Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Det jeg har lært om kaffe er at det er veldig stor forskjell i smak på forskjellige typer og bryggemåter. Kaffen i kantina på jobb klarer jeg såvidt å få ned i nødstilfeller, men den sjefen brygger på morgenen er helt ok. Enkelte typer en får kjøpt på kaffebarer osv er veldig gode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-360061

Det som derimot er litt dritt er at det er avhengighetsskapende. Koffein er et sentralstimuli. Følte jeg ble i mye bedre humør etter å ha drukket kaffe litt tidligere.

Lenke til kommentar

Det jeg har lært om kaffe er at det er veldig stor forskjell i smak på forskjellige typer og bryggemåter. Kaffen i kantina på jobb klarer jeg såvidt å få ned i nødstilfeller, men den sjefen brygger på morgenen er helt ok. Enkelte typer en får kjøpt på kaffebarer osv er veldig gode.

Har fremdeles til gode å smake en "god" kaffe som fremdeles kan kalles kaffe.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

akkurat som meg i morges når jeg tok en redbull på toget til jobb, fløy omtrent over stasjonen og landet på jobb, også holdt jeg på å sovne i stolen 2 timer senere.

Husk å spe på med vann. Det er også vanndrivende.

Lenke til kommentar

Nei. På mine 36 år på jorda har jeg enda ikke "lært" meg i elske kaffe. Jeg drikker en kopp eller to hvis jeg er på besøk og blir bydd kaffe. Er ikke frekk og spør etter Cola istedet.

Det er på ingen måte noe jeg lager hjemme.

Samme her. Kan ta meg en kopp hvis jeg får tilbudt det, men det er ikke noe jeg bruker tid på å lage selv. Skjønner ikke helt fascinasjonen med kaffe og hvorfor folk er så avhengig av det.

Lenke til kommentar

I dag registrerte jeg meg som student på skolen. "That's a complicated name" sa dama bak disken, noe uventet. Det er greit nok at hun ikke ser mitt navn så ofte, men hun har sikkert truffet hundrevis av internasjonale studenter før meg. De to asiatene foran meg i køen har sikkert mer eksotiske navn. Ellers er jeg glad for at jeg bare trengte å vise frem EHIC-kortet mitt og få et bevis på at jeg har godkjent helseforsikring i Tyskland. En av de nevnte asiatene har naturligvis ikke et slikt kort. Han fikk snakke med en forsikringsagent som begynte med "I will tell you how this works" og ga ham en lang salve med forutsigelser om alt som vil gå galt fordi han ikke har helseforsikring. Han kunne spart seg for mye tid ved å bare si "You're fucked".

Nå sitter jeg hos Bürgeramt for å registrere meg som beboer i byen. Det er for øyeblikket 90 andre foran meg i køen. Til slutt må jeg si at jeg føler meg litt som Harry Potter når jeg går rundt på universitetet som er et slott.

Sjelden kvalitetspost her inne de siste ukene. Spennende å følge med på dine opplevelser, del gjerne mer!

Lenke til kommentar

Har fremdeles til gode å smake en "god" kaffe som fremdeles kan kalles kaffe.

Da foreslår jeg du prøver kaffe og ikke slike motedrikker fulle av melk og slikt. Om du faktisk er på leit etter en god kaffe, altså.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...