Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men når vi snakker om "fattigmannmat" når jeg var liten så var lørdagskylling (om noen huskethva det var) det største vi kunne få, men det var sjeldent for det var så dyrt. Meget mulig vi var fattigere enn jeg husker, men husker det var dyrt. Men nå kan jeg spise kylling opptil 2-3 ganger for dagen.

Endret av Overmoden
Lenke til kommentar

Husker vi hadde levergryte veldig masse. Lever var billig. Det er fortsatt billig, men det var enda billigere før. Har spist så mye levergryte at jeg ikke klarer en eneste bit lenger. Fiskeboller og fiskepudding gikk det også mye av. Sikkert pga. prisen det også.

Lenke til kommentar

Men når vi snakker om "fattigmannmat" når jeg var liten så var lørdagskylling (om noen huskethva det var) det største vi kunne få, men det var sjeldent for det var så dyrt. Meget mulig vi var fattigere enn jeg husker, men husker det var dyrt. Men nå kan jeg spise kylling opptil 2-3 ganger for dagen.

Lørdagskylling var kjempenam! Du mener de greiene i aluminiumsform med papplokk, ikke sant?

Lenke til kommentar

Lørdagskylling var kjempenam! Du mener de greiene i aluminiumsform med papplokk, ikke sant?

JA! Ja, det var knall godt. Vi hadde alltid ris. Om vi en gang var skikkelig heldig fikk vi vassen pomfri til, men klagde ikke. Haha

Lenke til kommentar

Kylling har blitt mye billigere, da. Antageligvis fordi de har effektivisert industrien...

Jeg husker også de aluminiumsformene med frossen kylling i biter, marinert... mulig de har det ennå, men det er det jo ingen som kjøper lenger, når du har ferskvaredisken. Nygrilla til lavere pris.

Ferskvaredisk er en sjeldenhet de fleste mindre steder, så det går nok en del frossen kylling fremdeles. Men at det har blitt billigere? Synes det er latterlig dyrt med kylling jeg. I alle fall når det ikke er på tilbud.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...