Rider of Reason Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Bedre tøs enn alkoholiker Der er jeg så enig som det går an å bli. Det der blir litt sånn: "Hvorfor står sola opp hver dag?" - spørsmål. Det spørsmålet baserer seg jo på et helt feil premiss. Man kan ikke vite sikkert om sola står opp hver dag. Kanskje i morgen er dagen da den ikke står opp. Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hvordan ville dere beskrevet en typisk lærer som person? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Ja, vikingene drakk mye øl, de. De hadde jo strenge lover som sa at du måtte brygge øl, om du var bonde. Mjød var heller en sjeldenhet, siden de ikke kunne røkte bier. Men de hadde også vin som de hadde tatt eller kjøpt i utlandet. Etter hva jeg leser var det et velstående folk som hadde et variert, rikt kosthold. Føydalstyre har noe for seg. En fikk låne en flekk land av Kongen mot å brygge øl til Kongeriket. Og på resten av flekken kunne du dyrke mat. Genialt opplegg for å opprettholde produksjon a øl, om du spør meg. I dag har vi Vinmonopolet. Tidene har forandret seg En må heller ikke glemme at øl var en viktig del av kostholdet deres på den tiden. Masse kalorier. Og en fikk kokt vannet, og unngikk derfor en masse potensielle infeksjoner og snåle magesjauer. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hvordan ville dere beskrevet en typisk lærer som person? Den var vanskelig du. Alle lærerene jeg har hatt har vært så forskjellige at å finne en beskrivelse av en typisk lærer ut fra min egen erfaring ikke blir så lett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 To av mine lærere er mine favorittpersoner i hele verden nesten Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Går vell ikke ann å beskrive læreRE som person.. De er alle helt forskjellige. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Ja. Det var litt det jeg ville fram til. Om jeg vil være viking, så er Ægir å anbefale: (bryggeriet, men dette går vel under alkoholreklame, så jeg skal holde kjeft nå. Ja, vikingene drakk mye øl, de. De hadde jo strenge lover som sa at du måtte brygge øl, om du var bonde. Mjød var heller en sjeldenhet, siden de ikke kunne røkte bier. Men de hadde også vin som de hadde tatt eller kjøpt i utlandet. Etter hva jeg leser var det et velstående folk som hadde et variert, rikt kosthold. Morsom historie. Jeg drakk meg mongolid dritings en gang på mjød bl.a. og presterte å spy på gjerdet til den lokale presten. Oh teh irony. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Går vell ikke ann å beskrive læreRE som person.. De er alle helt forskjellige. Flere personer kan være forskjellige. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Går vell ikke ann å beskrive læreRE som person.. De er alle helt forskjellige. Flere personer kan være forskjellige. .... Ja? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) gleder meg til karmaen tar folk og til når jeg kanskje blir sjefen til folk på diskusjon Endret 27. august 2014 av Slettet-lYlo5C Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Føydalstyre har noe for seg. En fikk låne en flekk land av Kongen mot å brygge øl til Kongeriket. Og på resten av flekken kunne du dyrke mat. Genialt opplegg for å opprettholde produksjon a øl, om du spør meg. I dag har vi Vinmonopolet. Tidene har forandret seg Var det føydalstyre egentlig? Det ble nok det etter foreningen og kristningen, men det er ikke vikingtid... Nå var det nok feil av meg å trekke inn Gulatingloven om øl, siden den ble satt av Haakon den Gode og lyder: "Ølet skal signes til takk for Kristus og Sankta Maria, til godt år og fred. Om noen ikke brygger til den tid, skal han bøte 3 øre til biskopen." Men øl hadde de. Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Blæææ. Hva med dette da: Er det forskjell på folk i forskjellige yrkesgrupper? Advokat vs lærer Interesser? Holdninger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 lærer er ofte maktsyke, glad i ferie, liker å lære bort ting, tålmodige mange lærere har en "im better than u"-holdning advokater er sikkert god til å sette seg inn i andres situasjon, sympatiske, smarte, liker penger Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Det er forskjeller mellom grupper på lik linje som forskjeller mellom individer. Er det ikke ofte slik at jo høyere inntekt, jo blåere... hehe. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 jeg stikker, kommer tilbake når vi har et interessant tema å prate om! Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Det er forskjeller mellom grupper på lik linje som forskjeller mellom individer. Er det ikke ofte slik at jo høyere inntekt, jo blåere... hehe. Du er inne på hva jeg hvertfall mener. Jeg liker deg Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Det er forskjeller mellom grupper på lik linje som forskjeller mellom individer. Er det ikke ofte slik at jo høyere inntekt, jo blåere... hehe. Du er inne på hva jeg hvertfall mener. Jeg liker deg Enig! Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hm... https://lh4.googleusercontent.com/proxy/hVxjPTl-xBI7hq0otkrT_81ddAoCHKeElyd4KIgAZ6pCaT9wOL_Zk6TZZQp32E17xl4mBnMGb3L2I0YFTbwHShft6w=w500-h375-nc 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Jeg skulle hatt noen øl sjæl, kjenner jeg. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Dere er meg noen rare mennesker Skål da folkens! Har bare 3 øl igjen :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg