Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener ikke at det Mann Mot Natur du skal igjennom - jeg spør hvor mye du trenger på en måned. Kanskje jeg formulerte meg feil.

Det du trenger: mat, drikke, klær, hygieneprodukter, fremkomstmidler, øl, evt. snus el. røyk,

Det du ikke trenger: Å kjøpe ny og større TV osv.

Jeg forstår at du må være ganske forvent når det kommer til penger. Jeg har hatt perioder hvor jeg har måttet klare meg på 400-500 kroner i måneden av og til. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men har gått fint, jeg har ikke sultet ihjel.

Man ikke ha kjøpedrikker. Det er vann i springen. Det er unødvendig å kjøpe klær hver måned. Man har sikkert skuffer og skap fulle. Hygieneprodukter som såpe, sjampo, deodorant tar det vel heller ikke plutselig slutt på. Snus og røyk er helseskadelig og slett ingen nødvendighet.

Jeg tror du og likesinnede kunne ha godt av å lære dere å måtte leve spartansk, si et halvt års tid. Da ville det gå opp for dere hvor mye unødvendig dere sløser penger på.

Endret av hermosa
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker å leve uspartansk. Jeg har ingen interesse av å leve på kun vann og ikke ha noen laster. Jeg er fornøyd med å dampe i vei, ta en pils i ny og ned, og å drikke lettbrusen min, Red Bull og nå og da en flaske italiensk rødvin. I det siste har jeg for det meste drukket vann, og man blir lei. Slukker tørsten, men gir meg ikke noe utover det. Og i motsetning til en halvliter brus som kan vare hele dagen, forsvinner en halvliter vann på under et minutt.

Klær kjøper jeg når jeg finner noe jeg har lyst på, noe som i og for seg er relativt sjelden, men det får være så.

Lenke til kommentar

Hvor mye bruker dere i måneden, uten å regne med regninger, husleige, gjeld, penger til barna (om det er tenåringsmødre dere er) osv.

Jeg har ikke finregnet på dette, men bruker i gjennomsnitt 2000-2500 i måneden. Det dekker mat og andre husholdningsutgifter og hygieneprodukter, diesel til bilen mm.

Lenke til kommentar

Å herregud. Hva faen bruker jeg alle pengene på?

Du får sette deg opp et minibudsjett og se hva du bruker.

Kjenner en fyr som klarte, gang på gang, å ende opp ei uke før lønning med nudler på menyen. Hver dag.

Han hadde brukt opp hele lønna si. Greit, regninger og sånt. Men det er bare ca halvparten av lønna. Fremdeles sånn 12-13 tusen igjen. Og den klarer han å bruke opp! Hver jævla måned! På alt mulig rart! Uforståelig.

Og så har man meg i andre enden, som plutselig har litt for mye penger på brukskonto. "Ups, får sette det på sparekonto".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...