Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Vet ikke, men Cathrine Larsåsen (stavhopperen) kjørte fingern i kjøkkenmaskina på det kjendis-kokkeprogrammet på TV3. kan være du blander sammen litt ting.

Aldri hørt om kjerringa, aldri sett programmet. Så sannsynligheten for at det er episoden jeg tenker på er minimal.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yay. Ble plutselig halvveis "blind" på det ene øyet. Ser bare en svart sirkel og omgivelsene rundt den sirkelen om det ga noe mening. Kjennes og ut som at øyet er nummet og muskulaturen i øyet er svekket. Håper jeg ikke blir blind!

Har du historie med migrene? Jeg ville i hvert fall ringt til legevakta med de symptomene der, skader jo ikke. Så kan de fortelle hva du burde gjøre videre :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om dere bare prøver å skremme meg eller hva, men har uansett time kl 2230

Selvsagt ikke. Jeg fatter ikke hvorfor de har gitt deg time. Er det blodpropp må du ha behandling umiddelbart, ikke etter to timer. Ellers forsvinner den delen av synet permanent. Det skjedde med meg. En hån at du sitter der og koper.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om dere bare prøver å skremme meg eller hva, men har uansett time kl 2230

Selvsagt ikke. Jeg fatter ikke hvorfor de har gitt deg time. Er det blodpropp må du ha behandling umiddelbart, ikke etter to timer. Ellers forsvinner den delen av synet permanent. Det skjedde med meg. En hån at du sitter der og koper.

Sånn er det på landet. Vi satser på at det ikke er blodpropp. Ok?

Lenke til kommentar

Så bra. Og det å være skremt er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Noen ganger er det å være skremt den riktige reaksjonen.

Legevakta sier "du har bare sprengt et blodkar, vent et par dager, det blir 500 kroner."

Fortsatt bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Hva mener du med "dumme"? Ja, alt skjer digitalt, men du kan fint stille inn alt som blender, lukkertid, iso, hvitbalanse og sånt manuelt.

Eller tenker du på speilreflekser som bruker film?

Jeg tror jeg mente noe a-la analog teknologi. Greia er vel som du sier at alt skjer digitalt likevel selv om du aldri så mye stiller inn innstillingene selv. Om en ikke bruker film, som du sier. Men da må en også ha mørkerom, og da snakker vi om en hobby for spesiet interesserte.

Lenke til kommentar

Er du veldig nærsynt, Overmoden? Nå høres det jo ikke helt ut som om "rullegardinen har gått ned", men jeg fikk beskjed fra optiker om at hvis det gjorde det, så måtte man legge seg flatt ned umiddelbart og få noen til å kjøre seg til legevakten, da det kunne være netthinneløsning.

Jeg har ikke fått beskjed om at jeg er nærsynt men det er jeg nok. Da jeg ikke kan se teksten på tven. Hun sa ikke noe særlig hun dama på legevakten bare om jeg kunne komme kl 2230. Så jeg prøver å ikke stresse, da hun ikke "stresset"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...