Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker best å lage toast i stekepanna. Får den gode crispy overflata men skviser ikke skivene skinnflate. Litt sennep er dritgodt å ha mellom osten og skinka også. Også er det litt nostalgisk også, da mamma pleide å lage det som "kosemåltid" når jeg var liten. Ikke no microwave der i gården.

Faktisk tror jeg det skal bli middagen min idag :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg liker best å lage toast i stekepanna. Får den gode crispy overflata men skviser ikke skivene skinnflate. Litt sennep er dritgodt å ha mellom osten og skinka også. Også er det litt nostalgisk også, da mamma pleide å lage det som "kosemåltid" når jeg var liten. Ikke no microwave der i gården.

Lenke til kommentar

Toast er best i panna, ja. Men det er litt mer jobb.

Og sennep er ett must, uansett hvordan toasten tilberedes.

Lenke til kommentar

Skrubbsulten, var i byen nå og kjøpte meg et toastjern.

Siden jeg aldri har lagd toast selv, så spør jeg dere.

Må man ha på smør på skivene før man slenger den i jernet sammen med ost og skinke?

Magen setter stor pris på rask tilbakemelding...

Trenger da ikke toastjern, vaffeljern holder i massevis, og smaker bedre også. Uansett hvor lenge det er siden man stekte vafler i jernet, er det alltid en bismak av vaffel på toasten. :love:

Selv pleier jeg å kjøre på med margarin / smør, en liten dråpe grov sennep (omtrent like mye som du har kjølepasta på en CPU før du setter på kjøleren), diverse krydder, diverse kjøttmat, ketchup, sriracha eller en saus av noe slag, diverse ost (vellagret jarlsberg, ekstra moden cheddar, port salut, en god gouda eller emmenthaler eller lignende godsaker), noe annet krydder og en skive til med smør / margarin. Varmer opp vaffeljernet til lyset går av / kommer på (alt avhengig av hva slags vaffeljern man har, antar det går for det samme med toastjern), og klemmer til for å få det så flatt som mulig (viktig ikke å ha på for mye fyll slik at det ikke tyter ut på sidene eller bunnen / toppen), og avhengig av varmen på jernet, holder jeg det sammen til det begynner å dufte herlig og har rett farge og osten har riktig konsistens / til jeg ikke klarer å vente mer på maten.

Presto, toast. Gikk mye i slikt når jeg var student, og også en del i ettertid, spesielt nå som jeg har et eget vaffeljern tilegnet toast (får likevel vaffelsmak :D )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...