Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bah, favorittkafeen min er konk. Får skåle for den i kveld og tenke på alle gangene jeg gikk innom før skolen og drakk øl der.

En kafe som selger øl om morgenen ? Det hørtes rart ut.

du snakker til en kar som ikke kom seg ut av senga uten å ta en vodka shot først

Lenke til kommentar

Bah, favorittkafeen min er konk. Får skåle for den i kveld og tenke på alle gangene jeg gikk innom før skolen og drakk øl der.

Ikke rart i det hele tatt. Bare fantastisk. Øl fra 9 om morgenen, sprit fra 12. Det var … magisk. :love:

Og lå i nabohuset da jeg bodde i kollektiv, og da trengte jeg virkelig alkoholen for å overleve folka jeg bodde med. Hadde også en stambar jeg gikk innom etter skolen. De hadde alltid en Cuba Libre klar til meg når jeg kom inn døra på vei hjem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

kjære pessi, saken er sånn at hvis du jobber for et amerikansk firma, som de fleste camsites er, betyr det ingenting om du sitter i Norge eller Finland eller USA. du får betalt direkte fra dem, og det norske trygdesystemet blir satt helt til siden, det er som å jobbe i en butikk i USA. du får,lønna direkte i dollar på et online bankkort. Skatten du skal betale er til USA ikke til Norge. Det er derfor jeg snakker om dollar hele tiden.

Ååja

Så det var usa hun meldte seg til?? Hbordan betaler man skatt til usa da dette ble verre og verre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Herregud, Pessimistisk, kan du ikke bare få deg et normalt arbeid som alle andre, ved siden av skolen?

Det er egentlig et normalt arbeid bare til at jeg tjener noen hundrelapper mer enn andre i timen. Jeg skal selfølgelig finne en annen jobb også, men hvorfor kutte ut dette for å tilfredstille andre? Jeg liker der, så da skjønner ikke jeg problemet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke rart i det hele tatt. Bare fantastisk. Øl fra 9 om morgenen, sprit fra 12. Det var magisk. :love:

Og lå i nabohuset da jeg bodde i kollektiv, og da trengte jeg virkelig alkoholen for å overleve folka jeg bodde med. Hadde også en stambar jeg gikk innom etter skolen. De hadde alltid en Cuba Libre klar til meg når jeg kom inn døra på vei hjem.

ingen TRENGER alkohol for å overleve. Du var bare alkis og det vet du selv.

Lenke til kommentar

camgirl er ikke det samme som prostitusjon eller eskorte. Man er aldri i kontakt med "klientene". Altså selger man ikke sex. Bare titting. Anyway, du kan sikkert la være hele skattegreia, det er det nok mange jenter som gjør. Men det er en sjans for at det blir oppdaget Thats all.

Lenke til kommentar

Herregud, Pessimistisk, kan du ikke bare få deg et normalt arbeid som alle andre, ved siden av skolen?

Det er egentlig et normalt arbeid bare til at jeg tjener noen hundrelapper mer enn andre i timen. Jeg skal selfølgelig finne en annen jobb også, men hvorfor kutte ut dette for å tilfredstille andre? Jeg liker der, så da skjønner ikke jeg problemet.
Det handler ikke om å tilfredsstille andre, det handler om å gjøre ting lettere for deg selv. Som du selv ser er det mye mer komplisert å være selvstendig næringsdrivende (om du kan kalle det det) enn å jobbe for andre, der alt går automatisk. Spesielt dersom du ikke har så god greie på økonomi.
Lenke til kommentar

var det venninna mi også trodde. Men når det ble sagt fra om, kom et krav fra IRS (skattemyndighetene) på $60000 basert på inntekt gjennom 2,5 år. Og de er nådeløse.

Hun skaffet seg revisor og lagde enmannsforetak så tok han seg av det. Det var ikke noe kjære mor, enten betalte du 5000 dollar denne mnd eller så tar vi skiten din.

Er du registrert på riktig måte skal du få tilsendt papirer som du bruker til å betale inn skatt med. Det er ikke automatisk der borte, og hvertfall ikke når du er selvstendig.

Rundt april får de fleste der borte hetta for da skal de "do the taxes".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Aner ikke hvordan man skatter til usa wtf trodde ikke de betalte skatt engang

I-don----t-want-to-live-on-this-planet-a
Jeg trodde at usa var såpass kapitalistiske at de lot de svake daue

Men jeg jobber jo i et firma på en måte?? Tror jeg må finne noen som ikke er fra usa å spørre de

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke rart i det hele tatt. Bare fantastisk. Øl fra 9 om morgenen, sprit fra 12. Det var magisk. :love:

ingen TRENGER alkohol for å overleve. Du var bare alkis og det vet du selv.

Jeg trengte ikke alkohol for å overleve, men jeg trengte det for å tolerere folka jeg bodde med. Nytta ikke å vandre rundt der i edru tilstand. Verste galehuset jeg har vært borti.

Og alkis vil jeg ikke si, heller hobbyalkoholiker. Var nærmere alkoholiker året før da jeg - som du nevnte tidligere - var avhengig av en shot vodka for å komme meg opp av senga. Da drakk jeg jo opp mat- og tobakkspengene mine i noen måneder i strekk, men siden det ikke var særlig vanskelig å kutte ned til et mer normalt nivå, vet jeg ikke om jeg kan si jeg var alkoholiker.

Da jeg bodde i kollektiv og gikk på kafé for å ta en pils før skolen, og gikk på bar og tok en drink på vei hjem fra skolen, var jeg jo ikke akkurat full. Så vidt brisen, kan vi si. Og så var det jo ganske godt, da.

Lenke til kommentar

Du var alkis jo. Alle alkiser insisterer på at de ikke er det, helt til de får fakta på bordet. Det er det første skrittet til å bli kvitt faenskapen. Jeg vet, pappa gikk tilslutt til avvenning i 3 mnd på en klinikk.

Han var det største rasshølet i verden når han drakk hele dagen, mot mamma og andre. Ikke voldelig, men ekstremt kverulerende og snarsint. Men det var ikke HANS problem, det var alle andre sitt problem.

Han stjal sprit fra onkel sitt barskap når han passa bikkjene deres. Han begynte å stjele fra spritlageret på jobb. Det ble oppdaget og han ble konfrontert med det. Da slutta han bare i jobben og fortsatte drikkinga hjemme med AFP-pensjon. Mamma var ikke særlig happy for at han fortidspensjonerte seg og gikk og dassa hjemme hele dagen.

Pessi, men du jobber for et firma i utlandet, altså skatter du til landet de befinner seg. Men det har vel lite i denne tråden å gjøre. Siden det er desentralisert, altså du ikke går til jobb i et bygg hver morgen, er det ingen automatikk i noe annet enn lønna du får utbetalt på payoneer 2 ggr i mnd. Alt annet må du ordne selv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

FYFAEN I HELVETE ER PÅ BADET SÅ SITTER EN JÆVLA STOR EDDEEKOPP PÅ DØRA MENER DET DEN HAR SIKKERT HÅR PÅ SEG MEN KAN IKKE ÅPNE DØRA OG STIKKE FOR DA BEVEGER DEN SEG SKKERT FÅR PANIKKANST HVA I HELVETE SOS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...