Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Dere som har sett den, så dere den på originalspråket eller den amerikansk-dubbede versjonen? Leste en omtale på IMDB, der det sto at originalen (med tekst) var mye bedre enn dubben, selv for han som ikke kunne et ord japansk. Han mente at stemningen var en helt annen og at han fikk et totalt annerledes inntrykk av originalen. Merkelig, med tanke på at han ikke kunne språket engang.

Man ser selvfølgelig sånt på orginalspråket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som har sett den, så dere den på originalspråket eller den amerikansk-dubbede versjonen? Leste en omtale på IMDB, der det sto at originalen (med tekst) var mye bedre enn dubben, selv for han som ikke kunne et ord japansk. Han mente at stemningen var en helt annen og at han fikk et totalt annerledes inntrykk av originalen. Merkelig, med tanke på at han ikke kunne språket engang.

Har sett begge deler. Måten de prater japansk på, toneleie og det hele, er nok ganske viktig. Selv syntes jeg ikke det var så stor forskjell på det, men jeg kan fint se at andre foretrekker japansk av de filmene.

Synes jeg det er best å velge originalspråk så sant det er mulig (når det finnes undertekster eller man skjønner språket) om det er jeg som velger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil spille dette spillet.

W6hMpO5l.jpg

Det spillet blir for hard kost for min del.

Fuck me, ligger i senga og vil se Sons Of Anarchy, men døra mellom stua og soverommet er tatt ned, og svigers og madammen sitter i stua og ser på Mamma Mia på full guffe :(

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ja har sett den, på orginalspråket såklart. Man må alltid se filmer på orginalspråk ellers blir det helt feil. Uansett om det er asiatisk, fransk, spansk eller whatever. ALDRI se dubbet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...