Slimda Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Syns ikke Mononoke-Hime var en dårlig opplevelse med engelsk språk. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Artig at du skulle nevne tysk. Hadde nesten tenkt å svare på tysk, men så ble det bare med dremelen. Det enkle er ofte det beste. Jeg synes vi bare skal kommunisere på tegnspråk fra nå av. For enkelthetsskyld. Nei til dubbing. Det verste er om man leter etter en kansje ikke så kjent film og kun finner dubbede versjoner. Jeg må innrømme at jeg er litt svak for gamle Disney-filmer på norsk. Endret 11. september 2014 av Bruker-360061 Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 can i get some respect!!!!!! Why? Så flinke mange av dere er i fremmedspråk (finner ingen ironismiley)! Det var også en ting å bitche over. Dårlig dag? Edit: fixd Nei, langt ifra. Jeg forstår bare ikke poenget med denne blandingen av norsk og engelsk i samme innlegg. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Det er et tegn på latskap. Jeg prøver å unngå engelske ord i mine setninger med mindre det ikke finnes noen gode norske alternativer. Eller når jeg snakker på engelsk. Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Ganske motsatt retning, Securitas Jobbet* Hva slags tjenestetillegg hadde du med 350,- i timen? Var nok en drøss, 170 ish i timen, formanntillegg, kveld/natt, helg i helgene, 50% og 100% overtid, god mix. På det meste lå jeg vel på en 440. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Artig at du skulle nevne tysk. Hadde nesten tenkt å svare på tysk, men så ble det bare med dremelen. Det enkle er ofte det beste. Jeg synes vi bare skal kommunisere på tegnspråk fra nå av. For enkelthetsskyld. Det kommer nok til å by på problemer skriftlig Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) ps hva gjør man om man vil betale skatt?? liksom "heihei kan jeg betale skatt=))))))" Jepp det er akkurat det du gjør. Ei venninne av meg som driver i samme "business" fikk 300k i baksmell når de oppdaga det..hu visste ikke at man skulle betale skatt på internettpenger. Hun hadde bare jobba i 2 år. Akkurat som hun TCMN bloggern som fikk 500k i baksmell fordi hun ikke skattet på alle gavene hun fikk tilsendt. Når du er selvstendig er det ingen andre som trekker skatten for deg, så du må spare og så betale selv. Endret 11. september 2014 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Det er et tegn på latskap. Eller preferanse. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Det er et tegn på latskap. Eller preferanse. So, if you prefer writing in English, why not do it consequently? Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Noen forslag til hvor lenge, og i hvilken varme, jeg skal steke frosne grønnsaker? Posen anbefaler oppvarming i varmt vann, men synes det er mye bedre når de blir stekt. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Fordi dette er et norsk forum, og vi har en egen tråd for engelsk. Endret 11. september 2014 av Therawyn Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Går det greit å drikke 2-3 enheter før klokken 12 om du skal kjøre halv 6? Jeg tenker ja, men litt skummelt! Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Fordi dette er et norsk forum, og vi har en egen tråd for engelsk. Nettopp, men det skulle man ofte ikke tro. De som absolutt ikke kan greie å uttrykke seg på bare norsk, kunne vel heller skrive i den engelske tråden. Hvor er den forresten? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Går det greit å drikke 2-3 enheter før klokken 12 om du skal kjøre halv 6? Jeg tenker ja, men litt skummelt! Hadde ikke tatt sjansen. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Går det greit å drikke 2-3 enheter før klokken 12 om du skal kjøre halv 6? Jeg tenker ja, men litt skummelt! Det kommer an på hvor lenge før kl. 12 (24?) du drikker disse. Det er nok ikke så lurt å ta det på styrten like før. Jeg går utifra at du snakker om alkohol. Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Går det greit å drikke 2-3 enheter før klokken 12 om du skal kjøre halv 6? Jeg tenker ja, men litt skummelt! Det kommer an på hvor lenge før kl. 12 (24?) du drikker disse. Det er nok ikke så lurt å ta det på styrten like før. Jeg går utifra at du snakker om alkohol. Jeg prater om alkohol, tenker en cider (0,5) mellom halv 11 og halv 12, også kanskje en drink mellom halv 12 og 12. (0,04 40%) Promillekalkulatorer gir meg grei margin på 2-3 timer. Tenker selv at det bør gå mer enn greit. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Det er et tegn på latskap. Eller preferanse. So, if you prefer writing in English, why not do it consequently? Min preferanse er Norsk med et og annet Engelsk ord, dawg. Dats why. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Jepp det er akkurat det du gjør. Ei venninne av meg som driver i samme "business" fikk 300k i baksmell når de oppdaga det..hu visste ikke at man skulle betale skatt på internettpenger. Hun hadde bare jobba i 2 år. Akkurat som hun TCMN bloggern som fikk 500k i baksmell fordi hun ikke skattet på alle gavene hun fikk tilsendt. Når du er selvstendig er det ingen andre som trekker skatten for deg, så du må spare og så betale selv. Og derfor er jeg glad søss var oppegående nok til å tenke på det selv. Oppretta enkeltmannsforetak for all the dough she raked in. Samt gav bort brorparten av gavene hun fikk som konkurransepremier. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Det kjedelige er når du bare har brukt alle pengene du har tjent, også kommer baksmellen på flere hundre tusen. Det er da man kan havne i fengsel hvis man ikke klarer å betale unna regninger på $5000 i mnd. Venninna mi levde i konstant frykt for å få besøk av slemme karer som skulle tvangsselge eiendelene hennes. Men hun klarte å betale 30-40k hver måned så det har vel ordnet seg til slutt..ingen sparepenger igjen nå, da. Den siste regninga var på $7000 i juli. Endret 11. september 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg