Deadringer Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Norske Emma (13) er en jente fanget i en guttekropp Nå synes jeg ting begynner å gå for langt. Nederst skriver de at " Å vokse opp med Emma var egentlig ganske normalt for meg, for så lenge jeg kan huske så har hun drevet med andre ting enn meg. Det kommer kanskje av at hun er jente, og jeg er gutt." Feil. Det kommer av at den ene er en feminin gutt og en andre er en maskulin gutt. Men begge er gutter. Og hele artikkelen omtaler de personen som "henne". Men det at han føler seg som en jente, gjør ham ikke automatisk til en. Er man født et visst kjønn, så ER man det kjønnet. Man kan ikke gå rundt og definere seg selv som det man selv vil. Man er det man er født som. Mener JEG. Merkelig verden vi lever i for tiden. Herlig å se det ikke kun er jeg som reagerer på slikt. Vi skal respektere alle mennesker, men noe av dette kjønnsgreiene begynner å bli litt i overkant. 3 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Det er vel heller våre omgivelser som påvirker oss til å føle slike ting, enn at det kommer naturlig. Gender Identity and Sex When the gender identity of a person makes them one gender, but their genitals and their body's secondary sex characteristics suggest a different sex, they will likely experience what is called gender dysphoria.Vi har for øyeblikket ikke noen forklaring på de fleste som opplever dette, men noen som opplever dette er grunnet at kroppen motstår et av kjønnshormonene. Var en dokumentar jeg så for noen år siden om en kvinne som ikke fikk pupper, ikke hadde hårvekst på vagina, og rett og slett følte seg som et gissel i sin egen kropp. Det viste seg at kroppen hennes var immun mot testosteron, og at fosteret (som er per default jente) ikke utviklet seg til å bli en gutt når det fikk testosteron under svangerskapet. Så... hun var en kvinnelig kropp. Men DNA-et var kodet til å være en gutt. Ellerno sånt. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Er der noen klare (hadde nær sagt videnskapelige) definisjoner for hva som er hva, basert på noe et individ "føler seg som"?De har jo ikke prøvd å være en annen kvinne eller gutt.I andre sammenhenger blir det å "føle at man er noe" (feks som frelst til en religiøs tro) lett avvist som tøv, og ja, kun "føleri". Men angående å føle seg som feil kjnn i feil kropp er til gjengjeld så veldig akseptert og forståelig. Endret 16. august 2014 av Delvis Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Det er vel heller våre omgivelser som påvirker oss til å føle slike ting, enn at det kommer naturlig.Det er bra du har en solid, faglig bakgrunn til å påstå dette. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) For én gangs skyld blir det diskutert noe interessant her. L4r5, morsom måte å se ting på. Betyr det at jeg er svak, som gir veldig lett etter for instinkter og biologiske behov? *snipp snapp* Nja... Du er ikke nødvendigvis svak. Du har bare ikke prioritert å be dine naturlige drifter dra til helvete. Har lært meg å undertrykke sult, men det er jo ikke akkurat en bra ting.Ikke nødvendigvis dårlig ting. Kan være bra det også, men selvsagt ikke hvis det tar overhånd. *snapp* Mener JEG. Og det har du selvsagt lov til å mene. Selv om du tar feil. Jeg ser med en gang at du ikke har hatt noe med transpersoner å gjøre. Apropos transpersoner... Vi mennesker er merkelige vesener egentlig. I utgangspunktet så finnes vi i to utgaver. Det som skiller oss er et lite kromoson. Drøyt halvparten av oss har kromosonene XX og drøyt halvparten har XY. Dette er biologisk det som skiller kjønnene. Men noen ganger så skjer det noe rart. Noen kvinner blir født med et ekstra Y-kromoson også. Så i stedet for ha XX-kromosoner har de XXY. Og det rare er at det kan menn også. De kan også ha kombinasjonen XXY. Eller de kan ha XYY. Noen kvinner har faktisk TRE X-kromosoner. XXX-kvinner er vanligvis ekstreme i sine feminine trekk. De er "ekstra kvinnelige". Glattere hud og mer utpreget "kvinneform" på kroppen. De er mer "ideal-kvinnen" på en måte. Men tilbake til dette med opplevd kjønn og det. Hva med en kvinne med XXY-kromosoner, hvilket kjønn er de egentlig? Selv om de ser kvinnelige ut så har de jo et mannlig kjønnskromoson. Samme med XXY-menn. De har jo to kvinne-kromoson. Så hva er disse rare skapningene? edit: Og hva med de som har XX-kromosoner i noen deler av kroppen og XY i andre? Endret 16. august 2014 av L4r5 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Har ikke for mye av et kromosom også med genetiske sykdommer å gjøre? For eksempel, noen med et ekstra kromosom har Downs syndrom? Det er vel heller våre omgivelser som påvirker oss til å føle slike ting, enn at det kommer naturlig.Det er bra du har en solid, faglig bakgrunn til å påstå dette.Det var ment som en spekulasjon, ikke fakta. Endret 16. august 2014 av Therawyn Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Når vi snakker om XX og XY og sånt: Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Har ikke for mye av et kromosom også med genetiske sykdommer å gjøre? For eksempel, noen med et ekstra kromosom har Downs syndrom?I og med at kromosoner er deler av DNA så, ja, det har med genetikk å gjøre. Det er genetiske avvik. Når det gjelder de som har XX i noen celler og XY i andre så antas det at man i disse tilfellene har absorbert en tvilling under svangerskapet. Det er hvertfall den siste teorien jeg leste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 jeg vil ha en mr.grey Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 jeg vil ha en mr.greySom i 50 shades? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) jeg vil ha en mr.grey inverter avataren din så har du en EDIT: Det ble kanskje litt feil Endret 16. august 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 som i 50 shades ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 (endret) Norske Emma (13) er en jente fanget i en guttekropp Nå synes jeg ting begynner å gå for langt. Nederst skriver de at " Å vokse opp med Emma var egentlig ganske normalt for meg, for så lenge jeg kan huske så har hun drevet med andre ting enn meg. Det kommer kanskje av at hun er jente, og jeg er gutt." Feil. Det kommer av at den ene er en feminin gutt og en andre er en maskulin gutt. Men begge er gutter. Og hele artikkelen omtaler de personen som "henne". Men det at han føler seg som en jente, gjør ham ikke automatisk til en. Er man født et visst kjønn, så ER man det kjønnet. Man kan ikke gå rundt og definere seg selv som det man selv vil. Man er det man er født som. Mener JEG. Merkelig verden vi lever i for tiden. Herlig å se det ikke kun er jeg som reagerer på slikt. Vi skal respektere alle mennesker, men noe av dette kjønnsgreiene begynner å bli litt i overkant. I'm a lumber jack and I'm OK........ Pepsi Max er noe faens mannskit....skulle vært forbudt å kalle sukkerfri for brus > : ( Endret 16. august 2014 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 som i 50 shades jaRr det sugar daddy du ønsker eller BDSM-forholdet? For er det sugar daddy du søker så rr det bedre å finne en som ikke er voldelig. Er det bdsm du vil ha så er det bedre å finne en som har vært borte i bdsm og har litt respekt for sin partner. 50 shades representerer IKKE bdsm. Hvertfall ikke slik noen seriøse folk bedriver det. Hvor i landet bor du? Kan hende jeg kan tipse deg om en lokal forening du kan melde deg inn i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 men jeg vil ha mr.grey men jeg bor i rogaland Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Det var ment som en spekulasjon, ikke fakta.Så ikke presenter det som fakta. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 jeg vil ha en mr.grey Han er jo verdens verste fiksjonelle karakter kjærestemessig. Kan ikke begripe at det har blitt et ideal :| 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 jeg vil ha en mr.grey Han er jo verdens verste fiksjonelle karakter kjærestemessig. Kan ikke begripe at det har blitt et ideal :| jammen det er noe sexy med det Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 jammen det er noe sexy med det Skjønner ikke helt hva som er sexy med ham. Det at han synes det er greit å kontrollere hva og når kjæresten skal spise, hva hun skal ha på seg, hva hun foretar seg på jobb? Eller furtinga og guilt-trippinga etter at partner bruker safe-ord? Høres ut som drømmemannen ass! 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Han er drømmemannen min og! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg