Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Endelig hjemme fra jobb. Ble 12,5 timer, så nå er jeg lei alt som heter Toppidrettsveka og skisport. Pilsen helles nedpå as we speak, Dire Straits på full vreng og air condition-en guffer ut 17 varmegrader på rommet i et håp om å gjøre det levelig i godstolen. Varmepølse over skuldra i et håp om at det skal gjøre mindre vondt. Likevel tror jeg det blir en finfin kveld.

Gah, to dager uten koffein, og så brøt jeg sammen og kjøpte meg en cola. Ja ja, om ikke annet trenger jeg det for å holde meg våken på "vakt" utover ettermiddagen.

Trodde du hadde slutta med cola og gått over til pepsi max ?

ER DU SPLITTER PINE GAL, GUTT?!

Drikker da vitterlig ikke djevelens toalettvann, kun Coca-Cola-produkter. Jeg drikker Tab-Xtra, men det betyr ikke at jeg har sluttet med Coca-Cola. Jeg bare drikker det sjeldnere enn før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om noen som helst hadde gjort et arbeidsslag hadde det vært akseptert å ikke gjøre det.

Food for thought...

Jeg har ofte lurt på, dersom det var frivillig å arbeide og alle fikk lønn uansett, om noen i det hele tatt hadde giddet. Mange påstår at de liker arbeidet sitt og at de har arbeidsmoral. Lurer på hvor lenge den hadde vart om det plutselig hadde blitt slik. Jeg fikk en gang høre at jeg var for fokusert på økonomi. Men er ikke alle det? Det er der spørsmålet kommer inn.
Lenke til kommentar

Tja. Er vel mindre sukker i det? Og litt mer næring? Vitaminer? Går jeg ut i fra.

Det er usannsynlig mye sukker i juice. Lite metthetsfølelse og positivt, egentlig, hvertfall utover det første glasset.

Om vekt, inntak og helse er av interesse bør en styre unna mesteparten av juicen.

Jeg blir faktisk fort mett av juice, mer enn hvis jeg drikker vann ved siden av maten. Nå har jeg ikke drukket det på noen måneder da. Kjøpte det bare i dag for kosens skyld. Heller det enn brus, uansett. Så er ikke sånn at jeg drikker det hver dag. Drikker stort sett vann - med saft i ("den uten sukker"). :p

Hvis det kun finnes "Fun light" og ikke en med sukker, hvorfor heter det ikke bare Fun istedenfor "light"? "Light" blir jo vanligvis bare brukt hos merker som også har en "ikke-light" versjon. Tror jeg, da.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Jeg har ofte lurt på, dersom det var frivillig å arbeide og alle fikk lønn uansett, om noen i det hele tatt hadde giddet. Mange påstår at de liker arbeidet sitt og at de har arbeidsmoral. Lurer på hvor lenge den hadde vart om det plutselig hadde blitt slik. Jeg fikk en gang høre at jeg var for fokusert på økonomi. Men er ikke alle det? Det er der spørsmålet kommer inn.

Tror folk flest jobber av plikt... som regel lønner det seg vel å jobbe og, så økonomi har også endel med saken å gjøre.

Liker & liker... det de mener er vel at de liker det bedre enn noe annet? :p

Kan ikke tenke meg at noen syns det er lystig med 8 timer dagen +...

Lenke til kommentar

Jeg blir faktisk fort mett av juice, mer enn hvis jeg drikker vann ved siden av maten. Nå har jeg ikke drukket det på noen måneder da. Kjøpte det bare i dag for kosens skyld. Heller det enn brus, uansett. Så er ikke sånn at jeg drikker det hver dag. Drikker stort sett vann - med saft i ("den uten sukker"). :p

Skal du kjøpe Juice, kjøp mest mulig ordentlig juice. Den appelsinjuicen man får fra Cevita skal visst være uten tilsatt sukker.

212529_1.jpg

Men det beste er vann. Selvsagt.

Lenke til kommentar

Hadde jeg jobbet 40 timer i uka om jeg uansett fikk lønn? Nope.

Men hadde jeg jobbet litt? Mest sannsynlig ja. Er frykelig gøy på jobben. Men når vi kommer så langt at alle kan la være å jobbe, så har vi ikke jobber igjen.

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe Juice, kjøp mest mulig ordentlig juice. Den appelsinjuicen man får fra Cevita skal visst være uten tilsatt sukker.

Det hjelper lite at den ikke er tilsatt sukker når den fra naturens side allerede inneholder mer eller mindre nøyaktig like mye sukker som brus gjør.

Kommer litt an på brusen selvsagt. Juice og Coca Cola har like mye sukker, men Urge har mer sukker enn juice.

Lenke til kommentar

Det hjelper lite at den ikke er tilsatt sukker når den fra naturens side allerede inneholder mer eller mindre nøyaktig like mye sukker som brus gjør.

Kommer litt an på brusen selvsagt. Juice og Coca Cola har like mye sukker, men Urge har mer sukker enn juice.

Joda, selvsagt. Sier ikke at man skal drikke en liter juice på en gang heller (slik som jeg har gjort... igjen... faen...), men at skal man først drikke Juice, så velger man det beste alternativet. Som sagt, vann er det beste.
Lenke til kommentar

Søte ting smaker godt.

Det sier du bare fordi du er biologisk programmert til å søke ut billig energi. Det er derfor vi elsker søte og feite matretter. Før i tida måtte vi ete det vi kunne mens vi kunne fordi vi måtte ha et godt fettlager når det blei trangere tider. Nå er det aldri hungersnød (i vestlige land som vi bor i) så vi eter oss feitere og feitere i påvente av en sult som aldri kommer.

Så hver gang du putter en bit godteri i kjeften så og tenker "Om nom nom!" så beviser du bare at du er en slave av dine primale instinkter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...