Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Uhu jeg har ikke skrevet om Breivik på Kvinneguiden, men fått andre til å skrive om han, så er utestengt i tremåneder. Putt meg i fengsel.

Du slipper ikke inn i sikkerhetsområdet der han sitter på Ila uansett om du er fengsla der. De liker ikke stalkere.

Fader, ikke mye kan gå i oppfyllelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk nettopp vite (fra andre siden til og med) at Ringnes lager glutenfri øll, og at det var interessant. Så langt vet jeg ikke hva glutenfri vil si. Har sett det på noe mat eneste.

Fra andre siden? Snakker du med spøkelser?

En Americaner med interesse for øll.

Lenke til kommentar

Hva er greia? Hvem vil møte Breivik?

Rekker opp hånda.

Hvorfor vil du møte Breivik? Du kan si det rett fram, skal prøve å forstå.

Jeg er fascinert av han, synes han er veldig tiltrekkende utseendemessig. Og liker tanke på å være i samme rom som han og hvordan man kjenner på redsel, og andre gode følelser som blandes. Og at han smiler det rare smilet sitt til meg.

Lenke til kommentar

Hver gang kv84 vil ha oppmerksomhet nevner hun breivik og får det i bøtter og spann.

Kvalmt. Kast henne i samme som han for min del, men bare teit å skrive om slike lyster på et forum..

Om jeg hadde følt meg tiltrukket til Breivik hadde jeg skammet meg noe forferdelig og holdt det for meg selv, og absolutt ikke dyrket denne lysten eller skrevet offentlig om den.

For all del ikke bli gravid Kv84, aldri ok?? Troll eller ikke

Nei, sant det. Kan umulig bli noe positivt avkom av den kjerringa der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hver gang kv84 vil ha oppmerksomhet nevner hun breivik og får det i bøtter og spann.

Kvalmt. Kast henne i samme som han for min del, men bare teit å skrive om slike lyster på et forum..

Om jeg hadde følt meg tiltrukket til Breivik hadde jeg skammet meg noe forferdelig og holdt det for meg selv, og absolutt ikke dyrket denne lysten eller skrevet offentlig om den.

Kast meg gjerne inn der!

Lenke til kommentar

Norske Emma (13) er en jente fanget i en guttekropp

Nå synes jeg ting begynner å gå for langt. Nederst skriver de at " Å vokse opp med Emma var egentlig ganske normalt for meg, for så lenge jeg kan huske så har hun drevet med andre ting enn meg. Det kommer kanskje av at hun er jente, og jeg er gutt."

Feil. Det kommer av at den ene er en feminin gutt og en andre er en maskulin gutt. Men begge er gutter.

Og hele artikkelen omtaler de personen som "henne". Men det at han føler seg som en jente, gjør ham ikke automatisk til en. Er man født et visst kjønn, så ER man det kjønnet. Man kan ikke gå rundt og definere seg selv som det man selv vil. Man er det man er født som. Mener JEG.

Merkelig verden vi lever i for tiden.

Du tar dessverre feil.

Du mener man ikke kan gå rundt å definere seg selv som det man selv vil. Men hvem skal da definere det? Du? Det er mer legitimt at alle får definere seg selv enn at noen skal sitte som kongen på haugen og definere andre. Kjønn består bl.a. av kromosomer, ytre og indre kjønnsorganer, hormoner, hjernen rent fysisk og kjemikaliene i hjernen. Disse matcher som regel, men ikke alltid.

Hvem er det som skal velge hvilken av disse elementene som skal bestemme hvilket pronomen man skal omtale vedkommende med, når de ikke matcher?

Man snakker da vitterlig med hjernen og ikke kromosomene, så da er det logisk at det er kjønnet til hjernen som bestemmer pronomenet, og ikke kromosomene.

Hvorfor tror du at du er en i en spesialposisjon til å bestemme at kromosomene har forrang foran den fysiske utviklingen til hjernen? Du vil ikke la folk definere seg selv, men tror at du har rett til å definere dem?

Det er fysiske forskjeller inne i hjernen mellom kjønnene. Hos xy-kvinner er det forhold som matcher xx-kvinner. Kjønnsidentitet er ikke et valg, men noe som følger av hvordan selve hjernen ser ut.

Om man er feminin eller maskulin er personlighetstrekk som ikke har noe med kjønnsidentitet å gjøre. Man kan godt ha en xy-kvinne som er guttejente og liker å mekke på biler.

Du sier at er man født et visst kjønn, så ER mann det kjønnet. Det stemmer 110%. Det er derfor transkjønnethet IKKE kan kureres igjennom psykoterapi. Forskning på hjernen viser at transkjønnede er født med det kjønnet de har, og det forandrer seg ikke. Det er ingen som plutselig "blir" transkjønnede, de kommer kanskje ut av skapet, men de har egentlig alltid vært sånn. Problemet til transkjønnede er at kjønnet som hjernen er født med ikke er det samme som kjønnet til kromosomene.

Fordi man alltid har det kjønnet man er født med kalles det ikke kjønnsskifteoperasjon, men kjønnsbekreftende operasjon. Folk går ikke rundt og skifter kjønn, de skifter ytre kjønnsorganer. Det er vanskelig å få innvilget kjønnsbekreftende operasjon. Såpass vanskelig at folk blir desperate og med begredelig resultat "opererer" av seg selv pungen. Det går selvsagt ikke bra. Det er så vanskelig å få operasjon bl.a. pga de dårlige holdningene til sånne som DEG.

Her er info om en fysisk forskjell: http://press.endocrine.org/doi/abs/10.1210/jcem.85.5.6564

Transsexuals experience themselves as being of the opposite sex, despite having the biological characteristics of one sex. A crucial question resulting from a previous brain study in male-to-female transsexuals was whether the reported difference according to gender identity in the central part of the bed nucleus of the stria terminalis (BSTc) was based on a neuronal difference in the BSTc itself or just a reflection of a difference in vasoactive intestinal polypeptide innervation from the amygdala, which was used as a marker. Therefore, we determined in 42 subjects the number of somatostatin-expressing neurons in the BSTc in relation to sex, sexual orientation, gender identity, and past or present hormonal status. Regardless of sexual orientation, men had almost twice as many somatostatin neurons as women (P < 0.006). The number of neurons in the BSTc of male-to-female transsexuals was similar to that of the females (P = 0.83). In contrast, the neuron number of a female-to-male transsexual was found to be in the male range. Hormone treatment or sex hormone level variations in adulthood did not seem to have influenced BSTc neuron numbers. The present findings of somatostatin neuronal sex differences in the BSTc and its sex reversal in the transsexual brain clearly support the paradigm that in transsexuals sexual differentiation of the brain and genitals may go into opposite directions and point to a neurobiological basis of gender identity disorder.

Holdningen din til transkjønnethet kan sammenlignes med homofilifornektelsen "han har en penis, altså mener JEG at han er tiltrukket av kvinner".

Jeg har lest at 1 av 4 som oppsøker hjelp for transkjønnethet har tatt selvmordsforsøk før de søkte hjelp. De ventet med å oppsøke hjelp fordi de var redde for reaksjonene til folk med dårlige holdninger - sånne som DEG. Transkjønnede som stiller opp offentlig bidrar til å hjelpe folk å søke hjelp.

Flere mennesker tar selvmord hvert år enn folk som dør i trafikken. Noen av dem hører nødvendigvis med til de som er transkjønnede og tok selvmordsforsøk og ikke mislyktes. Innlegget ditt kan sammenlignes med en hasardiøs forbikjøring i sving på smal vei. Kanskje det gikk bra denne gangen? Hvis du drepte noen får du aldri vite det.

Endret av Tåkelur
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Kast meg gjerne inn der!

Kjære deg, du hører nok ikke til i fengsel, men på et mentalsykehus

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kast meg gjerne inn der!

Men hvorfor kommer de ikke å henter meg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Kast meg gjerne inn der!

Men hvorfor kommer de ikke å henter meg?

Fordi du forteller om dine syke tanker til oss, og ikke fastlegen din?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...