Skurupu Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Meget irriterende for meg å være i Thailand (siden jeg er halvt thai). Thaiene blir behandlet som dritt. Jeg går ofte sammen med min stefar, som er hvit, og tjukk. Dette vil da for alle turister se ut som at jeg er kjæresten hans, eller "gold-diggeren". thaier blir behandlet som dritt i thailand? høres ulogisk ut. Trur jeg skjønner hva hun mener. Vaktene åpner ikke døren for filippinerne før meg, men når jeg kommer er det opp med døren og "good morning, sir", "welcome, sir". Ganske rasistisk. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Jepp. Det er ikke noe som heter "service" for thaiene i Thailand. Spesielt på butikker/torg/marked osv.Og ikke minst politiet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Syns det er rart om dem er thai selv. Det blir som at jeg skulle behandlet alle skikkelig med unntak av hvite, virker jo litt bakvendt. Skal jeg trykke ned enkelte raser blir det ihvertfall ikke min egen Endret 24. august 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Jeg skjønner at det høres rart ut, men slik er det Er ganske stor forskjell på Europa og Asia når det gjelder slike ting, tror jeg. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Kjenner flere fra både Thailand, Fillipinene og landene rundt der, og de virker å ha en mer "brutal" kultur, på både godt og vondt. Gjør at jeg er glad for å bo i Norge, selv om billig mat og upåklagelig service frister litt det også. Minte meg av en eller anna grunn om en historie søskenbarnet mitt fortalte. Når hun begynte å date han som nå er mannen hennes. Han er fra Myre i Nordland, en skikkelig fisker-bygd. Han lærte henne et lokalt ord for fiskelykke, "æ har hallj". Det han IKKE nevnte var at det betyr man har hatt sex før man drar ut på havet, så man har ekstra fiskelykke. Hu gikk rundt og ropte til alle de gamle kallene på kaia "E HAR HALLJ!" og skjønte ikke hvorfor de lo seg halvt ihjel. Hahahaha, det er like hysterisk hver gang noen gjør den tabben. xD I hennes forsvar er det mange steder hvor den andre delen av betydningen har blitt glemt, så det er nordlenninger som også gjør den feilen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Verden blir verre og verre i stedet for bedre og bedre. Vanlige folk blir mindre respektert alle steder. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Jeg tror det er fordi i Thailand (og noen andre asiatiske land) er thaier bare en "del av maskineriet" så de får ikke noe ekstra, men utlendinger driver økonomien rundt, så alle kysser ræva deres for å få penger. I Japan er det motsatt, der blir utlendinger behandlet som dritt mange steder, selv i Tokyo. De nektes service i butikker f.eks. fordi innehavern ikke snakker engelsk. 3 kompiser av meg dro på rundreise i Japan i tre uker, de opplevde en form for "rasisme" de ikke hadde sett før. Selv i en metropol som Tokyo. I ett tilfelle ble de jaget ut av en butikk av vakter fordi de så "skumle" ut. I en stor instrumentbutikk vifta innehavern med pekefingern og sa bare NO GAIJIN (ingen utlendinger) om og om igjen. Mulig mange av de eldre har dårlig erfaring med utlendinger. Endret 24. august 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Sant, men hvis du måler i forhold til de litt fattigere asiatiske landene så ser man hvor lite grunn vi har til å klage på likestillingen (da tenker jeg generell likestilling, ikke bare menn vs kvinner) her i landet. I Japan er det motsatt, der blir utlendinger behandlet som dritt mange steder, selv i Tokyo. De nektes service i butikker f.eks. fordi innehavern ikke snakker engelsk. Veldig mange Japanere som også behandles som dritt i Japan, spesielt i yrkeslivet. Det er en grunn til at Japan er på topp av selvmordsstatistikker. Endret 24. august 2014 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Tja, Japan er noe helt særegent, med alle de rare æreskodene de lever etter. Og økonomien er vel stort sett selvdrevet, så de trenger ikke å spesialbehandle turister heller. Det er derfor japanere regnes som de beste turistene i verden, de er super høflige og stort sett veldig behagelige å ha på hotellbesøk. Og gjør ingenting ut av seg annet enn å ta masse bilder av ting og tang. I motsetning til russere som stjeler alt de får tak i på hotellet, inkludert å hamstre mat fra buffeen i plastposer. Mamma var på et hotell i bulgaria der det var en haug russere, det var de verste folkene hun hadde vært borti. Under lunsjen fylte de opp plastposer med brødskiver og pålegg og tok med seg på rommet. Og mennene var stort sett dritings 24/7, og damene gikk bare og krangla med hverandre. Endret 24. august 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Hvordan er det egentlig på filippinene er det masse fattige folk i stråhus osv?? når jeg googler kommer det bare opp sånne fine bilder og ekstremværbilder Det er helt enorme klasseskiller her. Hele Manila er øyer av skyskrapere i et hav av blikkhus. De aller fleste bor i slummen, men hvis du har penger, så er det nesten som å bo i et vestlig land. Endret 24. august 2014 av Skurupu Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Jeg kjenner en som er gift med en filippinsk dame, han sa at familien hennes der bor i en liten 2-roms leilighet, og de er 6 stk. Privatliv kan de se langt etter. Endret 24. august 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Filippinene har opplevd en ganske stor økonomisk vekst de siste årene, og det ser ut som om de investerer pengene i å lokke til seg flere utlendinger, ved å bygge digre "gated communities". Mulig det er smart, men det må være kjipt å være innfødt her. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Verden er crazy. Folk er crazy. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Verden er crazy. Folk er crazy. Jeg vil også ha temaskift, Admiral. Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Jeg er offisielt en fri mann i dag. Da passer det med grandis og cola! WHOOOOP Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Nei. Crazy er unormal. Alle er ikke unormale. Haha... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Kult det virker gøy å bo der, men synes synd på folk hvis de er fattige og jeg plutselig blir sett på som rik Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Fri mann? Kult det virker gøy å bo der, men synes synd på folk hvis de er fattige og jeg plutselig blir sett på som rik Det var da voldsomt så fattig du er da! Lenke til kommentar
Kea Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hvordan er det egentlig på filippinene er det masse fattige folk i stråhus osv?? når jeg googler kommer det bare opp sånne fine bilder og ekstremværbilder Det er helt enorme klasseskiller her. Hele Manila er øyer av skyskrapere i et hav av blikkhus. De aller fleste bor i slummen, men hvis du har penger, så er det nesten som å bo i et vestlig land.Er det plass til flere på teamet ditt? Får jeg ikke jobb her snart, vurderer jeg seriøst en "change of scenery". Liker du jobben så langt, forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg