp av mye fett da. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Husker jeg fikk 16 plusspoeng på en time på et innlegg jeg skrev malerisk til en vegetarianer om hvor vondt planter har det når de blir slaktet, før innlegget mitt ble slaktet. (Hun hadde åpnet et eget emne for å misjonere og spilte på at dyrene hadde det vondt under slakten.) Med illustrerende bilder om hvor grusom den industrialiserte plantehøstinga er, selvsagt. 10 meter breie skurtreskere og roterende køllemaskiner som slår appelsinene ned fra treet. Det begynte jo som en spøk fra min side, men jeg ble faktisk oppriktig overrasket over hvor brutalt plantehøst er i våre tider. Jeg trodde faktisk at appelsiner ble mer eller mindre håndplukket eller raspet løs, ikke dengt løs. "Appelsinen som ble revet bort så alt for tidlig". Om kornet foran skurtreskeren: "Titusen små stemmer som hyler i kor, men overdøves av det brutale bråket fra skrutreskeren. Stråene prøver panisk å rømme, men føttene sitter som limt til bakken." Good times. Endret 3. oktober 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Er jeg den eneste her som ikke liker fårikål ? Nei. Jeg liker ikke pinnekjøtt, eller andre matretter med sauekjøtt i, heller. Hater fårikål, elsker pinnekjøtt. Kålsmaken er så ekstremt kvalmende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg