Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg er heldigvis en snill pike..

Du er vel stort sett like snill som Jennifer og meg ;)

Men det er noe med å faktisk gå til det skrittet å ta betalt for noe fra en fremmed, tenker jeg. Å sende noen dirtysnaps til noen man er glad i/har noe på gang med er noe annet.

Hva er egentlig naturlig forhold til kropp? Er det egentlig naturlig å ha et så distansert forhold til kroppen sin at man kan ta betalt for å dele av den?

Eyy! Jeg er 26, søt og uskyldig. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har iallefall ikke helt samme verdier. Jeg synes ikke man skal være livredd for å vise fram kroppen sin om man har en bra kropp. Og når man faktisk kan tjene masse på det, så hvorfor ikke? Jeg synes det er mye viktigere å ha normal folkeskikk, sosiale antenner og faktisk være i stand til å se ting fra andre perspektiver.

Om foreldrene mine kunne velge mellom å ha en datter som stippet noen få mnd av livet sitt, eller en datter totalt strippet for respekt og roper tøs etter folk på gata, hadde de nok valgt stripperen. For meg og mange andre er det viktigere å være opptatt av å ikke sette merkelapper på folk, dømme for fortiden enn å omtrent gå med burka og rødme av ordet sex.

Verdier endrer seg stort sett etter hvert som man blir eldre.

Trenger det være enten eller? Strippet for respekt eller strippet for klær? Hvis vi først skal føre diskusjonen på enten-eller-måten: Hvis du spør foreldrene dine hva de ville velge mellom en datter som strippet for penger, eller en datter som ikke hadde råd til å kjøpe seg ny sminke. Hva ville de ha valgt?

Verden er stort sett ikke svart-hvit.

Ps. Fremdeles en generell diskusjon for meg. Dette handler ikke om spesifikke personer her.

Lenke til kommentar

Hahaha om min datter kommer gråtende hjem for mamma strippet som 18åring så vet jeg at jeg har feilet med både oppdragelse og gener

Så datteren din har ikke lov til å bli lei seg hvis andre barn mobber henne? Du forventer at hun alltid skal stå med ryggen rett uansett hvor stygge andre barn er mot henne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Vi har iallefall ikke helt samme verdier. Jeg synes ikke man skal være livredd for å vise fram kroppen sin om man har en bra kropp. Og når man faktisk kan tjene masse på det, så hvorfor ikke? Jeg synes det er mye viktigere å ha normal folkeskikk, sosiale antenner og faktisk være i stand til å se ting fra andre perspektiver.

Om foreldrene mine kunne velge mellom å ha en datter som stippet noen få mnd av livet sitt, eller en datter totalt strippet for respekt og roper tøs etter folk på gata, hadde de nok valgt stripperen. For meg og mange andre er det viktigere å være opptatt av å ikke sette merkelapper på folk, dømme for fortiden enn å omtrent gå med burka og rødme av ordet sex.

Verdier endrer seg stort sett etter hvert som man blir eldre.

Trenger det være enten eller? Strippet for respekt eller strippet for klær? Hvis vi først skal føre diskusjonen på enten-eller-måten: Hvis du spør foreldrene dine hva de ville velge mellom en datter som strippet for penger, eller en datter som ikke hadde råd til å kjøpe seg ny sminke. Hva ville de ha valgt?

Verden er stort sett ikke svart-hvit.

Ps. Fremdeles en generell diskusjon for meg. Dette handler ikke om spesifikke personer her.

Ja, men som sagt er dette noe jeg har sluttet med. Jeg kan ikke leve livet skikkelig om man hele tiden skal tenke på hvordan fortiden kommer til å innhente seg. Dette er selfølgelig noe man tenker godt over før man gjør det. Det må ikke være enten eller, men jeg tenkte på om man vil at datteren skal være stripperen eller være den som hetser, dømmer og rett og slett ikke har evnen til å se at folk gjør feil, så ville mange valgt hun som var stripper, men hadde respekt for folk. HVIS det var enten eller, altså.

Datteren min har lov til å bli lei seg om noen mobber henne, men da er det mobberene det er noe galt med og ikke feilvalg foreldrene hennes har gjort. Tviler på at folk i min datters klasse hadde kjent igjen kroppen min uansett. Interessant å se hva dere mener om saken, men begynner egentlig å bli litt lei av å diskutere dette på daglig basis.

Jeg bør i grunn ikke ta noe av det dere sier innover meg, fordi jeg vet jeg har gode venner som kan se samme sak fra flere sider. Personlig har jeg venner som har hatt en fortid med rusmisbruk, prostitusjon og andre dumme ting, men det er alikevel ikke noe jeg dømmer de for. Selv om man har gjort feil som etterhvert kommer fram, er man den samme personen, og på den måten ser man fort hvem dine ekte venner er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Du begynner å bli lei av å diskutere noe du selv starter? Må ikke by på diskusjon da.

Så vidt jeg har forstått var det kinderlinda som startet den idag, og jeg føler for å forsvare meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke diskutere emnet hvis du ikke vil. Freidig og jeg diskuterte dette på generell basis, det handlet ikke om deg.

Fortid er fortid, den kan man ikke gjøre noe med. Det man kan gjøre noe med er hvordan man velger å leve livet sitt i dag. Jeg tar også livet dag for dag. Man skal leve i nuet, men løfter man blikket litt så ser man også at det er noe der fremme i horisonten som styres av hvilke valg man tar i dag. Forskjellen på en oppegående person og en idiot er ikke at den oppegående personen aldri gjør feil. Forskjellen er at den oppegående personen lærer av sine feil og unngår å gjøre dem igjen.

Jeg skjønner at du tar ting innover deg mer enn du vil innrømme. Jeg dømmer ingen på bakgrunn av tidligere feilgrep, men om man fortsetter å gjøre samme feil om igjen og om igjen, så kan det være at jeg lufter mine meninger og tanker rundt det. Det betyr ikke at noen trenger å ta det til seg. Det betyr at jeg ytrer mine tanker på det diskusjonsforum.

Jeg er langt i fra perfekt, og jeg kan sikkert virke bitch, men jeg er snill på bunn, og mener sjelden noe vondt når alt kommer til alt.

Det var dagens rant fra meg. Nå skal jeg spise lunsj :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv blitt "angrepet" av ei kjerring som var her.. Men det er noe man må forvente når man er åpen om ting. Og jeg som er alenemor får støtt og stadig høre både det ene og det andre, men kjenner jeg at det ikke er en diskusjon jeg gidder å ta eller ønsker å ha så ignorerer jeg det. Om ikke så kan jeg ikke "klage" på utfallet.

Lenke til kommentar

Jeg har selv blitt "angrepet" av ei kjerring som var her.. Men det er noe man må forvente når man er åpen om ting. Og jeg som er alenemor får støtt og stadig høre både det ene og det andre, men kjenner jeg at det ikke er en diskusjon jeg gidder å ta eller ønsker å ha så ignorerer jeg det. Om ikke så kan jeg ikke "klage" på utfallet.

Jeg lurer egentlig på når "alenemor" ble til et skjellsord?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det ble det den dagen de fant ut av vi kunne få støtte av nav og ble styrtrik...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg vet ikke om dere sikter til meg eller hva, men kan iallefall si at jeg angrer på at jeg kalte dere mislykkede alenemødre igår. Jeg vet ingenting om hvordan dere er, men var ganske hissig så tenkte meg ikke noe godt om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble det den dagen de fant ut av vi kunne få støtte av nav og ble styrtrik...

Shit, her er noe jeg tydeligvis har gått glipp av. Bør jeg kontakte NAV sporentreks?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...