Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det at i en overgangsperiode kan det slå ut rart, med etterslep og sånt. Det kommer seg nok.

Det er klart stor forskjell individuelt. Kjøper ikke den der med at det kun går på activitet osv. Noen får rett og slett ikke noe på seg, uansett hvor mye de spiser, eller hva de gjør/ikke gjør, eller hvor gamle de blir.

Tja, det er et ganske enkelt regnestykke. Du må ha mer kalorier inn enn du forbrenner. Forbrenningen kan variere fra person til person, og styres også av hvilken type mat man spiser mtp. insulinnivå osv.

Vekt opp på en uke med lavt kaloriinntak kan være f.eks vann i kroppen.

Lenke til kommentar

Det er bedre å være en sund "tjukkas" enn en usund en. Jeg spiser sund og er aktiv, men veier fremdeles mye.

ps. jeg kaller deg ikke feit.

Ja, det er nå sant. Kan jeg spør deg hvor mye du veier? Kan si det på PM hvis du ikke vil si det her, evt ikke si det i det hele tatt. :p Bare lurer.

Hvis jeg ikke tar helt feil står det lenger bak i tråden sammen med vekta til en del andre brukere

Lenke til kommentar

Tror det at i en overgangsperiode kan det slå ut rart, med etterslep og sånt. Det kommer seg nok.

Det er klart stor forskjell individuelt. Kjøper ikke den der med at det kun går på activitet osv. Noen får rett og slett ikke noe på seg, uansett hvor mye de spiser, eller hva de gjør/ikke gjør, eller hvor gamle de blir.

Tja, det er et ganske enkelt regnestykke. Du må ha mer kalorier inn enn du forbrenner. Forbrenningen kan variere fra person til person, og styres også av hvilken type mat man spiser mtp. insulinnivå osv.

Vekt opp på en uke med lavt kaloriinntak kan være f.eks vann i kroppen.

Jeg prøvde meg på den der at "alle forbrenner ulikt", men da ble jeg flammet av en "lege" her inne som mente at alle forbrenner likt og det eneste som vil gjøre at du forbrenner mer eller mindre er sykdom.

Så jeg har en eller annen sykdom (y)

Endret av anonympappkasse
Lenke til kommentar

Det varierer ikke så stort, faktisk.

Om du tar ytterpunktene av 95% av befolkningen, (dvs, lavest mot høyest forbrenning) vil forskjellen være en halv grandiosa. (om jeg husker helt riktig)

Jeg også spiser "som en hest" i følge mine kolleger. Men i gjengjeld spiser jeg 1-2 ganger om dagen bare. Derfor ser det ut som jeg spiser så jævlig mye, siden jeg får dagens kaloridose i bare 1 til 2 måltider.

Lenke til kommentar

Det er bedre å være en sund "tjukkas" enn en usund en. Jeg spiser sund og er aktiv, men veier fremdeles mye.

ps. jeg kaller deg ikke feit.

Ja, det er nå sant. Kan jeg spør deg hvor mye du veier? Kan si det på PM hvis du ikke vil si det her, evt ikke si det i det hele tatt. :p Bare lurer.

Er 170 og veier 93 kg. Har sagt det før så det er ikke noe stress :) men jeg prøver jo å gå ned da så da er det enda mindre farlig å si det :p

Lenke til kommentar

Likevel kan du kjøre på med myk fysisk aktivitet i 2 uker(Y)

Ja, men men finnes ikke noe kjedeligere enn å bare rusle en tur. Pluss det er ikke mye fine plasser å gå rundt sykehuset.

Nå får jeg bare passe ekstre på, på kostholdet sånn at jeg ikke går opp iallefall så tar vi resten når jeg er frisk :)

Endret av Overmoden
Lenke til kommentar
Ja, men men finnes ikke noe kjedeligere enn å bare rusle en tur. Pluss det er ikke mye fine plasser å gå rundt sykehuset.

Nå får jeg bare passe ekstre på, på kostholdet sånn at jeg ikke går opp iallefall så tar vi resten når jeg er frisk :)

Du får laste ned Ingress til mobilen, så blir det fort mindre kjedelig å gå tur :)

Lenke til kommentar

Går an å gå lange turer selv om man er "sykemeldt". Og det er ikke hard aktivitet, men holder deg i gang mere enn å sitte hjemme :) Ikke i skog og mark, bare gatelangs. Du skal vel ikke være på sykehuset i 2 uker håper jeg?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg også spiser "som en hest" i følge mine kolleger. Men i gjengjeld spiser jeg 1-2 ganger om dagen bare. Derfor ser det ut som jeg spiser så jævlig mye, siden jeg får dagens kaloridose i bare 1 til 2 måltider.

Jeg trodde det var sånn man la på seg - ved å spise mye, få ganger om dagen. Overalt leser jeg at dersom man vil gå ned i vekt/holde vekten, bør man spise 4-5 ganger om dagen, og lite per gang.

Du får laste ned Ingress til mobilen, så blir det fort mindre kjedelig å gå tur :)
Jeg har prøvd Ingress, men jeg bor på et så lite sted at det er veldig få som spiller det her, virker det som. Så det blir kjedelig. Tur er uansett bare kjedelig dersom man går alene. Er man sammen med noen eller har hund med seg blir det plutselig mye kjekkere. :) Evt. kan man bare gå rundt og høre på musikk. Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...