Kea Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Klær vil jeg si er en nødvendighet. man må kunne gå ut døren for å kunne handle i det minste, og da må man ha klær. Billige klær slites relativt fort og da må man ha nye etter hvert. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Jeg mener ikke at det Mann Mot Natur du skal igjennom - jeg spør hvor mye du trenger på en måned. Kanskje jeg formulerte meg feil. Det du trenger: mat, drikke, klær, hygieneprodukter, fremkomstmidler, øl, evt. snus el. røyk, Det du ikke trenger: Å kjøpe ny og større TV osv. Jeg forstår at du må være ganske forvent når det kommer til penger. Jeg har hatt perioder hvor jeg har måttet klare meg på 400-500 kroner i måneden av og til. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men har gått fint, jeg har ikke sultet ihjel. Man må ikke ha kjøpedrikker. Det er vann i springen. Det er unødvendig å kjøpe klær hver måned. Man har sikkert skuffer og skap fulle. Hygieneprodukter som såpe, sjampo, deodorant tar det vel heller ikke plutselig slutt på. Snus og røyk er helseskadelig og slett ingen nødvendighet. Jeg tror du og likesinnede kunne ha godt av å lære dere å måtte leve spartansk, si et halvt års tid. Da ville det gå opp for dere hvor mye unødvendig dere sløser penger på. Endret 9. september 2014 av hermosa Lenke til kommentar
Kea Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg har levd spartansk en god stund nå, og innbiller meg at jeg vil bli sittende igjen med en del til overs når jeg får meg jobb siden jeg er vant til å bruke så lite. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg kjøper klær en gang i året, og det er i romjula når jeg casher inn gavekortene på klesbutikker familien kjøper (for de vet ikke hva de skal kjøpe ellers). Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg foretrekker å leve uspartansk. Jeg har ingen interesse av å leve på kun vann og ikke ha noen laster. Jeg er fornøyd med å dampe i vei, ta en pils i ny og ned, og å drikke lettbrusen min, Red Bull og nå og da en flaske italiensk rødvin. I det siste har jeg for det meste drukket vann, og man blir lei. Slukker tørsten, men gir meg ikke noe utover det. Og i motsetning til en halvliter brus som kan vare hele dagen, forsvinner en halvliter vann på under et minutt. Klær kjøper jeg når jeg finner noe jeg har lyst på, noe som i og for seg er relativt sjelden, men det får være så. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Misforståelser all around.. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Har ikke peiling på hvor mye jeg bruker i måneden. Men tviler på at det er mer enn 4 000 til mat og sånt. Halve lønna går på regninger og sånt, så det er jo noe. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Misforståelser all around.. Hva mente du egentlig da? Hva har vi misforstått? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Ei på jobb sier hun klarer seg på 750 i mnd på mat. Men hun spiser bare knekkebrød og leverpostei hjemme. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Hvor mye bruker dere i måneden, uten å regne med regninger, husleige, gjeld, penger til barna (om det er tenåringsmødre dere er) osv. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Og da fremdeles bare noen tusen maksimalt. Spiser hovedsaklig ett måltid om dagen som jeg betaler for selv, og klær kjøper jeg ikke akkurat hver måned. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Hvor mye bruker dere i måneden, uten å regne med regninger, husleige, gjeld, penger til barna (om det er tenåringsmødre dere er) osv. Jeg har ikke finregnet på dette, men bruker i gjennomsnitt 2000-2500 i måneden. Det dekker mat og andre husholdningsutgifter og hygieneprodukter, diesel til bilen mm. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Bruker vel en 3-4000 på mat og junkfood i måneden tenker jeg. Biff er godt. Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Wow. Jeg kom på at det finnes denne tråden. Jeg hadde nesten glemt. Så skjera? hmmmm rart Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Å herregud. Hva faen bruker jeg alle pengene på? Hvordan er det med barn og sånn da? Om mødrene våre er i tråden lenger. Det må jo være mye dyrere. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Jeg bruker 2000-3000 tusen i måneden utenfor husleien. Men jeg bor i et billig land, så jeg lever som en konge. Spiser på restaurant hver eneste dag. Taxi til og fra jobb. Utagerende festing hver eneste helg. Endret 9. september 2014 av Skurupu Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Åh! Vi diskuterer matpenger ellerno sånt! Mitt matbudsjett per måned er 2.325. Det er bare meg, altså, bor ikke med noen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Å herregud. Hva faen bruker jeg alle pengene på?Du får sette deg opp et minibudsjett og se hva du bruker. Kjenner en fyr som klarte, gang på gang, å ende opp ei uke før lønning med nudler på menyen. Hver dag. Han hadde brukt opp hele lønna si. Greit, regninger og sånt. Men det er bare ca halvparten av lønna. Fremdeles sånn 12-13 tusen igjen. Og den klarer han å bruke opp! Hver jævla måned! På alt mulig rart! Uforståelig. Og så har man meg i andre enden, som plutselig har litt for mye penger på brukskonto. "Ups, får sette det på sparekonto". Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Det gjorde jeg også, da jeg bodde i Norge. Utbetalt 18-20k. Husleie på 4k. Tom konto hver eneste lønningsdag. Hva jeg brukte pengene på er ikke godt å si, men jeg sitter ikke igjen med noe materielle goder av noe slag. Endret 9. september 2014 av Skurupu Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg har vell 17k igjen etter husleige og telefonregning, og jeg har aldri over 2-3k igjen på slutten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg