Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-360061

Hvorfor det?

Jeg er i alle fall sjenert nok til at alkohol på byen er et poeng om du vil ha noe vettugt ut av meg. I den grad jeg går noe særlig på byen.

Si ikke det. Det hadde fort ført til en oppblomstring av kriminalitet og det kunne igjen gått utover deg.

Ja. Forbudstiden er vi ferdig med. En kan si mye rart om Vinmonopolet og Statens monopol, men totaltforbud vil mest sannsynlig ha negative konsekvenser igjen. Da er det bedre å kontrollere salget.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

Hadde definitivt preget mitt liv. Har vært på byen noen ganger nå uten å drikke stort og hatt det ganske hyggelig, men uten alkohol, ikke noe uteliv.

Klart det hadde vært uteliv. Forskjellen er bare folk hadde ruset seg på noe annet enn alkohol. Det største fortrinnet alkohol har over andre rusmiddelet er tilgjengeligheten og dets status.

Lenke til kommentar

Ja. Forbudstiden er vi ferdig med. En kan si mye rart om Vinmonopolet og Statens monopol, men totaltforbud vil mest sannsynlig ha negative konsekvenser igjen. Da er det bedre å kontrollere salget.

Nå gjelder det bare å få staten til å innse at dette ikke er et særfenomen for alkohol. Det er på samme måte med andre rusmidler også.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde definitivt preget mitt liv. Har vært på byen noen ganger nå uten å drikke stort og hatt det ganske hyggelig, men uten alkohol, ikke noe uteliv.

Klart det hadde vært uteliv. Forskjellen er bare folk hadde ruset seg på noe annet enn alkohol. Det største fortrinnet alkohol har over andre rusmiddelet er tilgjengeligheten og dets status.

Og hvordan hadde barene tjent penger?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Nå gjelder det bare å få staten til å innse at dette ikke er et særfenomen for alkohol. Det er på samme måte med andre rusmidler også.

Legalisering av andre typer rusmidler kan vi nok skyte både en og to hvite piler etter. Og det er jo litt interessant all den tiden alkohol tross alt er noe av det mest helseskadelige vi har.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Og hvordan hadde barene tjent penger?

Barene hadde fortsatt tjent penger, men overskuddet hadde kommet fra smuglerringer i Øst-Europa med forbindelser til menneskehandel i Afrika, som igjen...

Eventuelt kan vi stenge svenskegrensen eller forsvare kystlinja vår. Lykke til.

Lenke til kommentar

Noen ganger kunne jeg tenke meg å kutte ut alkohol, men så er øl og (noe) vin så godt. #firstworldproblems

Hvorfor kutte ut alkohol - det er jo gøy. Hva skulle man ellers brukt tiden på i utlandet - oppleve ting?! :fun:

In other news, har drukket to øl og cuba libre i dag, og bare denne møkkabåten kommer til land så blir det å finne et nytt vannhull.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...