Bruker-33331 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Blir du glad når folk forteller deg at du er fæl på håret eller ser ut som et lik i ansiktet da? For å ta noen eksempler. Jeg for min del liker ikke at folk sier "åh, du ser jo helt forferdelig ut. Du kan ikke vise deg utendørs i dag" osv. Men hver sin smak. Ja, jeg gjør det. For da kan jeg fikse det. Og ikke drite meg ut resten av dagen. Endret 4. august 2014 av Bundy 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Når det er noe som gjøres noe med, er det sant. Tattoveringer kan vel også fikses på. Men hvis det er sånt som ikke kan gjøres noe med, blir det noe annet. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Blir du glad når folk forteller deg at du er fæl på håret eller ser ut som et lik i ansiktet da? For å ta noen eksempler. Jeg for min del liker ikke at folk sier "åh, du ser jo helt forferdelig ut. Du kan ikke vise deg utendørs i dag" osv. Men hver sin smak. Ja, jeg gjør det. For da kan jeg fikse det. Og ikke drite meg ut resten av dagen. hva om du ser ut som en kråke fra naturens side ? Det er jo ikke alt som kan fikses på.. Endret 4. august 2014 av WeirdFace Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Det er jo dumt å ikke være 100% ærlig, for ellers blir det jo hjernevasking. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Ingen klarer være 100% ærlig. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 hva om du ser ut som en kråke fra naturens side ? Det er jo ikke alt som kan fikses på.. Joda, det kan også fikses på, med mindre du er fattig. Ingen klarer være 100% ærlig. Try me. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Ingen klarer være 100% ærlig. Nei, men man klarer å prøve å være 100% ærlig... Lenke til kommentar
Kea Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Blir du glad når folk forteller deg at du er fæl på håret eller ser ut som et lik i ansiktet da? For å ta noen eksempler. Jeg for min del liker ikke at folk sier "åh, du ser jo helt forferdelig ut. Du kan ikke vise deg utendørs i dag" osv. Men hver sin smak. Ja, jeg gjør det. For da kan jeg fikse det. Og ikke drite meg ut resten av dagen.Nei, men altså. Det er måten ting blir sagt på det handler om. Istedenfor å si "du ser ut som et troll" går det an å si "du er litt bustete på håret". Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Ærlighet varer ikke lengst, men det er fint. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Høflighet er også fint. Det blir alltid balanceganger. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Ja, man trenger ikke være uhøflig for å være ærlig. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Ingen egenskaper er alltid bra, eller? Det tror jeg ikke. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Jeg lyver ofte, mange ganger helt åpenlyst for effekt. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Objektivt sett lyver vi stort sett hele tiden, spesielt om hva vi føler, tenker og hvilke motiver vi har. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Løyn er vel riktig i mange sammenhenger. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Løyn er vel riktig i mange sammenhenger. Ja, men så har du det med hva en løgn egentlig er. Når det kommer til mellommenneskelige relasjoner, så er jo de personlige tingene ofte rent subjektive følelser. Sett at noen har et utseende som gjør at folk flest syns vedkommende er stygg. Men siden du kjenner og har følelser for personen, så syns du vedkommende tvert imot ser bra ut - kanskje det vakreste som finnes. Så når vedkommende spør deg: "ser jeg stygg ut?" Hva skal du svare? Skal du svare hva du selv syns, eller hva du tror folk flest syns? Om vedkommende ikke har presisert dette - hva er mest relevant å besvare med? Hvis du mener at "folk flest" tar feil - da er det uansett ingen løgn å si at vedkommende ser bra ut. Hvordan vi snakker imellom oss er ingen vitenskapelig avhandling hvor vi absolutt må være så nøye med å presisere hva vi egentlig besvarer, og hva vi egentlig mener med det vi sier. Det handler om å behandle andre på en mest mulig konstruktiv måte, en måte som i størst mulig grad bygger dem opp (i den retning du selv mener er riktig). Når du har en møkk stygg unge, som blir mobbet fordi han er stygg, så sier du ikke sannheten - at han er stygg. Men jeg skjønner ikke hvorfor dette plutselig og helt radikalt skal forandres om vedkommende er voksen. Hvorfor er voksne så anderledes fra barn? Joda, vi skiller oss fra barn rent juridisk, og moralsk. Men jeg tror det ofte er feil å behandle barn for mye som barn, og voksne for mye som voksne. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hvorfor skal du svare hva de fleste synes, når personen spør DEG om du synes de ser stygg ut? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hvis personen stiller spørsmålet på den måten ja, da sier jeg jo selvsagt hva jeg selv synes. Men muntlig tale er ofte veldig uklar/tvetydig. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 To personer kan ha en ganske ulik forståelse av hva "stygg" vil si, selv om de snakker samme språk. Det er derfor det er ondskap i verden. http://en.wikipedia.org/wiki/Tower_of_Babel And they said, Go to, let us build us a city and a tower, whose top may reach unto heaven; and let us make us a name, lest we be scattered abroad upon the face of the whole earth.And the Lord came down to see the city and the tower, which the children of men builded.And the Lord said, Behold, the people is one, and they have all one language; and this they begin to do: and now nothing will be restrained from them, which they have imagined to do.Go to, let us go down, and there confound their language, that they may not understand one another's speech.So the Lord scattered them abroad from thence upon the face of all the earth: and they left off to build the city.Therefore is the name of it called Babel; because the Lord did there confound the language of all the earth: and from thence did the Lord scatter them abroad upon the face of all the earth.— Genesis 11:4–9 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 for en kuk han derre Gud var 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg