Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lyst på en svær brannsikker safe selv.

Men har to problemer:

-Det blir en utfordring å bære en mangehundrekilos safe inn og ned trappa

-Gidder ikke bruker penger på det

Vi solgte to brannsikre safer i fjor, begge for 500 spenn. En på 100 kg som sto i tredje etasje (var et helvete å hjelpe kjøper med å bære, selv om vi var fire mann og hadde seler), og en på 200 kg som sto i kjelleren. Like jævlig å få ut den også. Varebilen til kjøper sank litt sammen da vi endelig fikk buksert den ombord. Den siste safen på rundt 300 kg tok vi selv, men sendte den med flyttebil opp til Trøndelag. Fortsatt ikke funnet ut hva vi skal med den, vel og merke. Har jo to safer fra før av, men får vel aldri nok sikkerhet, antar jeg.

Uansett, det jeg skulle frem til med denne lille historien er at ja, det er tungt, men så lenge du har hjelp, går det greit. Og det trenger ikke være noe dyrt så lenge du kjøper brukt, fra f.eks. dødsbo o.l.

Lenke til kommentar

Nei, jo mindre man betaler jo bedre er gjerne maten.

Det kan jeg sannelig si er bullshit.

Det er ikke slik at høy pris nødvendigvis betyr god mat, og det er iallefall ikke slik at lav pris betyr dårlig mat. Jeg skjønner hvorfor statholdergaarden har michelinstjerne, for både service, maten og sånt var Top Notch. Det er bare at tungen min er tydeligvis ikke voksen nok til å like slike kultiverte smaker. Så det var bare "veldig godt" og ikke "himmelsk".

Lenke til kommentar

Greia er vel at folk flest, ihvertfal jeg vil ha en god porsjon med mat som kommer kort tid etter bestilling.

Maten skal være god og smakfull, og ikke ha masse rare smkskombinasjoner som ikke passer.

Personalet burde heller ikke gi for god service, jeg vil bare spise maten min :p

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Det var vel "fantastisk" fordi det kosta en haug.

Nei. Det var fantastisk fordi de kjente smakene mye bedre enn hva jeg gjorde.

Var med noen kompiser ifjor, som serverte snacks. Spansk skinke med slik myk ost. Så kommer det fra ene kompisen fra sin første bit. "Åh, det er som noen har sex i munnen min!". Så godt var det for han.

Så prøvde jeg. Nam, det var godt... Men ikke "sex i munnen"-godt.

Greia er vel at folk flest, ihvertfal jeg vil ha en god porsjon med mat som kommer kort tid etter bestilling.

Maten skal være god og smakfull, og ikke ha masse rare smkskombinasjoner som ikke passer.

Personalet burde heller ikke gi for god service, jeg vil bare spise maten min :p

Man går ikke på en michelin-restaurant for å spise middag. Man går dit for en gastronomisk opplevelse. Hadde jeg vært sulten på en vanlig middag, kunne jeg gått å kjøpt meg en kebab til 90 spenn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg spist på statholdergaarden. Med én michelinstjerne.

Og det verste er vel at maten var veldig god, men ikke en slik himmelsk opplevelse som de andre rundt bordet tydeligvis opplevde. Kjipt å ikke ha like "gode" smaksløker.

Michelinstjerne er mer for resturanter som er ny tenkende.

Det er ikke først nå at de begynner og gi til resturanter som kun tenker på smaken på maten.

Så ikke forvent beste maten i verden , tenk heller kunst når du skal spise slike plasser,

De beste kokkene ler seg ihjel når de spiser på slike plasser på grunn av prisen.

Det er helt sykt arbeid som går inn i 2-3 stjerners, men mye handler ikke om maten.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det er ikke først nå at de begynner og gi til resturanter som kun tenker på smaken på maten.

Så ikke forvent beste maten i verden , tenk heller kunst når du skal spise slike plasser,

De beste kokkene lær seg ihjel når de spiser på slike plasser på grunn av prisen.

Jaha? Hva begrunner du det med? Så vidt jeg har sett, er Michelinstjernen noe enhver restaurant higer etter, og enhver kokk respekterer stjernen veldig mye. Gordon Ramsey sa at han gråt når restauranten hans mistet Michelin-stjernen.
Lenke til kommentar

De beste kokkene lær seg ihjel når de spiser på slike plasser på grunn av prisen.

Jaha? Hva begrunner du det med? Så vidt jeg har sett, er Michelinstjernen noe enhver restaurant higer etter, og enhver kokk respekterer stjernen veldig mye. Gordon Ramsey sa at han gråt når restauranten hans mistet Michelin-stjernen.

Gordon Ramsay er en sellout fjols som har ødelagt kokke yrket på på 5 år.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...