Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-360061

Jeg har selv blitt "angrepet" av ei kjerring som var her.. Men det er noe man må forvente når man er åpen om ting. Og jeg som er alenemor får støtt og stadig høre både det ene og det andre, men kjenner jeg at det ikke er en diskusjon jeg gidder å ta eller ønsker å ha så ignorerer jeg det. Om ikke så kan jeg ikke "klage" på utfallet.

Jeg lurer egentlig på når "alenemor" ble til et skjellsord?

Det går på samfunnets oppfatning om at to stykker som velger å få barn sammen er ment å holde sammen. Av ulike årsaker går det ikke nødvendigvis alltid sånn, og ting skjærer seg. Hvorfor da folk velger å angripe den ene parten og ikke går på barnefaren, har jeg ikke noe klart svar på. Det er ren sjikane, og ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dere sikter til meg eller hva, men kan iallefall si at jeg angrer på at jeg kalte dere mislykkede alenemødre igår. Jeg vet ingenting om hvordan dere er, men var ganske hissig så tenkte meg ikke noe godt om.

Nei, jeg siktet ikke til deg. En fjåsete kommentar i fra en som ikke vet noe (om min evne som mor eller om jeg er mislykket eller ei) gidder jeg ikke å bry meg om. Så ingen grunn til å be om unnskyldning :) Men takk uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har selv blitt "angrepet" av ei kjerring som var her.. Men det er noe man må forvente når man er åpen om ting. Og jeg som er alenemor får støtt og stadig høre både det ene og det andre, men kjenner jeg at det ikke er en diskusjon jeg gidder å ta eller ønsker å ha så ignorerer jeg det. Om ikke så kan jeg ikke "klage" på utfallet.

Det går på samfunnets oppfatning om at to stykker som velger å få barn sammen er ment å holde sammen. Av ulike årsaker går det ikke nødvendigvis alltid sånn, og ting skjærer seg. Hvorfor da folk velger å angripe den ene parten og ikke går på barnefaren, har jeg ikke noe klart svar på. Det er ren sjikane, og ikke noe annet.

Hvorfor angripe far? Det er jo synd i den stakkars mannen som fikk livet sitt ødelagt av den egoistiske kvinnen.

Men det jeg har lagt merke til er at skilte foreldre ikke får samme "oppmerksomhet". Det er som regel de som har vært alene fra starten som får det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, kjør på! Kanskje er du så heldig at du får forskudd på barnebidraget på den svimlende sum av 720 kr! OMG! Nå kan jeg kjøpe hele verden!

Jeg får ikke barnebidrag. Hva har jeg gjort feil? De påstår noe om at jeg tjener for mye. Bør jeg si opp jobben min?

Er for mye kvinnfolk her inne. Skulle vært som før da det nesten kun var svette nerder her inne!

Hah. Har vel aldri vært sånn på DNFK. Men du må gjerne kjøre i gang med noen nerdediskusjoner, jeg er med jeg ;)

Ordet alenemor egentlig litt rart når jeg tenker meg om. Såfremt man ikke er i et lesbisk forhold så vil man jo alltid være alene om å være mor ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Hvorfor angripe far? Det er jo synd i den stakkars mannen som fikk livet sitt ødelagt av den egoistiske kvinnen.

Men det jeg har lagt merke til er at skilte foreldre ikke får samme "oppmerksomhet". Det er som regel de som har vært alene fra starten som får det.

^This.

Prevensjon er såpass lett tilgjengelig i dagens samfunn, at hvis egoistiske kvinner virkelig hadde vært et stort problem, så får ikke vedkommende noe sympati for mitt vedkommende. Men ja. Jo. Jeg ser det for meg. :rofl:

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

Men det jeg syns var veldig gøy da jeg hadde barselpermisjon var å skryte over at jeg hadde 27 000 kr utbetalt fra NAV. For nesten ingen vet hvordan ordningen er, og gidder ikke å finne ut av hvordan jeg fikk de 27 000 kr før jeg ble dømt. Sånt er morsomt. Og nei, pengene kom ikke fra NAV men fra Bergen Kommune, det var bare NAV som sto for utbetalingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De støtteordningene er vel ikke lenger så løkkcrative som de var en gang i tiden.

De har aldri vært lukrativ. Problemet er mennesker som er så sjalu for at noen får hjelp og andre må jobbe. Må for all del ikke ha respekt for at andre er i en annen livssituasjon. Alt bunner i sjalusi.

I forhold til andre steder i verden så er de vel det. Ja folk er misunnelige, men det er nok mange som tenker at ordningene utnyttes også.

Lenke til kommentar

I forhold til andre plasser har vi det ganske greit ja. Men kom ikke her å fortell meg at 13 000 er MASSE penger når man skal forsørge seg selv og ett barn. Det er en hjelp og det gjør at folk ikke står på bar bakke, men noe mer er det ikke.

Det er jo selvfølgelig støtteordninger, men de gjelder jo ikke bare oss som er aleneforeldre. Men noen ting er støtte fra kommunen og noe er fra NAV.

Men nå er det jo lagt fram aktivitetskrav for å få hjelp og det er bra. Veldig bra faktisk. Før fikk man hjelp i 3 år uten krav om jobb/skole (etter tre år slutter man å få penger) Nå er det 1 år og så må du være minst 50 % aktiv i jobb eller skole.

Endret av Overmoden
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...