Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke adecco-vikar og er ikke ansatt noen plass. Dette er gjennom NAV. Har uansett ingen rettigheter i denne situasjonen. Men urettferdig er det lell.

Aha..ja som NAV "vikar" har du enda mindre rettigheter, da du teknisk sett jobber gratis hos bedriften (siden NAV betaler lønna di).

Lenke til kommentar

Noe som minner meg på … Vær-Sjur tar sannsynligvis slutt i juni 2015 om jeg ikke finner meg en ny avis som vil ha noen som skriver en forferdelig værmelding basert på yr.no, og hovedsakelig bare skriver om musikk han liker.

Det du har er ikke en jobb, men en fritidsyssel. Eneste forskjellen på en blogg er at du drar et sted for å skrive det.

Endret av Bytex
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Faen så frustrert jeg er. Da jeg skulle begynne der jeg jobber, sa sjefen at det ikke var noe fast jobb å få. Det var ikke noen stillinger jeg kunne gå inn i eller søke på. Så nå, en uke etterpå har hun ansatt to nye folk... og er tydeligvis bestiser med den ene. Teit.

Sikkert noen i Juss-delen av forumet som har et par tips å komme med i den sammenhengen der.

Tja. En ansettelsesprosess tar gjerne mer enn en uke da.
Lenke til kommentar

Jeg er ikke adecco-vikar og er ikke ansatt noen plass. Dette er gjennom NAV. Har uansett ingen rettigheter i denne situasjonen. Men urettferdig er det lell.

Aha..ja som NAV "vikar" har du enda mindre rettigheter, da du teknisk sett jobber gratis hos bedriften (siden NAV betaler lønna di).

Jeg jobber gratis. Det jeg får er ikke lønn engang, det er det samme som jeg får om jeg sitter hjemme.

Og betaler bedriften for at du skal få være der å få arbeidserfaring.

I mitt tilfelle betaler ikke NAV noen ting til bedriften.
Lenke til kommentar

Faen så frustrert jeg er. Da jeg skulle begynne der jeg jobber, sa sjefen at det ikke var noe fast jobb å få. Det var ikke noen stillinger jeg kunne gå inn i eller søke på. Så nå, en uke etterpå har hun ansatt to nye folk... og er tydeligvis bestiser med den ene. Teit.

Sikkert noen i Juss-delen av forumet som har et par tips å komme med i den sammenhengen der.

Tja. En ansettelsesprosess tar gjerne mer enn en uke da.
Det stemmer nok i de fleste tilfeller, men jeg spurte før jeg begynte der om de hadde ansatt i den stillingen jeg søkte på (mange uker siden) og det sa hun at de hadde. Da synes jeg det er merkelig at det kommer så mange nye inn (nå er det 3) uten at det har vært utlyst noe annet på den korte tiden. Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

De andre nye er vel mere kvalifisert for jobben, mens du er et "arbeidsmarkedstiltak" som ikke har noe med bedriften eller utdannelse å gjøre?

Det er heller ikke slik at vikaren som har vært der lengst skal gå foran i køen når stillinger utlyses eksternt. Jeg var vikar i 1,5 år her, og søkte jobb 2 ganger uten å få den, den ene gangen ble en av vikarene som ble ansatt etter meg fastansatt. Men jeg fortsatte videre som "vikar" i min stilling. 3. gangen fikk jeg fast jobb fordi ingen andre søkere var mere kvalifisert enn meg (jeg hadde jo jobbet der i nesten 2 år og kunne jobben ut og inn)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...