Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sier du bare fordi du er biologisk programmert til å søke ut billig energi. Det er derfor vi elsker søte og feite matretter. Før i tida måtte vi ete det vi kunne mens vi kunne fordi vi måtte ha et godt fettlager når det blei trangere tider. Nå er det aldri hungersnød (i vestlige land som vi bor i) så vi eter oss feitere og feitere i påvente av en sult som aldri kommer.

Så hver gang du putter en bit godteri i kjeften så og tenker "Om nom nom!" så beviser du bare at du er en slave av dine primale instinkter.

Ja er helt enig. I begge avsnittene. Men det er ikke på det eneste område jeg er en slave av mine "behov".

Fun fact, jeg liker ikke godteri. Jeg liker Coca Cola og sjokolade. :tease:

Lenke til kommentar

Vi kan jo like godt begynne å snakke om at du er egentlig en slave for en hjerne du ikke har kontroll over... Om du først ønsker å påpeke ting.

Jeg veit. Og jeg liker det ikke. Hvorfor skal genene bestemme over meg?

Derfor gjør jeg noe med det. Noen ganger sitter jeg oppe hele natta nettopp fordi jeg er trøtt. Av rein stahet vil jeg ikke gi etter for en biologisk programmering som sier at jeg "må" sove. Andre ganger lar jeg være å spise en hel dag. Eller jeg holder pusten så lenge jeg klarer. Hvorfor skal instinkter og biologiske "behov" bestemme over meg? Screw that! Klatrer heller opp i høyden nettopp fordi jeg har høydeskrekk og veit at det er instinktene mine som sier at høyder er farlige. Er litt det samme med smerte. Hvorfor skal jeg la være å gjøre noe bare fordi det gjør vondt? Smerte er i grunn bare elektriske signaler på samme måte som en feilmelding over en PCIe-bus. Jeg kan velge å overse den. Vel, prøve hvertfall. Klarte å holde handa 15 sekunder over en flamme, men så måtte jeg irriterende nok gi etter for instinktene mine og trekke den tilbake.

Dette er bare noen eksempler.

Tar gjerne i mot forslag til flere måter jeg kan si "Fuck you, nature! You can't rule me!"

TL;DR:

Noen ganger gjør jeg ting som går mot min biologiske programmering av rein stahet.

Lenke til kommentar

Men er det ikke en del av din biologiske programmering å "gå imot din biologiske programmering"?

Det er en del av min biologiske programmering å si til en tyv: "du gjør noe galt". Selv om det er tyvens biologiske programmering å stjele.

Det er dette noen ikke skjønner, har jeg inntrykk av...

Kanskje jeg er dum? Jeg ser ikke hvorfor det skal være noe mer komplisert enn som så.

Opplys meg, noen. :)

Lenke til kommentar

Jeg blir faktisk fort mett av juice, mer enn hvis jeg drikker vann ved siden av maten. Nå har jeg ikke drukket det på noen måneder da. Kjøpte det bare i dag for kosens skyld. Heller det enn brus, uansett. Så er ikke sånn at jeg drikker det hver dag. Drikker stort sett vann - med saft i ("den uten sukker"). :p

Skal du kjøpe Juice, kjøp mest mulig ordentlig juice. Den appelsinjuicen man får fra Cevita skal visst være uten tilsatt sukker.

Men det beste er vann. Selvsagt.

All juice er uten tilsatt sukker. Er det tilsatt sukker, har man ikke lov å kalle det juice, da blir det nektar.

Lenke til kommentar

Noen ganger gjør jeg ting som går mot min biologiske programmering av rein stahet.

Men er det ikke en del av din biologiske programmering å "gå imot din biologiske programmering"?
Det er det din biologiske programmering vil at du skal tro.
Lenke til kommentar

For én gangs skyld blir det diskutert noe interessant her.

L4r5, morsom måte å se ting på. :p Betyr det at jeg er svak, som gir veldig lett etter for instinkter og biologiske behov? Er jeg trøtt, legger jeg meg ned. Er jeg nedfor, orker jeg ingenting. Har jeg vondt, gjør jeg ting for å lindre smerten. Osv. Det eneste jeg ikke gir etter for så lett er sult. Har lært meg å undertrykke sult, men det er jo ikke akkurat en bra ting.

Lenke til kommentar

Norske Emma (13) er en jente fanget i en guttekropp

Nå synes jeg ting begynner å gå for langt. Nederst skriver de at " Å vokse opp med Emma var egentlig ganske normalt for meg, for så lenge jeg kan huske så har hun drevet med andre ting enn meg. Det kommer kanskje av at hun er jente, og jeg er gutt."

Feil. Det kommer av at den ene er en feminin gutt og en andre er en maskulin gutt. Men begge er gutter.

Og hele artikkelen omtaler de personen som "henne". Men det at han føler seg som en jente, gjør ham ikke automatisk til en. Er man født et visst kjønn, så ER man det kjønnet. Man kan ikke gå rundt og definere seg selv som det man selv vil. Man er det man er født som. Mener JEG.

Merkelig verden vi lever i for tiden.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Mener JEG.

Du tar feil. Det finnes mange eksempler på personer som er født med "feil" kropp. Du føler at du er en jente, og siden du har en jentekropp, så antar du automatisk at dette henger sammen. Og for de fleste, så får de den kroppen de ønsker. Men noen få individer har ikke dette.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...