Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk fått en tannkjøttsykdom selv grunnet forsømmelse tidligere på grunn av alvorlig depresjon. Kanskje jeg skulle gått den veien også.

Mitt råd er å prøve. Det som kreves er at du har en dokumentert psykisk og/eller somatisk tilstand som har gjort at tannstell og/eller oppfølging av tannlege har vært vanskelig eller umulig å gjennomføre. Har du i tillegg såkalt "uttalt tannlegeskrekk" (basicly at lege eller psykolog går god for at du har fortalt at du har tannlegeskrekk) kan du få dekket 2/3 av utgiftene om du ønsker narkose også.

Uansett så lønner det seg alltid å gå til odontologisk fakultet for å få behandling. Da blir du enten behandlet av studenter eller med studenter tilstede, men det er mye penger å spare.

Burde kanskje tatt meg en tur til legen angående det ja. Har jo gått til en psykolog tidligere som kan dokumentere at jeg har slitt med depresjon.

Dumt at NAV er så uvillige til å dekke tannlegeutgifter. Må i såfall gå gjennom HELFO, og de dekker ikke så mye ifølge siden deres når en har periodontitt. Men kanskje det blir noe annet når forsømmelse pga. depresjon er inne i bildet.

Lenke til kommentar

Jeg har store problemer med å sove med andre folk i senga. Damer, kompiser, fremmede. Ender bare opp med å stå opp igjen og vandre rundt til jeg sovner et annet sted.

Du sover ofte i samme seng som folk som er verken damer eller kjente?

Hendte ofte på Steinkjer, og i min ungdom da jeg hadde ville hjemmefester hvor det mer eller mindre var åpent hus.

Lenke til kommentar

Du klarer det ikke hvis du gir etter. Neste gang, istedet for å kjøpe en Cola, ta et glass vann eller saft. Det er bare hjernen din som spiller deg triks.

Åh, jeg drikker vann i tillegg. Et par liter om dagen, men uansett hvor mye vann jeg drikker og pisser ut, blir jeg ikke mer våken av den grunn. Jeg har blitt gammel, klarer ikke lenger å sitte og glo inn i en skjerm fra 9 til 16 uten stimuli. Og i alle fall ikke fra 9 til 19.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...