Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette burde du tenke litt over. Det finnes tilfeller der folk forandrer seg etter man har giftet seg. I noen tilfeller kjenner man til slutt ikke igjen mannen/kvinnen man giftet seg med.

Og hva med de som mishandler partneren sin, på den ene eller den andre måten? Skal offeret i en slik situasjon bare holde ut fordi de ga et løfte til hverandre? Og med "mishandling" mener jeg ikke nødvendigvis fysisk. Du sier "om personen så er helt ufyselig" - dette kan bety at personen driver med psykologisk krigføring, for eksempel. Det er en form for mishandling og slike personer burde man komme seg til helvete bort fra. Og jo, folk KAN forandre seg til det ugjenkjennelige på overraskende kort tid.

Sant, du trekker frem veldig gode poenger her. Jeg uttrykte meg litt dårlig der, mente hovedsakelig ufyselig sånn personlighetsmessig, altså frekk, agressiv, selvsentrert og slike ting. Ikke regelrett slem. Men når jeg tenker over det så kan jo det også sies å være ufyselig, så ja, det var en upresis ordbruk fra min side.

Jeg burde nok ha nevnt det også, men ja, mishandling er jeg enig i at er grunnlag til å bryte forholdet, det være seg fysisk eller psykisk. Det er helt klart. Synes det er mye, mye verre en utroskap også, var sikkert derfor jeg ikke nevnte misshandling som gyldig grunnlag, da jeg satte utroskap som gjentas som nedre grense for hva jeg ville tolerert, og misshandling betrakter jeg som verre.

Det er jo sant at det er tilfeller hvor personen forandrer seg betraktelig rett etterpå, men det er heldigvis ikke så veldig mange tilfeller hvor det er så ekstremt. Men det du trekker frem er uansett et godt grunnlag for at man bør se an personen man tenker å gifte seg med godt før man tar skrittet helt frem. I de fleste tilfeller er tegnene det, men det er selvsagt ikke så lett å se dem, spesielt ikke mens man er i forelsket tilstand.

Du høres ut som en fin person, Rider of reason. Kjæresten din er heldig :)

Takk! Hyggelig at du synes det da. :blush: Er nok mest bare fordi jeg har tenkt en del på dette temaet (også må vel foreldrene mine ha litt av æren). Jeg er litt sær slik sett, for helt fra jeg var en 16-17 så har kanskje min største drøm vært å bli en så god far og ektemann som jeg klarer å bli. :p

Lenke til kommentar

Hei Linda, jeg lurer på å dra til Molde søndag. Møtes utenfor Oskar Sylte? ;D

Kom innom Roseby og brenn av litt kalorier! :) Vi kan snakke over kopp proteinshake :thumbup:

Eg har slekt i Canada. Litt tøft. Ikkje til å tru.

Jeg må bare spørre.. Har jeg noe med avataren din å gjøre? :rofl:

Jepp. Eg tøffar meg for deg ved å kopiere det du gjer.

Du ligner på Dan Bilzerian på det bildet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...