Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kollega klarte å overbevise tannlegen om at grunnen til at kjeften hans ser ut som et bombenedslag er at han har vært "deprimert" etter at mora døde for 5 år siden, i tillegg til voldsom tannlegeskrekk. Og han fikk legen sin til å sende over bevis for depresjonen. Og jaggu meg dekker ikke NAV 80% av regninga hans på over 100k.

Lenke til kommentar

HOLY COW.

Sleip han da. :tease:

Jeg har faktisk fått en tannkjøttsykdom selv grunnet forsømmelse tidligere på grunn av alvorlig depresjon. Kanskje jeg skulle gått den veien også.

Min mor hadde regning på 23.000 og hun fikk dekket 600. Det er jaggu dyrt med tannlege ja, så overrasker meg ikke at folk finner alternative løsninger for å få råd til det. Selv har jeg brukt 1700 hver måned i 3 måneder nå for den ene og den andre behandlingen. Blir dyrt i lengden, det. :(

Lenke til kommentar

En kollega klarte å overbevise tannlegen om at grunnen til at kjeften hans ser ut som et bombenedslag er at han har vært "deprimert" etter at mora døde for 5 år siden, i tillegg til voldsom tannlegeskrekk. Og han fikk legen sin til å sende over bevis for depresjonen. Og jaggu meg dekker ikke NAV 80% av regninga hans på over 100k.

Og du veit 100% sikkert at det ikke har med tannlegeskrekk eller sånt å gjøre?

Det er forresten ikke 80% de dekker. Heller ikke NAV som dekker det. Det er HELFO som dekker det og det er inntil to tredjedeler. NAV kan selvfølgelig gå inn å dekke mer hvis de mener at hans økonomi tilsier det. Da er det snakk om sosialstøtte på likt nivå som alle kan søke.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk fått en tannkjøttsykdom selv grunnet forsømmelse tidligere på grunn av alvorlig depresjon. Kanskje jeg skulle gått den veien også.

Mitt råd er å prøve. Det som kreves er at du har en dokumentert psykisk og/eller somatisk tilstand som har gjort at tannstell og/eller oppfølging av tannlege har vært vanskelig eller umulig å gjennomføre. Har du i tillegg såkalt "uttalt tannlegeskrekk" (basicly at lege eller psykolog går god for at du har fortalt at du har tannlegeskrekk) kan du få dekket 2/3 av utgiftene om du ønsker narkose også.

Uansett så lønner det seg alltid å gå til odontologisk fakultet for å få behandling. Da blir du enten behandlet av studenter eller med studenter tilstede, men det er mye penger å spare.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...